Αλλάζει ταχύτητα ο ΕΟΤ και περνάει στην επόμενη ημέρα προκειμένου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις που επιτάσσει η ψηφιακή τεχνολογία, αλλά και το νέο τοπίο στην παγκόσμια τουριστική σκηνή, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά την πανδημία, με τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη να δίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το στίγμα της αναδιάρθρωσης του οργανισμού. «Η αναδιάρθρωση του ΕΟΤ εδράζεται σε τέσσερις πυλώνες, τις εκθέσεις, τα γραφεία του εξωτερικού, την ίδια την δομή του Οργανισμού, τον τρόπο λειτουργίας του ως φορέα και την μετάβαση του ίδιου του ΕΟΤ στην ψηφιακή εποχή», αναφέρει ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Όπως εξηγεί, η επόμενη ημέρα περιλαμβάνει, ανασχεδιασμό των εκθέσεων του Οργανισμού, αξιολόγηση των 17 γραφείων και βελτίωσή τους με βάση σύγχρονα μοντέλα, αντιστάθμιση του φορέα σε υπηρεσιακό επίπεδο αλλά και αξιοποίηση των πόρων, ύψους 10 εκατ. Ευρώ, από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο μεταξύ κομβικό ρόλο θα διαδραματίσει η ψηφιοποίηση του αρχείου του Οργανισμού, η οποία θα αποτελέσει την βάση για την πλήρη αναβάθμιση του visitgreece της ιστοσελίδας που αποτελεί μία διαδικτυακή πύλη για τους επισκέπτες που θέλουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα και συνιστά ένα από τα βασικότερα εργαλεία προβολής του ελληνικού οργανισμού.
Η Ελλάδα στο top 10 των τουριστικών προορισμών παγκοσμίως [γράφημα]
Θα αφαιρεθούν 9 τουριστικές εκθέσεις , κυρίως κοινού, και θα προστεθούν στο πρόγραμμα 3 νέες αγορές
Εστιάζοντας στις τουριστικές εκθέσεις, αυτό που επισημαίνεται είναι ότι ο ΕΟΤ θα “συμπλεύσει” με την τάση της αγοράς, η οποία κάνει λόγο για συμμετοχή σε λιγότερες εκθέσεις αλλά με δυναμικότερη παρουσία. Με βάση συγκεκριμένα κριτήρια προβλέπεται η αναδιάρθρωση του προγράμματος των εκθέσεων με την μείωση συμμετοχής του Οργανισμού. Με τον τρόπο αυτό εξοικονομούνται πόροι 1.000.000 € περίπου. Σύμφωνα με πληροφορίες θα αφαιρεθούν 9 εκθέσεις , κυρίως κοινού, και θα προστεθούν στο πρόγραμμα 3 νέες αγορές.
Με κριτήρια, την αποδοτικότητα των εκθέσεων σε σχέση με το συνολικό κόστος συμμετοχής του ΕΟΤ, την ζήτηση συνεκθετών πρωτίστως από τον ιδιωτικό τομέα, την ύπαρξη δυνατοτήτων προσέγγισης αγορών με πιο αποδοτικούς και οικονομικούς τρόπους, την συγκράτηση των δαπανών συμμετοχής του ΕΟΤ καθώς έχει παρατηρηθεί αύξηση κόστους που υπερβαίνει το 30% σε σχέση με το 2022 και την εξοικονόμηση πόρων από το ΠΔΕ το οποίο θα διοχετευθεί ως αντιστάθμισμα σε επιλεγμένες αγορές προκειμένου να γίνει πιο αποδοτική προβολή (B2B, Roadshow, συνδιαδιαφήμηση, events κλπ) σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και τα γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού.
Ερχεται αξιολόγηση των 17 γραφείων του ΕΟΤ εξωτερικού και η βελτίωσή τους
Ο δεύτερος πυλώνας αφορά τα γραφεία του εξωτερικού. Το επόμενο διάστημα προβλέπεται αξιολόγηση των 17 γραφείων και βελτίωσή τους με βάση σύγχρονα μοντέλα. Τονίζεται επίσης ότι στις χώρες που πλέον δεν θα συμμετέχουμε σε καμία έκθεση, το όποιο έλλειμμα δημιουργείται θα καλυφθεί από τα τοπικά γραφεία που ο ΕΟΤ διατηρεί. Ως αντιστάθμισμα και με τους πόρους που θα εξοικονομηθούν θα γίνουν μια σειρά από δράσεις, fam trips, road shows όπως και η στρατηγική συνεργασία με τοπικά γραφεία δημοσίων σχέσεων ώστε να καταρτιστεί μια συγκεκριμένη στρατηγική προσέγγισης και προσέλκυσης με πολύ καλύτερο και δυναμικότερο αποτέλεσμα στην συγκεκριμένη αγορά.
Επίσης θα καταρτιστούν και συγκεκριμένα προγράμματα προβολής που θα αφορούν περιοχές όπως την Λατινική Αμερική, χωρική δικαιοδοσία του γραφείου της Ισπανίας, τις χώρες της Βαλτικής, χωρικής δικαιοδοσίας του γραφείου της Σουηδίας και των Βαλκανίων, χωρικής αρμοδιότητας των γραφείων της Ρουμανίας και της Σερβίας και άλλες περιοχές στόχους όπως οι Αραβικές χώρες.
Εκσυγχρονισμός του πλαισίου που διέπει τον ΕΟΤ
Ο τρίτος πυλώνας αφορά την αντιστάθμιση του φορέα σε υπηρεσιακό επίπεδο. Εχει ήδη κατατεθεί πρόταση στο Υπουργείο Τουρισμού από την Ηγεσία του ΕΟΤ για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου που διέπει τον ΕΟΤ βάση Προεδρικού Διατάγματος του 1972.
Αξιοποίηση πόρων
Τέλος σε ο,τι αφορά την αξιοποίηση των πόρων, ύψους 10 εκατ. Ευρώ, από το Ταμείο Ανάκαμψης που έχει εξασφαλίσει ο ΕΟΤ, αυτοί οι πόροι αναμένεται να αξιοποιηθούν για την ψηφιοποίηση του αρχείου του Οργανισμού όπου αποτελεί βάση για την πλήρη αναβάθμιση του visitgreece, της ιστοσελίδας που είναι μία διαδικτυακή πύλη για τους επισκέπτες που θέλουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα και συνιστά ένα από τα βασικότερα εργαλεία προβολής του ελληνικού οργανισμού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Τουριστικός προορισμός το Ιράκ; - Τι απαντούν tour operators
Το Κουρδικό Συμβούλιο Τουρισμού έχει θέσει ακόμη και στόχο να υποδέχεται 20 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως έως το 2030
Πυρ ομαδόν από τον τουρισμό: «Νάρκη» στην επέκταση της σεζόν το τέλος ανθεκτικότητας
Τι λέει στον ΟΤ η πρόεδρος του ΙΤΕΠ για το τέλος ανθεκτικότητας - Ανοδικά και ο Οκτώβριος
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση - Ποιο αεροδρόμιο αναδείχθηκε «πρωταθλητής» [πίνακες]
Εντυπωσιακά κινείται η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
Σε Μύκονο και Κάρπαθο οι επόμενες «στάσεις» της Hilton - Το σχέδιο επέκτασης
Οι νέες συμφωνίες franchise σε Ελλάδα, Πορτογαλία και Κροατία υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Hilton για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή αγορά των resorts.
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren