Η απόφαση της Ιαπωνίας να απαγορεύσει τις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη Ρωσία έβαλε φρένο σε ένα εμπόριο που πλησίαζε τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως και είχε εκτιναχθεί υπό τη σκιά των κυρώσεων για τον πόλεμο της Μόσχας στην Ουκρανία, όπως αναφέρει το Reuters.
Στις αρχές Αυγούστου, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας απαγόρευσε τις εξαγωγές όλων των αυτοκινήτων πλην των πολύ μικρών οχημάτων στη Ρωσία, καταργώντας μια επικερδή δραστηριότητα για εμπόρους και μικρότερα λιμάνια της χώρας που διακινούσαν μεταχειρισμένα Toyota, Honda και Nissan. Ειδικά το λιμάνι Fushiki είχε εξελιχθεί σε έναν κρίσιμο εξαγωγικό κόμβο στη Θάλασσα της Ιαπωνίας.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Πότε θα πέσουν οι τιμές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων
Το πρόβλημα για τους εμπόρους μεταχειρισμένων οχημάτων είναι ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας έχουν μειώσει τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ιαπωνία και οι μεσίτες προσπαθούν να στείλουν οχήματα σε άλλες περιοχές με δεξιοτίμονα οχήματα, όπως Νέα Ζηλανδία, Νοτιοανατολική Ασία και Αφρική.
Η ζήτηση της Ρωσίας για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από την Ιαπωνία εκτοξεύτηκε απότομα μετά την αποχώρηση παγκόσμιων κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας συμπεριλαμβανομένης της Toyota, μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.
Μέχρι πέρυσι, με τις κυρώσεις σε άλλες χώρες να γίνονται αυστηρότερες, η Ρωσία αγόραζε περισσότερο από το ένα τέταρτο των εξαγωγών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Ιαπωνίας με μια μέση τιμή σχεδόν 8.200 δολαρίων. Πρόκειται για μια τιμή υπερδιπλάσια από αυτή του 2020, όταν η Ρωσία είχε περίπου το 15% των εξαγωγών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Ιαπωνίας.
Οι πωλήσεις ιαπωνικών μεταχειρισμένων οχημάτων θα πλησίαζε τα 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια για όλο το 2023, προτού το Τόκιο επιβάλει τις δικές της αυστηρότερες κυρώσεις.
Ιαπωνικής προέλευσης 1 στα 2 εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Περισσότερα από τα μισά από τα 303.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισήγαγε η Ρωσία τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους προέρχονταν από την Ιαπωνία, σύμφωνα με στοιχεία του ρωσικού πρακτορείου Autostat.
Αυτό σε σύγκριση με τις πωλήσεις 606.950 νέων αυτοκινήτων κυρίως ρωσικής και κινεζικής προέλευσης την ίδια περίοδο, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Autostat.
Η SV Alliance με έδρα την Toyama, μια επιχείρηση εξαγωγών αυτοκινήτων διετίας, συμμετείχε ενεργά στο «πάρτι» πωλήσεων στη Ρωσία αποτέλλοντας κάθε μήνα έως και 6.500 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, έως τον Ιούλιο, με «ορμητήριο» το Fushiki της Ιαπωνίας. Το λιμάνι απέχει περίπου 500 μίλια από το Βλαδιβοστόκ της Ρωσίας, ένα ταξίδι διάρκειας περίπου δύο ημερών με φορτηγό πλοίο.
«Η επιχειρηματική δραστηριότητα στον κλάδο έχει υποχωρήσει κατά περίπου 70% και έπρεπε να προβούμε και σε κάποιες απολύσεις επειδή δεν υπάρχει αρκετή δουλειά», δήλωσε η Olesya Alekseeva, συντονιστής logistics στην SV Alliance.
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...