
Να υποχρεώσει τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας να καταβάλλουν μια «δίκαιη» συνεισφορά για τη χρήση των δικτύων τους καλούν την ΕΕ οι μεγαλύτερες εταιρείες τηλεπικοινωνιών της ηπείρου.
Οι προτεραιότητες των CEOs εταιρειών τεχνολογίας για το 2023
Σε ανοικτή επιστολή προς την Κομισιόν και τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που ήρθε σε γνώση των Financial Times, οι διευθύνοντες σύμβουλοι 20 ομίλων τονίζουν ότι οι εταιρείες τεχνολογίας που «επωφελούνται περισσότερο» από τη χρήση των υποδομών τηλεπικοινωνιών και οδηγούν στην αύξηση του φόρτου στα δίκτυα, πρέπει να συνεισφέρουν περισσότερο στο κόστος. Στους CEOs που υπογράφουν την επιστολή περιλαμβάνονται οι επικεφαλής των British Telecom, Deutsche Telekom, Telefonica, Telecom Italia και Vodafone.
Πίεση
«Οι μελλοντικές επενδύσεις βρίσκονται υπό σοβαρή πίεση και απαιτείται ρυθμιστική δράση για τη διασφάλισή τους», προειδοποιούν μέσω της επιστολής, τονίζοντας ότι «μια δίκαιη και αναλογική συνεισφορά των μεγαλύτερων παραγωγών κίνησης στο κόστος των υποδομών δικτύου θα πρέπει να αποτελέσει τη βάση μιας νέας προσέγγισης».
Σημειώνεται δε ότι οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να αναλάβουν δράση για να βοηθήσουν στην εξασφάλιση μελλοντικών επενδύσεων, καθώς οι όμιλοι τηλεπικοινωνιών πρέπει να δαπανήσουν δισεκατομμύρια για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη του 5G και την αναβάθμιση σε δίκτυα πλήρους οπτικής ίνας.
Οι CEOs προτείνουν έναν μηχανισμό πληρωμών που θα μπορούσε να έχει απαιτήσεις μόνο από «τους πολύ μεγάλους παραγωγούς κίνησης» με έμφαση στη «λογοδοσία και τη διαφάνεια σχετικά με τις συνεισφορές, έτσι ώστε οι φορείς εκμετάλλευσης να επενδύουν άμεσα στην ψηφιακή υποδομή της Ευρώπης».
Η λεγόμενη «πρωτοβουλία για το δίκαιο μερίδιο» έχει κερδίσει την υποστήριξη των Βρυξελλών, με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Ιούνιο να ζητά «τη θέσπιση ενός πλαισίου πολιτικής όπου οι μεγάλοι παραγωγοί κίνησης θα συμβάλλουν δίκαια στην επαρκή χρηματοδότηση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων χωρίς να θίγεται η ουδετερότητα του δικτύου».
Ανάγκη για ακόμα και 200 δισ. επενδύσεων
Η Επιτροπή δήλωσε ότι απαιτούνται ίσως 200 δισ. ευρώ πρόσθετων επενδύσεων για να επιτευχθούν οι στόχοι για συνδεσιμότητα 5G σε όλες τις κατοικημένες περιοχές και πλήρη κάλυψη gigabit σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030.
Σύμφωνα με τους υπογράφοντες την επιστολή, η κυκλοφορία δεδομένων αυξάνεται κατά μέσο όρο κατά 20% έως 30% κάθε χρόνο – κυρίως λόγω «μιας χούφτας» μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών. Οι όμιλοι τηλεπικοινωνιών αναμένουν ότι η αύξηση αυτή θα συνεχιστεί, αλλά δήλωσαν ότι είναι απίθανο να οδηγήσει σε αντίστοιχη απόδοση των επενδύσεων υπό τις παρούσες συνθήκες.
Οι υπογράφοντες την επιστολή σημειώνουν ότι οι εταιρείες μεγάλης τεχνολογίας δεν πληρώνουν «σχεδόν τίποτα για τη μεταφορά δεδομένων στα δίκτυά μας», ενώ ορισμένοι πάροχοι cloud χρεώνουν τους πελάτες «έως και 80 φορές περισσότερο για την περαιτέρω μεταφορά δεδομένων».
Τι λένε οι τεχνολογικοί κολοσσοί
Οι τεχνολογικοί όμιλοι πάντως έχουν στο παρελθόν αντιταχθεί στις προτάσεις δίκαιου μεριδίου και έχουν υποστηρίξει ότι ήδη επενδύουν σε υποδομές διαδικτύου, συμπεριλαμβανομένων των υποθαλάσσιων καλωδίων και των κέντρων δεδομένων, καθώς και σε περιεχόμενο και υπηρεσίες.
Ο Daniel Friedlaender, επικεφαλής της CCIA Europe, η οποία ασκεί πιέσεις εκ μέρους της βιομηχανίας τεχνολογίας, υποστήριξε ότι οι όμιλοι τηλεπικοινωνιών «έχουν αναπτυχθεί χάρη στο συναρπαστικό περιεχόμενο και τις υπηρεσίες που αναπτύσσουν οι δημιουργικές και τεχνολογικές εταιρείες».
«Τώρα προσπαθούν να ξεγελάσουν την Ευρώπη για να τους παρέχει επιπλέον μετρητά. Οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί θέλουν να επιδοτήσουν πλήρως τα δίκτυά τους από τις ίδιες επιχειρήσεις που τους βοήθησαν να αναπτυχθούν και να ευδοκιμήσουν», δήλωσε. «Τελικά, αυτοί οι τηλεπικοινωνιακοί κολοσσοί θέλουν να κάνουν τους Ευρωπαίους καταναλωτές να πληρώσουν για δεύτερη φορά μέσω των τελών δικτύου, που έρχονται επιπλέον της συνδρομής τους».


Latest News

Harley-Davidson: Θέλει εκδίκηση σε περίπτωση που η ΕΕ στοχεύσει τις μοτοσυκλέτες της
Οι δασμοί θα μπορούσαν να ανεβάσουν τις τιμές των μοτοσικλετών της Harley-Davidson σε εξαψήφιο αριθμό σε ορισμένες χώρες, με τις πωλήσεις να βρίσκονται ήδη υπό πίεση στην Ευρώπη

Γιατί ο Τραμπ εξετάζει «μαχαίρι» στα 9 δισ. δολάρια των επιχορηγήσεων προς το πανεπιστήμιο
Το Χάρβαρντ έχει καταγραφεί ως σύμβολο του αμερικανικού ονείρου εδώ και γενιές

Αγωνιώδεις προσπάθειες του Μιλέι για εξαίρεση από τους δασμούς Τραμπ
Οι μεγαλύτερες εξαγωγές που έκανε η Αργεντινή στις Ηνωμένες Πολιτείες πέρυσι ήταν αργό πετρέλαιο, μέταλλα και χημικά προϊόντα

Η Arm ήθελε εξαγορά της Alphawave για να βάλει στο χέρι την τεχνολογία SerDes
Αυτό που... κέντρισε το ενδιαφέρον της Arm ήταν μία συγκεκριμένη τεχνολογία της Alphawave που καθορίζει πόσο γρήγορα οι πληροφορίες μπορούν να εισαχθούν αλλά και να εξαχθούν από ένα μικροτσίπ

Δεν επιδρούν όλοι οι δασμοί με τον ίδιο τρόπο στις τσέπες των Αμερικανών - Τι «λέει» η εμπειρία
Οι δασμοί Τραμπ θα επηρεάσουν και την αμερικανική αγορά με ανατιμήσεις

Τι είναι η νέα μόδα του «oshikatsu» στην οποία ποντάρει η Ιαπωνία για την άνοδο της κατανάλωσης
Το φαινόμενο παρακολουθούν πολιτικοί αλλά και η κεντρική τράπεζα στην Ιαπωνία - Έρχεται νέα αύξηση των μισθών στην Ιαπωνία

Ο Μασκ εξαγοράζει... ψηφοφόρους - 82 εκατ. για να ελέγξει ανώτατο δικαστήριο πολιτείας
Γιατί μια νίκη του πρώην γενικού εισαγγελέα Σίμελ επί της Δημοκρατικής Κρόφορντ θα ήταν όφελος για την πολιτική στρατηγική του Μασκ

Εμπορικό πλεόνασμα 89,3 δισ. κατέγραψε η ΕΕ στα αυτοκίνητα το 2024
ΗΠΑ και Βρετανία ήταν οι κορυφαίοι εξαγωγικοί προορισμοί των αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν εντός της ΕΕ το 2024

Η Ισπανία «καθρέφτης» της στεγαστικής κρίσης στην Ευρώπη [γράφημα]
Εκτοξεύθηκαν μέσα σε δέκα χρόνια οι τιμές πώλησης των κατοικιών και των ενοικίων στην Ισπανία – Ο ρόλος των επενδυτών, η έλλειψη αποθέματος και το «μπλόκο» της Βαρκελώνης στις άδειες Airbnb

Σε απόσυρση μοντέλων της από τις ΗΠΑ προσανατολίζεται η Mercedes
Η μείωση της έκθεσης στην premium αγορά εισαγωγών θα επιτρέψει στη Mercedes να αντισταθμίσει τους δασμούς στα λιγότερο κερδοφόρα οχήματά της