
Παρότι δεν έχουμε αφήσει πίσω μας την πανδημία του κορωνοϊού, όπως λέει ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας και δείχνουν τα στοιχεία για θετικότητα και νοσηλείες, μάσκες και αντισηπτικά έχουν βγει από τα καθημερινά ψώνια των καταναλωτών. Και όχι μόνο το 2023 που έπαψαν τα υποχρεωτικά μέτρα προστασίας, όπως η χρήση μάσκας, αλλά ήδη από το 2022 οι πωλήσεις είχαν αρχίσει να φθίνουν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η αγοράς του αντισηπτικού στο οργανωμένο λιανεμπόριο κατακρημνίστηκε, σημειώνοντας πτώση 53,2% για το εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Convert Group για τις πωλήσεις σε αξία των ηλεκτρονικών φαρμακείων στο πρώτο εξάμηνο του 2023, τα προϊόντα υγείας, όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορωνοϊού, κατέγραψαν μείωση κατά 23% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, καθώς αποτελούν όλο και περισσότερο χαμηλή προτεραιότητα στα καλάθια του αγοραστικού κοινού.
Αυξήθηκαν οι ζημιές της Larisa Face Cover
Τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας Larisa Face Cover (LFC), της παραγωγικής μονάδας που εξειδικεύεται στην παραγωγή χειρουργικών μασκών των Γιάννη Τσερέπα της Lariplast και Αχιλλέα Νταβέλη της Animus στην οποία έχει επενδύσει ο πολυσχιδής επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος, αποτυπώνουν το γεγονός ότι ο κορωνοϊός, δεν απασχολεί πλέον τους Έλληνες.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας, η οποία στήθηκε μέσα σε 25 ημέρες μετά την ανακοίνωση του πρώτου κρούσματος κορωνοϊού στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2020, κατέγραψε μείωση της τάξης του 45,5% το 2022 καθώς από 3,46 εκατ. ευρώ το 2021 υποχώρησε σε 1,88 εκατ. ευρώ.
Το μεικτό αποτέλεσμα της εταιρείας ήταν ζημιογόνο στις -412.152 ευρώ από 137.659 ευρώ το 2021, ενώ αρνητικό στις -852.109 ήταν το αποτέλεσμα προ τόκων και φόρων από -694.823 ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση.
Αυξημένες ζημιές «έγραψε» η LFC και στην τελευταία γραμμή του ισολογισμού της, με τα αποτελέσματα μετά φόρων το 2022 να διαμορφώνονται σε -1,27 εκατ. ευρώ από -1,05 εκατ. ευρώ το 2021.
Επιπλέον σημαντική μείωση σημειώνει και ο αριθμός των εργαζομένων της εταιρείας, καθώς από 58 άτομα στη χρήση του 2021, το 2022 ήταν 47.
Προσδοκία για καλύτερα αποτελέσματα
«Προτεραιότητα της εταιρείας για το έτος 2022 αποτέλεσε η βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας και η μείωση τους κόστους παραγωγής. Επιπρόσθετα, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει η ένταξη της εταιρείας στον αναπτυξιακό νόμο 4399/2016. Η εταιρεία ευελπιστεί να ενισχύσει τα προσεχή έτη τον κύκλο εργασιών της και τη κερδοφορία της μέσω της διεύρυνσης του πελατολογίου και για αυτό προβαίνει σε στρατηγικής σημασίας, συνεργασίες», επισημαίνεται στην έκθεση διαχείρισης του διοικητικού συμβουλίου, με πρόεδρο και CEO τον Γιάννη Τσερέπα και αντιπρόεδρο τον Αχιλλέα Νταβέλη μεγαλομέτοχο και πρόεδρο της ΠΑΕ Λάρισας.
Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του περασμένου χρόνου δύο επενδυτικά σχέδια της εταιρείας ύψους περίπου 9,4 εκατ. ευρώ έχουν ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο.
Για εφέτος έχουν δρομολογηθεί προσπάθειες, για μεγαλύτερη βελτίωση της δραστηριότητας και της οικονομικής θέσης της εταιρείας, με τη διοίκηση να εκτιμά ότι παρά τους χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στο εσωτερικό της χώρας, οι προοπτικές και τα μηνύματα της αγοράς, είναι θετικά.
Συγκεκριμένα, έχουν ληφθεί δραστικά μέτρα για τη μείωση των εξόδων και γενικότερα τη συγκράτηση αυτών με απώτερο στόχο την αποκλιμάκωσή τους σε συσχετισμό με τους αυξανόμενους ρυθμούς ανάπτυξης της εταιρείας. «Τα ανωτέρω σε συνδυασμό με τα ποιοτικά προϊόντα μας προδικάζουν καλύτερα αποτελέσματα για την επόμενη χρήση», επισημαίνεται.
Από τις μάσκες στα πετρέλαια
Η αρχική επένδυση ήταν ύψους 12 εκατ. ευρώ και η πλήρως καθετοποιημένη μονάδα έχει τη δυνατότητα παραγωγής 750 εκατ. ιατρικών μασκών ετησίως ετησίως, τις οποίες κατά κύριο λόγο διοχετεύει στο λιανεμπόριο. Παράλληλα η LFC παράγει και την πρώτη ύλη (φίλτρο Melt Blown), που της δίνει συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού σε διεθνές επίπεδο.
Μάλιστα, αξιοποιώντας την πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται για το φίλτρο προστασίας της μάσκας (σ.σ. πρόκειται για το υλικό που χρησιμοποιείται και σε άλλα προϊόντα, όπως οι σερβιέτες και οι πάνες), η εταιρεία επιδιώκει να εισέλθει και σε νέους τομείς δραστηριοποίησης, όπως τα φράγματα για την απορρόφηση πετρελαιοκηλίδων και άλλων ελαίων από τη θάλασσα και ήδη συνεργάζεται με εξειδικευμένες ναυτιλιακές εταιρείες.
Σε κάθε περίπτωση, οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας αναζητούν επενδυτικές διεξόδους και στις άλλες τους δραστηριότητες.
Για παράδειγμα, η Lariplast Γαλλίας ελεγχόμενη κατά 60% από την οικογένεια Τσερέπα αποεπένδυσε πλήρως από τον κλάδο των πλαστικών και έχει μετεξελιχθεί σε βιομηχανία παραγωγής χαρτιού κουζίνας και υγείας. Ταυτόχρονα, στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει η λειτουργία του νέου εργοστασίου παραγωγής περιεκτών τροφίμων, συσκευασίας και ποτηριών από χαρτί.
Νέες δραστηριότητες αναπτύσσει και ο Αχιλλέας Νταβέλης. Πριν τρεις μήνες ίδρυσε την εταιρεία 2EatFish με αντικείμενο την επεξεργασία και συντήρηση ψαριών. Το ενδιαφέρον είναι ότι η καταβολή του μισού μετοχικού κεφαλαίου έγινε από την εταιρεία Terra Athos ΙΚΕ που κατά πλειοψηφία ανήκει στο Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπεδίου».


Latest News

Γιατί «γκρεμίζονται» οι φούρνοι – 800 λουκέτα μέσα τρία χρόνια
«Λουκέτο» έχουν βάλει την τελευταία τριετία 800 φούρνοι – Οι λόγοι – Η επιδότηση του κόστους ενέργειας, ο καφές και η κόντρα με την Ελληνική Ένωση Αρτοποιίας- Ζαχαροπλαστικής

Ξεκινούν οι έλεγχοι για προσφορές και εκπτώσεις - Από Δευτέρα οι «καταδρομικές» στα σούπερ μάρκετ
Τι πρέπει να ξέρετε για τις προσφορές των σούπερ μάρκετ 1+1 δώρο, πολυσυσκευασίες και stickers - Οι παγίδες

Το στοίχημα εξωστρέφειας της Sarantis - Πώς στέλνει τα προϊόντα της στις αγορές του κόσμου
Όχημα στην εξαγωγική δραστηριότητα της Sarantis αποτελεί το Carroten - Ο ρόλος της σειράς Clinea

Νέος πρόεδρος της ΚΕΕΕ ο Γιάννης Βουτσινάς
Στη ψηφοφορία o Γιάννης Βουτσινάς επικράτησε του Γιάννη Μπρατάκου, με 69 έναντι 49 ψήφων

Η μεγάλη ευκαιρία της ΕΕ να φτάσει τις ΗΠΑ στις startups - Τι γίνεται στην Ελλάδα
Η Ευρώπη επενδύει πολλά στο κομμάτι των startups, ειδικά στην ΑΙ, ώστε να κλείσει το κενό με τις ΗΠΑ - Τι δείχνουν τα τελευταία στοιχεία

Vodafone: Ολοκλήρωση δύο έργων για την ψηφιακή αναβάθμιση του Δημοσίου Τομέα
Τα έργα που ολοκλήρωσε η Vodafone είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο μετασχηματισμός των υπηρεσιών στα ελληνικά Προξενεία

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα

Πενήντα χρόνια χωρίς τον Αριστοτέλη Ωνάση - Ο βίος και η πολιτεία του Έλληνα κροίσου
Ο επιχειρηματίας που άφησε το στίγμα του στην ιστορία της Ελλάδας - Τα μυστικά της επιτυχίας του

Ανατροπή στις επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ – Τι αλλάζει
Το βαθύ discount στις μετοχές των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) και οι προσδοκίες – Οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο

Με ταχείς ρυθμούς ο «γάμος» Entersoft-Softone
Η ενιαία Entersoft-Softone βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής εμπορικής ονομασίας, ενοποίησης διοικητικών δομών αλλά και διαμόρφωσης του protfolio λύσεων που θα προσφέρει προς τους πελάτες της