
Οραματιστής αρχιτέκτονας ή σύγχρονος Μακιαβέλι; Ο Ισπανός νεοφουτουριστής αρχιτέκτονας, Σαντιάγο Καλατράβα, δομικός μηχανικός, γλύπτης και ζωγράφος έχει αναλάβει μερικά από τα σημαντικότερα έργα υποδομής στον κόσμο, σημείο αναφοράς των χωρών έδρας τους και αντικείμενο θαυμασμού εκατομμυρίων ανθρώπων.
Οι έπαινοι, όμως, που του αποδίδονται, ανάμεσα τους το βαρύτιμο Χρυσό Μετάλλιο του Αμερικανικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτόνων, που τοποθετούν το όνομα του δίπλα στους οραματιστές Τόμας Τζέφερσον και Λε Κορμπυζιέ είναι ισόποσοι των προβλημάτων, που βγάζουν αργά ή γρήγορα τα εντυπωσιακά έργα του, που αποδεικνύονται από δύσχρηστα ως επικίνδυνα. Κι αυτό χωρίς να συνυπολογιστεί το τελικό κόστος τους, που κατά κανόνα είναι πολύ μεγαλύτερο, κάποιες φορές και διπλάσιο, του αρχικού προϋπολογισμού.
Άγνωστο πότε θα ανοίξει το ΟΑΚΑ – Εντός του 2024 το ποδηλατοδρόμιο
Με δεδομένο ότι τα περισσότερα εξ αυτών είναι δημόσια έργα, που του ανατέθηκαν από κυβερνήσεις και πληρώθηκαν από φορολογούμενους, το αρχικό ερώτημα μπορεί να έχει μία και μόνο απάντηση… Φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Μερικά από τα έργα του, που πληρώθηκαν αδρά και αμφισβητήθηκαν στην πράξη είναι, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Culture Trip, τα ακόλουθα.

Στη γενέτειρα του, τη Βαλένθια, η οροφή της όπερας, που βρίσκεται στην καρδιά της Πόλης των Τεχνών και των Επιστημών παραλίγο να πέσει
Το 2014 οι τοπικές αρχές της γενέτειρας του Βαλένθια μήνυσαν τον Καλατράβα για την ετοιμόρροπη οροφή της όπερας, που βρίσκεται στην καρδιά της Πόλης των Τεχνών και των Επιστημών, ένα περιστατικό που την οδήγησε να κατεβάσει ρολά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Να σημειωθεί ότι η Πόλη των Τεχνών και των Επιστημών χτίστηκε εξ’ ολοκλήρου από τον Ισπανό αρχιτέκτονα και κόστισε πάνω από 300 εκατ. ευρώ.
Η ισπανική κυβέρνηση διεκδίκησε αποζημίωση για τις εργασίες αποκατάστασης, με τον Καλατράβα να επισημαίνει τον επαναστατικό σχεδιασμό του έργο, αλλά τους αντιδίκους του να αποδεικνύουν την έλλειψη εποπτείας εκ μέρους του την περίοδο της κατασκευής του, μαζί με ορισμένα σημαντικά τεχνικά λάθη στα επίσημα έγγραφα.
Άστοχα έργα μεγάλης επικινδυνότητας
Νωρίτερ,α ο Ισπανός αρχιτέκτονας υποχρεώθηκε να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη του, όταν και το 2012 του επιβλήθηκε πρόστιμο από δικαστήριο της Ισπανίας για να επιστρέψει στις τοπικές αρχές του Οβιέδο, μαζί με τις εταιρείες που συμμετείχαν στην κατασκευή του Συνεδριακού και Εκθεσιακού Κέντρου, 3,2 εκατομμύρια ευρώ λόγω της κατάρρευσης των κερκίδων του.

Τα προβλήματα στην πεζογέφυρα στο Μεγάλο Κανάλι της Βενετίας αποδείχτηκαν πολλά, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό δεκάδων τουριστών
Ανάλογες κατηγορίες με τις προαναφερόμενες της Βαλένθια του αποδόθηκαν και στη Βενετία, όπου υποβλήθηκε μήνυση εναντίον του για την καθόλου πρακτική και ολισθηρή πεζογέφυρα στο Μεγάλο Κανάλι της Βενετίας, που κατασκευάστηκε το 2008 με τελικό κόστος 12 εκατομμύρια. Τα προβλήματα στο έργο αποδείχτηκαν πολλά, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό δεκάδων τουριστών στους χώρους του.
Σε μια άλλη ισπανική πόλη, το Μπιλμπάο, η πεζογέφυρα ήταν μεν εντυπωσιακή, αλλά αποδείχτηκε κίνδυνος για τους πεζούς. Τη λύση έδωσε ένα μαύρο κάλυμμα που αλλοίωσε την ιδέα του Καλατράβα αλλά πάντως δεν είναι επικίνδυνα.
Ένα ακόμα παράδειγμα της αστοχίας των ευφάνταστων σχεδίων του Ισπανού αρχιτέκτονα είναι ο σταθμός μεταφορών του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου, που είχε προγραμματιστεί να ανοίξει το 2016, αλλά το κτίριο παρουσίασε διαρροή στην οροφή του.

Ο σταθμός μεταφορών του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου θα άνοιγε το 2016, αλλά παρουσιάστηκε διαρροή στην οροφή του
Η αρχική εκτίμηση ήταν 2 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά το πραγματικό κόστος κατέληξε κοντά στα 4 δισεκατομμύρια δολάρια. Κακές κριτικές για το έργο αυτό έγιναν viral με τον Μάικλ Κίμελμαν των Times να αποκαλεί το κατασκεύασμα αυτό στο Twitter «κιτς στεγόσαυρο».
Πηγή: in.gr


Latest News

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας