
Μειώνουν ταχύτητες τα πλοία καθώς έρχονται αντιμέτωπα με τους χαμηλούς ναύλους και την μεγάλη προσφερόμενη χωρητικότητα. Ανάλυση της Clarksons Research αναφέρει ότι οι ασθενέστερες αγορές υποχρεώνουν τους πλοιοκτήτες να επιβραδύνουν την ταχύτητα των πλοίων σε κλάδους που οι ναύλοι πιέζονται.
Κλιματική αλλαγή: Μεγάλα λιμάνια απειλούνται να τεθούν σε αχρηστία
Η επιλογή αυτή αφορά κυρίως τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Και στους δυο κλάδους τα πλοία κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες ρεκόρ, καθώς έτσι μειώνουν το κόστος καυσίμων και παράλληλα μειώνουν την προσφερόμενη χωρητικότητα.
Η Clarksons Research παρακολουθεί τις ταχύτητες των πλοίων από τα τέλη της δεκαετίας του 2000 και όπως ανακοίνωσε ότι έχουν μειωθεί κατά 15% έως 30% σε βασικούς τομείς σε αυτό το διάστημα.
Μείωση 3% στη μέση ταχύτητα
Οι μέσες ταχύτητες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον Ιανουάριο έως το τέλος Αυγούστου ήταν μειωμένες κατά 3% σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας στο χαμηλό ρεκόρ των 13,7 κόμβων τον Φεβρουάριο.
Παρά την άνοδο στους 13,9 κόμβους το τρίτο τρίμηνο, παραμένουν κάτω από το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί πριν από το τρέχον έτος.
Επίσης και οι ταχύτητες των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων ήταν 2% χαμηλότερες, φτάνοντας σε νέο ναδίρ των 10,9 κόμβων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, σύμφωνα με την Clarksons Research.
Η μέση ταχύτητα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει επίσης υποχωρήσει, παρά τις θετικές συνθήκες της αγοράς, με τις ταχύτητες να έχουν μειωθεί κατά 1% σε σχέση με το 2022 μέχρι στιγμής φέτος.
Τα δεξαμενόπλοια, αντιθέτως, ταξιδεύουν ταχύτερα καθώς η ναυλαγορά είναι θετική. Έτσι η μέση ταχύτητα είναι αυξημένη κατά 2% φέτος για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου και κατά 0,4% για τα πλοία μεταφοράς καθαρού πετρελαίου.


Latest News

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες