Μειώνουν ταχύτητες τα πλοία καθώς έρχονται αντιμέτωπα με τους χαμηλούς ναύλους και την μεγάλη προσφερόμενη χωρητικότητα. Ανάλυση της Clarksons Research αναφέρει ότι οι ασθενέστερες αγορές υποχρεώνουν τους πλοιοκτήτες να επιβραδύνουν την ταχύτητα των πλοίων σε κλάδους που οι ναύλοι πιέζονται.
Κλιματική αλλαγή: Μεγάλα λιμάνια απειλούνται να τεθούν σε αχρηστία
Η επιλογή αυτή αφορά κυρίως τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Και στους δυο κλάδους τα πλοία κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες ρεκόρ, καθώς έτσι μειώνουν το κόστος καυσίμων και παράλληλα μειώνουν την προσφερόμενη χωρητικότητα.
Η Clarksons Research παρακολουθεί τις ταχύτητες των πλοίων από τα τέλη της δεκαετίας του 2000 και όπως ανακοίνωσε ότι έχουν μειωθεί κατά 15% έως 30% σε βασικούς τομείς σε αυτό το διάστημα.
Μείωση 3% στη μέση ταχύτητα
Οι μέσες ταχύτητες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον Ιανουάριο έως το τέλος Αυγούστου ήταν μειωμένες κατά 3% σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας στο χαμηλό ρεκόρ των 13,7 κόμβων τον Φεβρουάριο.
Παρά την άνοδο στους 13,9 κόμβους το τρίτο τρίμηνο, παραμένουν κάτω από το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί πριν από το τρέχον έτος.
Επίσης και οι ταχύτητες των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων ήταν 2% χαμηλότερες, φτάνοντας σε νέο ναδίρ των 10,9 κόμβων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, σύμφωνα με την Clarksons Research.
Η μέση ταχύτητα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει επίσης υποχωρήσει, παρά τις θετικές συνθήκες της αγοράς, με τις ταχύτητες να έχουν μειωθεί κατά 1% σε σχέση με το 2022 μέχρι στιγμής φέτος.
Τα δεξαμενόπλοια, αντιθέτως, ταξιδεύουν ταχύτερα καθώς η ναυλαγορά είναι θετική. Έτσι η μέση ταχύτητα είναι αυξημένη κατά 2% φέτος για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου και κατά 0,4% για τα πλοία μεταφοράς καθαρού πετρελαίου.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons