Επιταχύνονται οι διαδικασίες για την απομάκρυνση του επικίνδυνου δεξαμενόπλοιου «SLOPS» που βρίσκεται εγκαταλελειμμένο στον όρμο της Βλύχας από το 2007, σε ημιβυθισμένη κατάσταση με υπολείμματα πετρελαιοειδούς λάσπης και αποτελεί σοβαρότατη απειλή ρύπανσης για το θαλάσσιο και χερσαίο περιβάλλον του κόλπου της Ελευσίνας.
Ελευσίνα: Νέο μάστερ πλαν για το λιμάνι – Αλλάζει ριζικά το παράκτιο μέτωπο
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε) ΑΕ «εκπονεί εξειδικευμένη οικονομοτεχνική Μελέτη για τον σχεδιασμό και τον τρόπο υλοποίησης της πλήρους απορρύπανσης του Μ/Τ “SLOPS” από τα υπάρχοντα κατάλοιπα-απόβλητα, ώστε στην συνέχεια το πλοίο να παραδοθεί “καθαρό” προς διάλυση».
Η διαδικασία ενεργοποιείται στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας που έχουν συνυπογράψει ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολος Καμαρινάκης και το “Πράσινο Ταμείο” προκειμένου να αξιοποιηθούν άμεσα διαθέσιμοι πόροι του προγράμματος “Γαλάζιο Ταμείο” για το σύνθετο και δαπανηρό έργο της απομάκρυνσης των ναυαγίων από την περιοχή αρμοδιότητας του Λιμένα Ελευσίνας.
«Να απαλλαγεί η περιοχή της Ελευσίνας από το επικίνδυνο ναυπήγημα»
«Το μείζον θέμα της περιβαλλοντικά ορθής διαχείρισης του Μ/Τ “SLOPS”», συνεχίζει η ανακοίνωση, «απασχολεί και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που απέδειξε έμπρακτα την ευαισθησία του σε θέματα προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος καθώς προχώρησε στην συγκρότηση ειδικής Ομάδας Εργασίας, στην οποία συμμετέχουν στελέχη της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του ΥΝΑΝΠ και στελέχη του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, αρμόδια για θέματα περιβάλλοντος. Όπως διαπιστώνουν τα μέλη της Ομάδας Εργασίας, η οικονομοτεχνική Μελέτη είναι αναγκαία προκειμένου να επέλθει η τεχνική και οικονομική ωρίμανση του έργου για την οριστική απομάκρυνση του Μ/Τ “SLOPS” και να απαλλαγεί η περιοχή της Ελευσίνας από το επικίνδυνο ναυπήγημα.
»Η εκπόνηση της Μελέτης, που ανατέθηκε σε ειδικό σύμβουλο κατόπιν σχετικής απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, κρίνεται απαραίτητη και εξαιρετικά επείγουσα, λόγω της εξειδικευμένης μεθοδολογίας που απαιτείται, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος πρόκλησης περαιτέρω ρύπανσης καθ΄ όλη την διάρκεια του έργου απομάκρυνσης του ναυαγίου.
»Επιπλέον με την Μελέτη καθορίζεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις εργασίες διαχείρισης των αποβλήτων που υπάρχουν στο κουφάρι του Μ/Τ “SLOPS”, καθώς και της αποκατάστασης του περιβάλλοντος χώρου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία».
Σημειώνεται ότι ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ, κατάφερε τα τελευταία τρία χρόνια να απομακρύνει, συνολικά, 18 επικίνδυνα-επιβλαβή πλοία και ναυάγια από σημεία δικαιοδοσίας του.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ