
Η ναυτιλία παρά το μικρό της περιβαλλοντικό αποτύπωμα θα πρέπει να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση και η Capital μέλος αυτής της σπουδαίας βιομηχανίας υλοποιεί ήδη ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στο κλάδο με στόχο την απαλλαγή από το άνθρακα.
Capital Product Partners LP: Με ελληνική σημαία το πιο ακριβό πλοίο
Για τις περιβαλλοντικές προκλήσεις της ναυτιλίας αλλά και το επενδυτικό πρόγραμμα της Capital είχε την ευκαιρία να μιλήσει ο κ. Τζέρυ Καλογηράτος διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners (CPLP), στο 13ο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link απονέμοντας το «2023 Capital Link Maritime Sustainability Award» στον κ. Rasmus Bach Nielsen, επικεφαλής του τμήματος απανθρακοποίησης της Trafigura,
Η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα
Προσφωνώντας τον κ. Nielsen ο κ. Καλογηράτος αναφέρθηκε στην πορεία της ναυτιλίας προς την απεξάρτηση της από τον άνθρακα αλλά και τις επενδύσεις της Capital προς αυτή την κατεύθυνση. Η ναυτιλία είπε αντιπροσωπεύει μόνο το 2,9% των παγκόσμιων εκπομπών, παρά το γεγονός ότι εξυπηρετεί περισσότερο από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Πιστεύουμε όμως ότι κάθε κλάδος πρέπει να καταβάλλει τις καλύτερες προσπάθειες για να μειώσει το αποτύπωμα του άνθρακα, όσο κινούμαστε προς τον στόχο των net zero εκπομπών ρύπων.
Η στρατηγική της Capital για ενεργειακή μετάβαση
Στην Capital, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, συμμεριζόμαστε αυτές τις ανησυχίες και είμαστε ενεργά αφοσιωμένοι στον σχεδιασμό μιας διαχρονικής στρατηγικής «ενεργειακής μετάβασης» του στόλου, προωθώντας τον τελικό στόχο μιας ναυτιλίας με net zero αποτύπωμα στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Το ταξίδι προς μια πράσινη, βιώσιμη ναυτιλία σε συμμόρφωση με τον στόχο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για net zero εκπομπές μέχρι το 2050 περιλαμβάνει έναν συνδυασμό στρατηγικών αποφάσεων, επιχειρηματικού και τεχνικού χαρακτήρα. Σε τεχνικό επίπεδο έχουμε επιλέξει το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως το βασικό μεταβατικό καύσιμο, το οποίο αποτελεί για εμάς μια ώριμη βιώσιμη λύση, που υποστηρίζεται σθεναρά από ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανονισμούς.
Το LNG ως καύσιμο θέτει τις βάσεις σε θέματα λειτουργίας πλοίου και εφοδιαστικής αλυσίδας, ορίζοντας και προωθώντας έτσι το δρόμο της μετάβασης για την χρήση E-LNG και Πράσινο Υδρογόνο που θα μας οδηγήσουν στην απαλλαγή εκπομπών άνθρακα.

To 2023 Capital Link Maritime Sustainability Award απένειμαν στον κ. Rasmus Bach Nielsen, επικεφαλής του τμήματος απανθρακοποίησης της Trafigura οι κ.κ. Τζέρυ Καλογηράτος CEO της CPLP και Νικόλας Μπορνόζης πρόεδρος της Capital Link
Επενδύσεις 7 δισ. δολ
Υλοποιώντας μια ανάλογη στρατηγική ανανέωσης του στόλου μας, ξεκινήσαμε μια εκτεταμένη και διαφοροποιημένη επενδυτική πρωτοβουλία ναυπήγησης 63 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων πλοίων μεταφοράς LNG, εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοιων. Είναι όλα εξοπλισμένα με κορυφαίες τεχνολογίες απόδοσης και εναλλακτικές επιλογές καυσίμων, αντιπροσωπεύοντας μια επένδυση κοντά στα 7 δισεκατομμύρια δολάρια. Μεταξύ άλλων, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, ξεχωρίζει η πρωτοποριακή μας παραγγελία των πρώτων δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 στον κόσμο με χωρητικότητα 22.000 κυβικά μέτρα, και τα πρώτα δύο πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLACs) που κατασκευάζονται στην Κορέα χωρητικότητας 88.000 κυβικών μέτρων το ένα.
Οι παραγγελίες από την Capital, πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 και πλοίων μεταφοράς αμμωνίας (VLACs), που πηγάζουν μέσα από την τεχνογνωσία που διαθέτουμε ως όμιλος και τις καινοτόμους προβλέψεις μας, σηματοδοτούν την αυγή μιας νέας εποχής στη ναυτιλία, που σκοπό έχει την συμπλήρωση του κενού στην αλυσίδα απανθρακοποίησης.
Για την Trafigura
Μιλώντας για τον κ. Nielesen σημείωσε ότι ως Παγκόσμιος Διευθυντής της Trafigura για την απαλλαγή των καυσίμων από τον άνθρακα, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πολιτική μετάβασης σε μία επιταχυνόμενη απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Συμμετέχει σε παγκοσμίως σημαντικές έρευνες για τα μελλοντικά καύσιμα μεταφοράς και για ένα παγκόσμιο σχέδιο τιμολόγησης του άνθρακα υπό την αιγίδα του IMO, είναι ένθερμος υποστηρικτής της δημιουργίας υποδομής αγωγών υδρογόνου στη Δανία και σε ολόκληρη την Ευρώπη, ενώ η οραματική ηγεσία του εκδηλώνεται περαιτέρω στα πολλά έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της Trafigura, καθώς και στην ανάπτυξη του κινητήρα αμμωνίας της MAN Energy.
Στην ομιλία του ο κ. Nielsen αναφέρθηκε στην προσπάθεια για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα και σημείωσε ότι η τιμολόγηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι στο τραπέζι και είναι ένα κρίσιμο σημείο για την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων. Μας λείπει ακόμη η απόφαση για μια εισφορά άνθρακα, είπε και προειδοποίησε τον ναυτιλιακό κλάδο ότι εάν δεν κάνει αποφασιστικά βήματα κινδυνεύει να μείνει πίσω. Ειδική αναφορά έκανε στο υδρογόνο ως καύσιμο, το οποίο εκτός από την ναυτιλία διεκδικούν και άλλες βιομηχανίες. Τέλος ζήτησε ακόμη μεγαλύτερη πίεση στον Διεθνής Ναυτιλιακό Οργανισμό ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που τέθηκαν για το 2030, το 2040 και το 2050.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ