Η ναυτιλία παρά το μικρό της περιβαλλοντικό αποτύπωμα θα πρέπει να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση και η Capital μέλος αυτής της σπουδαίας βιομηχανίας υλοποιεί ήδη ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στο κλάδο με στόχο την απαλλαγή από το άνθρακα.
Capital Product Partners LP: Με ελληνική σημαία το πιο ακριβό πλοίο
Για τις περιβαλλοντικές προκλήσεις της ναυτιλίας αλλά και το επενδυτικό πρόγραμμα της Capital είχε την ευκαιρία να μιλήσει ο κ. Τζέρυ Καλογηράτος διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners (CPLP), στο 13ο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link απονέμοντας το «2023 Capital Link Maritime Sustainability Award» στον κ. Rasmus Bach Nielsen, επικεφαλής του τμήματος απανθρακοποίησης της Trafigura,
Η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα
Προσφωνώντας τον κ. Nielsen ο κ. Καλογηράτος αναφέρθηκε στην πορεία της ναυτιλίας προς την απεξάρτηση της από τον άνθρακα αλλά και τις επενδύσεις της Capital προς αυτή την κατεύθυνση. Η ναυτιλία είπε αντιπροσωπεύει μόνο το 2,9% των παγκόσμιων εκπομπών, παρά το γεγονός ότι εξυπηρετεί περισσότερο από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Πιστεύουμε όμως ότι κάθε κλάδος πρέπει να καταβάλλει τις καλύτερες προσπάθειες για να μειώσει το αποτύπωμα του άνθρακα, όσο κινούμαστε προς τον στόχο των net zero εκπομπών ρύπων.
Η στρατηγική της Capital για ενεργειακή μετάβαση
Στην Capital, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, συμμεριζόμαστε αυτές τις ανησυχίες και είμαστε ενεργά αφοσιωμένοι στον σχεδιασμό μιας διαχρονικής στρατηγικής «ενεργειακής μετάβασης» του στόλου, προωθώντας τον τελικό στόχο μιας ναυτιλίας με net zero αποτύπωμα στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Το ταξίδι προς μια πράσινη, βιώσιμη ναυτιλία σε συμμόρφωση με τον στόχο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για net zero εκπομπές μέχρι το 2050 περιλαμβάνει έναν συνδυασμό στρατηγικών αποφάσεων, επιχειρηματικού και τεχνικού χαρακτήρα. Σε τεχνικό επίπεδο έχουμε επιλέξει το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως το βασικό μεταβατικό καύσιμο, το οποίο αποτελεί για εμάς μια ώριμη βιώσιμη λύση, που υποστηρίζεται σθεναρά από ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανονισμούς.
Το LNG ως καύσιμο θέτει τις βάσεις σε θέματα λειτουργίας πλοίου και εφοδιαστικής αλυσίδας, ορίζοντας και προωθώντας έτσι το δρόμο της μετάβασης για την χρήση E-LNG και Πράσινο Υδρογόνο που θα μας οδηγήσουν στην απαλλαγή εκπομπών άνθρακα.
Επενδύσεις 7 δισ. δολ
Υλοποιώντας μια ανάλογη στρατηγική ανανέωσης του στόλου μας, ξεκινήσαμε μια εκτεταμένη και διαφοροποιημένη επενδυτική πρωτοβουλία ναυπήγησης 63 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων πλοίων μεταφοράς LNG, εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοιων. Είναι όλα εξοπλισμένα με κορυφαίες τεχνολογίες απόδοσης και εναλλακτικές επιλογές καυσίμων, αντιπροσωπεύοντας μια επένδυση κοντά στα 7 δισεκατομμύρια δολάρια. Μεταξύ άλλων, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, ξεχωρίζει η πρωτοποριακή μας παραγγελία των πρώτων δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 στον κόσμο με χωρητικότητα 22.000 κυβικά μέτρα, και τα πρώτα δύο πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLACs) που κατασκευάζονται στην Κορέα χωρητικότητας 88.000 κυβικών μέτρων το ένα.
Οι παραγγελίες από την Capital, πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 και πλοίων μεταφοράς αμμωνίας (VLACs), που πηγάζουν μέσα από την τεχνογνωσία που διαθέτουμε ως όμιλος και τις καινοτόμους προβλέψεις μας, σηματοδοτούν την αυγή μιας νέας εποχής στη ναυτιλία, που σκοπό έχει την συμπλήρωση του κενού στην αλυσίδα απανθρακοποίησης.
Για την Trafigura
Μιλώντας για τον κ. Nielesen σημείωσε ότι ως Παγκόσμιος Διευθυντής της Trafigura για την απαλλαγή των καυσίμων από τον άνθρακα, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πολιτική μετάβασης σε μία επιταχυνόμενη απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Συμμετέχει σε παγκοσμίως σημαντικές έρευνες για τα μελλοντικά καύσιμα μεταφοράς και για ένα παγκόσμιο σχέδιο τιμολόγησης του άνθρακα υπό την αιγίδα του IMO, είναι ένθερμος υποστηρικτής της δημιουργίας υποδομής αγωγών υδρογόνου στη Δανία και σε ολόκληρη την Ευρώπη, ενώ η οραματική ηγεσία του εκδηλώνεται περαιτέρω στα πολλά έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της Trafigura, καθώς και στην ανάπτυξη του κινητήρα αμμωνίας της MAN Energy.
Στην ομιλία του ο κ. Nielsen αναφέρθηκε στην προσπάθεια για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα και σημείωσε ότι η τιμολόγηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι στο τραπέζι και είναι ένα κρίσιμο σημείο για την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων. Μας λείπει ακόμη η απόφαση για μια εισφορά άνθρακα, είπε και προειδοποίησε τον ναυτιλιακό κλάδο ότι εάν δεν κάνει αποφασιστικά βήματα κινδυνεύει να μείνει πίσω. Ειδική αναφορά έκανε στο υδρογόνο ως καύσιμο, το οποίο εκτός από την ναυτιλία διεκδικούν και άλλες βιομηχανίες. Τέλος ζήτησε ακόμη μεγαλύτερη πίεση στον Διεθνής Ναυτιλιακό Οργανισμό ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που τέθηκαν για το 2030, το 2040 και το 2050.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.