Η ναυτιλία παρά το μικρό της περιβαλλοντικό αποτύπωμα θα πρέπει να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση και η Capital μέλος αυτής της σπουδαίας βιομηχανίας υλοποιεί ήδη ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στο κλάδο με στόχο την απαλλαγή από το άνθρακα.
Capital Product Partners LP: Με ελληνική σημαία το πιο ακριβό πλοίο
Για τις περιβαλλοντικές προκλήσεις της ναυτιλίας αλλά και το επενδυτικό πρόγραμμα της Capital είχε την ευκαιρία να μιλήσει ο κ. Τζέρυ Καλογηράτος διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners (CPLP), στο 13ο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link απονέμοντας το «2023 Capital Link Maritime Sustainability Award» στον κ. Rasmus Bach Nielsen, επικεφαλής του τμήματος απανθρακοποίησης της Trafigura,
Η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα
Προσφωνώντας τον κ. Nielsen ο κ. Καλογηράτος αναφέρθηκε στην πορεία της ναυτιλίας προς την απεξάρτηση της από τον άνθρακα αλλά και τις επενδύσεις της Capital προς αυτή την κατεύθυνση. Η ναυτιλία είπε αντιπροσωπεύει μόνο το 2,9% των παγκόσμιων εκπομπών, παρά το γεγονός ότι εξυπηρετεί περισσότερο από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Πιστεύουμε όμως ότι κάθε κλάδος πρέπει να καταβάλλει τις καλύτερες προσπάθειες για να μειώσει το αποτύπωμα του άνθρακα, όσο κινούμαστε προς τον στόχο των net zero εκπομπών ρύπων.
Η στρατηγική της Capital για ενεργειακή μετάβαση
Στην Capital, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, συμμεριζόμαστε αυτές τις ανησυχίες και είμαστε ενεργά αφοσιωμένοι στον σχεδιασμό μιας διαχρονικής στρατηγικής «ενεργειακής μετάβασης» του στόλου, προωθώντας τον τελικό στόχο μιας ναυτιλίας με net zero αποτύπωμα στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Το ταξίδι προς μια πράσινη, βιώσιμη ναυτιλία σε συμμόρφωση με τον στόχο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για net zero εκπομπές μέχρι το 2050 περιλαμβάνει έναν συνδυασμό στρατηγικών αποφάσεων, επιχειρηματικού και τεχνικού χαρακτήρα. Σε τεχνικό επίπεδο έχουμε επιλέξει το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως το βασικό μεταβατικό καύσιμο, το οποίο αποτελεί για εμάς μια ώριμη βιώσιμη λύση, που υποστηρίζεται σθεναρά από ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανονισμούς.
Το LNG ως καύσιμο θέτει τις βάσεις σε θέματα λειτουργίας πλοίου και εφοδιαστικής αλυσίδας, ορίζοντας και προωθώντας έτσι το δρόμο της μετάβασης για την χρήση E-LNG και Πράσινο Υδρογόνο που θα μας οδηγήσουν στην απαλλαγή εκπομπών άνθρακα.
Επενδύσεις 7 δισ. δολ
Υλοποιώντας μια ανάλογη στρατηγική ανανέωσης του στόλου μας, ξεκινήσαμε μια εκτεταμένη και διαφοροποιημένη επενδυτική πρωτοβουλία ναυπήγησης 63 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων πλοίων μεταφοράς LNG, εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοιων. Είναι όλα εξοπλισμένα με κορυφαίες τεχνολογίες απόδοσης και εναλλακτικές επιλογές καυσίμων, αντιπροσωπεύοντας μια επένδυση κοντά στα 7 δισεκατομμύρια δολάρια. Μεταξύ άλλων, τόνισε ο κ. Καλογηράτος, ξεχωρίζει η πρωτοποριακή μας παραγγελία των πρώτων δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 στον κόσμο με χωρητικότητα 22.000 κυβικά μέτρα, και τα πρώτα δύο πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLACs) που κατασκευάζονται στην Κορέα χωρητικότητας 88.000 κυβικών μέτρων το ένα.
Οι παραγγελίες από την Capital, πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 και πλοίων μεταφοράς αμμωνίας (VLACs), που πηγάζουν μέσα από την τεχνογνωσία που διαθέτουμε ως όμιλος και τις καινοτόμους προβλέψεις μας, σηματοδοτούν την αυγή μιας νέας εποχής στη ναυτιλία, που σκοπό έχει την συμπλήρωση του κενού στην αλυσίδα απανθρακοποίησης.
Για την Trafigura
Μιλώντας για τον κ. Nielesen σημείωσε ότι ως Παγκόσμιος Διευθυντής της Trafigura για την απαλλαγή των καυσίμων από τον άνθρακα, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πολιτική μετάβασης σε μία επιταχυνόμενη απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Συμμετέχει σε παγκοσμίως σημαντικές έρευνες για τα μελλοντικά καύσιμα μεταφοράς και για ένα παγκόσμιο σχέδιο τιμολόγησης του άνθρακα υπό την αιγίδα του IMO, είναι ένθερμος υποστηρικτής της δημιουργίας υποδομής αγωγών υδρογόνου στη Δανία και σε ολόκληρη την Ευρώπη, ενώ η οραματική ηγεσία του εκδηλώνεται περαιτέρω στα πολλά έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της Trafigura, καθώς και στην ανάπτυξη του κινητήρα αμμωνίας της MAN Energy.
Στην ομιλία του ο κ. Nielsen αναφέρθηκε στην προσπάθεια για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα και σημείωσε ότι η τιμολόγηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι στο τραπέζι και είναι ένα κρίσιμο σημείο για την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων. Μας λείπει ακόμη η απόφαση για μια εισφορά άνθρακα, είπε και προειδοποίησε τον ναυτιλιακό κλάδο ότι εάν δεν κάνει αποφασιστικά βήματα κινδυνεύει να μείνει πίσω. Ειδική αναφορά έκανε στο υδρογόνο ως καύσιμο, το οποίο εκτός από την ναυτιλία διεκδικούν και άλλες βιομηχανίες. Τέλος ζήτησε ακόμη μεγαλύτερη πίεση στον Διεθνής Ναυτιλιακό Οργανισμό ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που τέθηκαν για το 2030, το 2040 και το 2050.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons