Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 2,5 χρόνων διολίσθησε η αύξηση των θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ. Μια εξέλιξη που αναπτέρωσε τις ελπίδες ότι η Ομοσπονδιακή Τράπεζα δεν θα επιμείνει με τις αυξήσεις των επιτοκίων, καθώς η εικόνα της αγορά εργασίας αποτελεί βασικό παράγοντα στη διαμόρφωση της νομισματικής της πολιτικής.
ΗΠΑ: «Τρύπα» 1,1 τρισ. δολαρίων στις αποταμιεύσεις το διάστημα 2017/22
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ADP σε συνεργασία με το Stanford Digital Economy Lab, τον περασμένο μήνα οι νέες θέσεις εργασίας αυξήθηκαν κατά 89.000. Πρόκειται για τη μικρότερη αύξηση από τον Ιανουάριο του 2021, ενώ είναι και σημαντικά χαμηλότερη σε σχέση με τις 153.000 νέες θέσεις που ανέμεναν οι οικονομολόγοι σε δημοσκόπηση του Reuters.
Να σημειωθεί ότι τα στοιχεία για τον Αύγουστο αναθεωρήθηκαν ανοδικά ελαφρώς, καθώς εντέλει δημιουργήθηκαν 180.000 νέες θέσεις εργασίας, έναντι αρχικών εκτιμήσεων για 177.000 θέσεις.
Η έκθεση έδειξε επίσης ότι οι μισθοί για όσους άλλαξαν εργασία ενισχύθηκαν τον Σεπτέμβριο κατά 9% σε ετήσια βάση, όταν τον Αύγουστο επιβραδύνθηκαν κατά 9,7%.
«Βλέπουμε μια απότομη μείωση των θέσεων εργασίας αυτό το μήνα», δήλωσε η Νέλα Ρίτσαρτζσον, επικεφαλής οικονομολόγος της ADP. «Επιπλέον, βλέπουμε μια σταθερή μείωση των μισθών τους τελευταίους 12 μήνες».
Η επιβράδυνση οφείλεται στις μεγάλες επιχειρήσεις, στις οποίες θέσεις εργασίας μειώθηκαν κατά 83.000. Οι μικρές επιχειρήσεις πρόσθεσαν 95.000 θέσεις εργασίας, ενώ στις μεσαίες επιχειρήσεις αυξήθηκαν κατά 72.000.
Η μεταποίηση έχασε 12.000 θέσεις εργασίας, ενώ οι κλάδοι του εμπορίου, των μεταφορών και των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας έχασαν 13.000 θέσεις. Από την άλλη, η απασχόληση στον κλάδο των επαγγελματικών και επιχειρηματικών υπηρεσιών μειώθηκε κατά 32.000 θέσεις.
Η έκθεση της ADP δημοσιεύθηκε πριν από την ανακοίνωση την ερχόμενη Παρασκευή της πιο ολοκληρωμένης έκθεσης του Γραφείου Στατιστικής του υπουργείου Εργασίας.
Σύμφωνα με έρευνα του Reuters, το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας αναμένεται να ανακοινώσει ότι οι θέσεις εργασίας αυξήθηκαν κατά 160.000 τον Σεπτέμβριο. Συμπεριλαμβανομένων της κυβερνητικών θέσεων εργασίας, το σύνολο των θέσεων προβλέπεται να έχει αυξηθεί κατά 170.000 θέσεις εργασίας τον περασμένο μήνα, μετά από αύξηση κατά 187.000 τον Αύγουστο.
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες