Οι μετοχές της SAS σημείωσαν πτώση έως και 95%, μία ημέρα αφού η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα προβεί τελικά σε οικονομική αναδιάρθρωση για να αποτρέψει τη χρεοκοπία, φέρνοντας νέους μεγάλους επενδυτές και εξαλείφοντας τα μερίδια των περισσότερων από 250.000 ιδιοκτητών της.

Ήδη από τα μέσα του 2022, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Σκανδιναβίας είχε καταθέσει αίτηση πτώχευσης στις Ηνωμένες Πολιτείες, μετά από τις αγωνιώδεις προσπάθειές της να διαχειριστεί το υψηλό κόστος σε συνδυασμό με τη χαμηλή ζήτηση και μετά την πανδημία του κοροναϊού.

Οι νέοι μέτοχοι

Η SAS ανακοίνωσε ότι η αμερικανική επενδυτική εταιρεία Castlelake και η Air France-KLM θα γίνουν νέοι βασικοί μέτοχοι μαζί με το δανέζικο κράτος, ενώ η μετοχή της αεροπορικής εταιρείας θα διαγραφεί από τα χρηματιστήρια της Στοκχόλμης, της Κοπεγχάγης και του Όσλο.

Η Air France-KLM, για την οποία η συμφωνία είναι η πρώτη από την ενοποίηση του ομίλου πριν από σχεδόν 20 χρόνια, δήλωσε ότι θα επιδιώξει να συνδέσει τις πτήσεις της SAS με εκείνες των δικών της αεροπορικών εταιρειών στους κόμβους του Άμστερνταμ και του Παρισιού για να ενισχύσει την παρουσία της στη Σκανδιναβία, ενώ σύμφωνα με τη διοίκηση στόχος της εταιρείας είναι να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην εξυγίανση των ευρωπαϊκών αερομεταφορών.

Η Castlelake θα λάβει μερίδιο περίπου 32%, η Air France-KLM θα κατέχει περίπου 20%, ο Δανός επενδυτής Lind Invest 8,6% και το δανέζικο κράτος περίπου 26%, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της SAS, προσθέτοντας ότι το υπόλοιπο μετοχικό κεφάλαιο θα διανεμηθεί πιθανότατα μεταξύ των πιστωτών.

Πώς έφτασε η SAS μέχρι εδώ

Από τον Ιούλιο του 2022 μέχρι και σήμερα, η SAS ανέφερε ότι πρόθεσή της ήταν να συνεχίσει να εξυπηρετεί τους πελάτες της καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας πτώχευσης, παρά το γεγονός ότι βρέθηκε αντιμέτωπη τότε και με απεργία των πιλότων που επηρέασε το πρόγραμμα των πτήσεών της.

Σκοπός της διαδικασίας του άρθρου 11 ήταν η επιτάχυνση ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης. «Η διαδικασία του άρθρου 11 μας δίνει νομικά εργαλεία για να επιταχύνουμε τον μετασχηματισμό μας, ενώ μπορούμε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε την επιχείρηση ως συνήθως», σημείωνε ο διευθύνων σύμβουλος της SAS, Anko van der Werff.

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Σκανδιναβίας αναγκάστηκε το 2020 να περικόψει 5.000 θέσεις εργασίας, για να μειώσει τα κόστη της. Για να ξεπεράσει την κρίση, η εταιρεία έπρεπε να προχωρήσει κυρίως σε αύξηση κεφαλαίου και σε δύο μεγάλες εισφορές κεφαλαίων, που χρηματοδοτήθηκαν κυρίως από τους τότε βασικούς της μετόχους της, τα κράτη της Δανίας και της Σουηδίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα