
Έρευνα κατά των επιδοτήσεων για τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα ξεκίνησε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η έρευνα θα καθορίσει πρώτα εάν οι αλυσίδες αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα επωφελούνται από παράνομες επιδοτήσεις και εάν αυτή η επιδότηση προκαλεί ή απειλεί να προκαλέσει οικονομική ζημία στους παραγωγούς BEV της ΕΕ. Εάν και τα δύο αποδειχθούν αληθή, η έρευνα θα εξετάσει τις πιθανές συνέπειες και τον αντίκτυπο των μέτρων στους εισαγωγείς, χρήστες και καταναλωτές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην ΕΕ.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το… καλώδιο στο χέρι;
Με βάση τα πορίσματα της έρευνας, η Επιτροπή θα διαπιστώσει εάν είναι προς το συμφέρον της ΕΕ να επανορθώσει όσον αφορά στις επιπτώσεις των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών που διαπιστώθηκαν με την επιβολή δασμών κατά των επιδοτήσεων στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία από την Κίνα.
Η έρευνα, που ανακοινώθηκε από την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 13 Σεπτεμβρίου στην ομιλία για την κατάσταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (SOTEU), θα ακολουθήσει αυστηρές νομικές διαδικασίες σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ, επιτρέποντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων της κινεζικής κυβέρνησης και των εταιρειών/εξαγωγέων, να παρουσιάσουν τις δικές τους θέσεις, τα αποδεικτικά στοιχεία και τα επιχειρήματά τους.
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αναφερόμενη στο ζήτημα, δήλωσε:
«Ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων έχει τεράστιες δυνατότητες για τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και την πράσινη βιομηχανική ηγεσία. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της ΕΕ και οι συναφείς τομείς ήδη επενδύουν και καινοτομούν για την πλήρη ανάπτυξη αυτού του δυναμικού τομέα. Όπου βρούμε στοιχεία ότι οι προσπάθειές τους παρεμποδίζονται από στρεβλώσεις της αγοράς και αθέμιτο ανταγωνισμό, θα ενεργήσουμε αποφασιστικά. Και θα το κάνουμε αυτό σεβόμενοι πλήρως τις ενωσιακές και διεθνείς μας υποχρεώσεις – γιατί η Ευρώπη τηρεί τους κανόνες, εντός των συνόρων της και παγκοσμίως. Αυτή η έρευνα κατά των επιδοτήσεων θα είναι ενδελεχής, δίκαιη και βασισμένη σε γεγονότα».
Οικονομική απειλή για την ευρωπαϊκή βιομηχανία
Η Επιτροπή ξεκίνησε αυτήν την έρευνα με δική της πρωτοβουλία, έχοντας συγκεντρώσει επαρκή στοιχεία ότι η πρόσφατη αύξηση των εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων σε χαμηλές τιμές και επιδοτήσεις από την Κίνα στην ΕΕ αποτελούσε οικονομική απειλή για τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ.
Αν και δεν ελήφθη επίσημη καταγγελία από τη βιομηχανία της ΕΕ για την έναρξη διαδικασίας, οι κανόνες της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων ορίζουν ότι ο κλάδος της ΕΕ καλείται να συνεργαστεί στην αυτεπάγγελτη έρευνα.
Σύμφωνα με τις νομικές απαιτήσεις βάσει των κανόνων της ΕΕ και του ΠΟΕ, πραγματοποιήθηκαν προ της έναρξης διαβουλεύσεις με την κινεζική κυβέρνηση πριν από τη δημοσίευση της ανακοίνωσης για την έναρξη.
Διαδικασία και επόμενα βήματα
Η ανακοίνωση για την έναρξη της έρευνας που δημοσιεύτηκε σήμερα συνοψίζει τους ισχυρισμούς και εξηγεί τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί για να προσδιοριστεί η πιθανή ύπαρξη επιδότησης που συνιστά απειλή για τον κλάδο της ΕΕ.
Η έρευνα θα ολοκληρωθεί το πολύ εντός 13 μηνών από την έναρξή της. Εάν δικαιολογείται νομικά, τυχόν προσωρινοί δασμοί κατά των επιδοτήσεων μπορούν να επιβληθούν εντός 9 μηνών από την έναρξη, ενώ τυχόν οριστικά μέτρα θα επιβληθούν έως και 4 μήνες αργότερα ή εντός 13 μηνών από την έναρξη της έρευνας.


Latest News

Μέτρα για την ταχύτερη σύνδεση των υπεράκτιων αιολικών πάρκων υλοποιεί η κυβέρνηση στη Βρετανία
Η Βρετανία έχει ήδη 30,7 GW υπεράκτιας αιολικής ενέργειας με επιπλέον 7,2 GW δυναμικότητας που έχει εγκριθεί - Στοχεύει σε ισχύ 43-50 GW «καθαρή ισχύ» έως το 2030

Κομισιόν: 5+1 μέτρα για την «καθαρή» βιομηχανία
«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν το σχέδιο της Κομισιόν, που συνδυάζει την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης με την ενίσχυση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας
![ΑΠΕ: Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 – Η θέση της Ελλάδας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_ape_ola-1024x600-1-600x352.png)
Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 - Η επίδοση της Ελλάδας [γραφήματα]
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στην ακαθάριστη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από την έναρξη της καταμέτρησης, το 2004

Αντιστάθμιση 145 εκατ. στη βαριά βιομηχανία για το ενεργειακό κόστος – Τα έξτρα έσοδα από ρύπους
Στα 588 εκατ. ευρώ τα συνολικά κονδύλια τη διετία προς τη βιομηχανία από τα δικαιώματα εκπομπών ρύπων

Πόσα ηλεκτρικά ΙΧ θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα το 2031
Στοίχημα η ηλεκτροκίνηση για την Ελλάδα - Τest drive στους σταθμούς φόρτισης από την εταιρεία P3 Greece

Παπουτσάνης: Από ΑΠΕ το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας για τη μονάδα της Ριτσώνας
Δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί θα παράγουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας του εργοστασίου Παπουτσάνης στη Ριτσωνα

Σχεδόν 2 εκατοστά πάνω η στάθμη της θάλασσας από το λιώσιμο των πάγων
Μέσα σε λίγα χρόνια το λιώσιμο των πάγων έχει οδηγήσει σε αύξηση της στάθμης της θάλασσας κατά τουλάχιστον 2 εκατοστά

Νέες αιτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» - Τι πρέπει να κάνετε
Στα 44 εκατ. ο προϋπολογισμός για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Στα «σκουπίδια» 2 TWh πράσινης ενέργειας το 2025 – Οι εκτιμήσεις για το ψαλίδι στις ΑΠΕ
Υπερδιπλάσιες οι περικοπές παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ το 2024, σύμφωνα με τον Παντελή Μπίσκα – Και συναγερμός για μπλακ άουτ το Πάσχα

Φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες – Εγκατάσταση μόνο με συμφωνία του 51% των ιδιοκτητών
Για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του 51% των ιδιοκτητών, όπως προβλέπει ειδική ρύθμιση του υπ. Ενέργειας