Στην εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης παρέστη το μεσημέρι της Τρίτης ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Σήμερα κάνουμε το τελικό βήμα, σημαντικό τελικό βήμα, για να μπορέσουμε να παραδώσουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης, επιτέλους, σε πλήρη λειτουργία εντός του 2024», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης κατά τον χαιρετισμό του, προσθέτοντας πως «ολοκληρώνουμε σήμερα μία τολμηρή απόφαση: να χρησιμοποιήσουμε δηλαδή ιδιωτική τεχνογνωσία, την καλύτερη τεχνογνωσία την οποία μπορούσαμε να βρούμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προκειμένου να εξασφαλίσουμε την απρόσκοπτη, ασφαλή λειτουργία αυτού του σημαντικότατου έργου».
Μετρό Θεσσαλονίκης: Πότε θα κοπεί το πρώτο εισιτήριο και πόσο θα κοστίζει
«Αλλά, ταυτόχρονα, να διασφαλίσουμε ότι και για όσα χρόνια διαρκεί η σύμβαση θα είναι εξασφαλισμένη η συντήρηση του έργου αυτού. Δεν το λέω αυτό τυχαία, καθώς πρόσφατα γεγονότα επανέφεραν στη μνήμη μας αμαρτίες του παρελθόντος, όπου δεν γνωρίζαμε ουσιαστικά ποιος ήταν ο υπόλογος για τη συντήρηση σημαντικών έργων υποδομής, τα οποία πληρώθηκαν από τους Έλληνες φορολογούμενους στο παρελθόν», σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.
Αναφερόμενος στη δέσμευσή του ότι «η Θεσσαλονίκη θα έχει και Μετρό και αρχαία», ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε: «Δεν θέλω να υποτιμήσετε την τεράστια τεχνική δυσκολία για την ολοκλήρωση αυτού του έργου, αλλά και την πολύ μεγάλη επιτυχία αυτής της δημιουργικής συνεργασίας – όχι χωρίς εντάσεις – μεταξύ της Αττικό Μετρό, του Υπουργείου Υποδομών και του Υπουργείου Πολιτισμού, έτσι ώστε να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε ότι θα τηρήσουμε αυτή τη δέσμευση που είχα προσωπικά δώσει στους Θεσσαλονικείς».
Όπως τόνισε, «η δέσμευση αυτή τηρήθηκε και τηρείται στο ακέραιο. Με την ανάδειξη καινούργιων αρχαιολογικών χώρων, με την απόσπαση και επανατοποθέτηση πολύ σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, ταυτισμένων με την ιστορία της Θεσσαλονίκης στο βάθος των αιώνων. Με πέντε σταθμούς που ουσιαστικά θα είναι ταυτόχρονα και μουσεία. Με δύο καινούργια μουσεία, τα οποία θα φιλοξενήσουν εκθέματα από το Μετρό. Πετύχαμε εδώ κάτι πραγματικά μοναδικό», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον σταθμό «Αγία Σοφία», όπου ο πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για τις ανασκαφές και τα έργα συντήρησης των αρχαιολογικών ευρημάτων που ήρθαν στο φως, στο πλαίσιο των εργασιών του Μετρό.
Στην πλήρη ανάπτυξή τους, η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκταση προς την Καλαμαριά αναμένεται να εξυπηρετούν καθημερινά περίπου 313.000 επιβάτες, μειώνοντας την κυκλοφορία στην πόλη κατά περίπου 57.000 οχήματα και τις εκπομπές ρύπων κατά 212 τόνους ανά ημέρα.
Η κύρια γραμμή αποτελείται από 13 σταθμούς και έχει μήκος 9,6 χιλιόμετρα, ενώ η γραμμή της επέκτασης θα έχει μήκος 4,8 χιλιόμετρα και θα διαθέτει πέντε σταθμούς.
Μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης, ο πρωθυπουργός έκανε μια σύντομη στάση μαζί με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, στην πλατεία Μακεδονομάχων, όπου τοποθετήθηκαν εκ νέου στις θέσεις τους οι προτομές των Μακεδονομάχων, οι οποίες είχαν αφαιρεθεί προκειμένου να υλοποιηθούν τα έργα για το Μετρό.
Ανάπλαση Κεραμείων Αλλατίνη
Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις των παλιών «Κεραμείων Αλλατίνη», που είναι ανενεργά επί δεκαετίες και πλέον δρομολογείται η ανάπλασή τους, η οποία θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την νοτιοανατολική πλευρά του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεναγήθηκε στους χώρους όπου σχεδιάζεται η ανάπλαση, με κεντρικό πυλώνα την κατασκευή ενός εμβληματικού πύργου μεικτής οικιστικής και εμπορικής χρήσης, ύψους 100 μέτρων. Ο σχεδιασμός προβλέπει επίσης τη διαμόρφωση της υπόλοιπης έκτασης σε κοινόχρηστο πάρκο, όπου θα προβάλλονται τα διατηρητέα βιομηχανικά κτίρια του παλιού κεραμείου.
«Μιλάμε για μια μεγάλη επένδυση που θα ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ και που, πιστεύω, θα αποτελέσει μία επένδυση-πιλότο για το πώς αντιλαμβανόμαστε και εκτός Θεσσαλονίκης την αξιοποίηση τέτοιων μεγάλων χώρων, δίνοντας περισσότερες δυνατότητες για δόμηση καθ’ ύψος», τόνισε στον χαιρετισμό του, μετά την παρουσίαση του σχεδίου ανάπλασης.
Σημείωσε ότι ο σχεδιασμός για την αξιοποίηση του παλιού εργοστασίου αντικατοπτρίζει «πώς μπορούμε, σκεπτόμενοι με όρους μέλλοντος και όχι κατ’ ανάγκη παρελθόντος ή και παρόντος, να ξανασκεφτούμε την ανάπλαση ενός χώρου, ο οποίος τις τελευταίες δεκαετίες είναι εγκαταλελειμμένος, με απόλυτο σεβασμό στη βιομηχανική κληρονομιά της πόλης, αλλά ταυτόχρονα ενσωματώνοντας και όλα όσα ξέρουμε για το μέλλον των βιώσιμων πόλεων».
«Τα συναρμόδια υουργεία εργάστηκαν γρήγορα και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αγκάλιασε αυτή την πρόταση, έτσι ώστε να έχει ήδη εκδοθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο επιτρέπει όλη η δόμηση ουσιαστικά να μπορεί να συγκεντρωθεί σε έναν πύργο ύψους 100 μέτρων, το πρώτο – είμαι σίγουρος ότι θα ακολουθήσουν κι άλλα – πολύ ψηλό κτίριο της Θεσσαλονίκης. Έναν πύργο, ο οποίος θα αποτελέσει ένα τοπόσημο και θα συμβολίζει ουσιαστικά την ανατολική είσοδο της πόλης, απελευθερώνοντας με αυτόν τον τρόπο όλο τον υπόλοιπο χώρο για πράσινο», τόνισε ο πρωθυπουργός.
Πηγή: in.gr
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ