«Μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση ενός από τα σημαντικότερα έργα που έχουν γίνει στην πατρίδα μας, τη λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας κατά την τελετή υπογραφής της Σύμβασης για τη λειτουργία και τη συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, η οποία πραγματοποιήθηκε, σήμερα, στο εργοτάξιο του σταθμού «Αγία Σοφία», ανάμεσα στη Διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» και την κοινοπραξία «THEMA ΑΕ», παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Πότε θα κοπεί το πρώτο εισιτήριο και πόσο θα κοστίζει
Στην εκδήλωση συμμετείχαν, επίσης, η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορές, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς και ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Κώστας Μαγουλάς.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε ότι το έργο υλοποιείται στη βάση των προσπαθειών που έγιναν και από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, σε συνεργασία με τη Διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ».
«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί απτή απόδειξη ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υπό την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, εγγυάται πως το κράτος έχει συνέχεια και συνέπεια. Σχεδιάζει, δρομολογεί και παραδίδει στους πολίτες έργα στρατηγικής σημασίας, που βελτιώνουν την καθημερινότητά τους και αναβαθμίζουν το επίπεδο των υποδομών στις υπηρεσίες μεταφορών», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε τις υποχρεώσεις του αναδόχου, όπως απορρέουν από τη σύμβαση, τονίζοντας ότι προκρίθηκε η λύση της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και υιοθετήθηκαν οι βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, προκειμένου η λειτουργία και συντήρηση του δικτύου να γίνεται με τον πλέον εύρυθμο και αποτελεσματικό τρόπο, ώστε να διασφαλίζονται υπηρεσίες υψηλής ποιότητας προς το επιβατικό κοινό.
«Η Θεσσαλονίκη, το 2024, θα αποκτήσει το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, υπογράμμισε ότι η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα νέο μέσο μεταφοράς που θα εξασφαλίσει γρήγορες, άνετες, ασφαλείς, φθηνές και «πράσινες» μετακινήσεις σε όλους τους πολίτες και ταυτόχρονα, αναδεικνύει την ιστορία της και αποκτά έναν σημαντικό αναπτυξιακό πυλώνα, που αναβαθμίζει τον γεωπολιτικό της ρόλο, ως μια δυναμική και εξωστρεφής μητρόπολη, όχι μόνο της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και ευρύτερα των Βαλκανίων.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
«Με την υπογραφή της Σύμβασης για τη λειτουργία και τη συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση ενός από τα σημαντικότερα έργα που έχουν γίνει στην πατρίδα μας, εδώ και πολλά χρόνια.
Ένα έργο το οποίο φέρνουμε – σήμερα – εις πέρας, στη βάση των προσπαθειών που έγιναν και από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με τη Διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό».
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί απτή απόδειξη ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υπό την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, εγγυάται πως το κράτος έχει συνέχεια και συνέπεια.
Σχεδιάζει, δρομολογεί και παραδίδει στους πολίτες έργα στρατηγικής σημασίας, που βελτιώνουν την καθημερινότητά τους και αναβαθμίζουν το επίπεδο των υποδομών στις υπηρεσίες μεταφορών.
Σκοπός της σύμβασης που υπογράφεται σήμερα με τον Ανάδοχο, αφού ενημερώθηκε – την προηγούμενη εβδομάδα – το Υπουργικό Συμβούλιο και η Βουλή των Ελλήνων, είναι η λειτουργία και συντήρηση του δικτύου να γίνεται με τον πλέον εύρυθμο και αποτελεσματικό τρόπο, ώστε να διασφαλίσουμε υπηρεσίες υψηλής ποιότητας προς το επιβατικό κοινό.
Ακριβώς για να εκπληρώσουμε αυτόν τον στόχο, προκρίθηκε η λύση της συμμετοχής Ιδιωτικού Φορέα Λειτουργίας, μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
ΣΔΙΤ που καλύπτει την εμπορική λειτουργία τόσο του βασικού έργου όσο και της επέκτασης προς την Καλαμαριά.
Στο αντικείμενο της σύμβασης, όπου υιοθετήθηκαν οι βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, προβλέπονται με σαφήνεια οι υποχρεώσεις του Αναδόχου.
Υποχρεώσεις, όπως είναι:
- η κάλυψη των απαιτούμενων θέσεων προσωπικού,
- οι πιστοποιήσεις για την έναρξη λειτουργίας,
- η προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία πληροφοριακού συστήματος,
- η καθημερινή λειτουργία και συντήρηση παγίων, εξοπλισμού και ανταλλακτικών,
- οι υπηρεσίες καθαρισμού, φύλαξης και διαχείρισης αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου,
- η ενσωμάτωση των έργων που αφορούν στα ηλεκτρομηχανολογικά (Η/Μ) συστήματα και τις νέες γενιές τροχαίου υλικού, καθώς και
- η παραλαβή και διαχείριση ανταλλακτικών, αναλώσιμων και ειδικών εργαλείων.
Η Θεσσαλονίκη, το 2024, θα αποκτήσει και θα λειτουργεί το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας.
Το βασικό έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης θα διαθέτει:
- 13 σταθμούς.
- 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
- 18 συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, που έχουν παραληφθεί, με επιπρόσθετους 15 που έχουν συμβασιοποιηθεί, πλήρως κλιματιζόμενους, χωρητικότητας 450 ατόμων, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό.
- Συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, για την καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
Κάθε ώρα, το Μετρό θα εξυπηρετεί κατά μέγιστο 18.000 επιβάτες ανά κατεύθυνση, ενώ με την ολοκλήρωση και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, προβλέπεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες.
Άμεσο όφελος θα είναι η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ο περιορισμός του κυκλοφοριακού προβλήματος στη Θεσσαλονίκη, καθώς εκτιμάται ότι θα κινούνται καθημερινά περίπου 57.000 λιγότερα ΙΧ, με αντίστοιχη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 212 τόνους ημερησίως.
Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα νέο μέσο μεταφοράς που θα εξασφαλίσει γρήγορες, άνετες, ασφαλείς, φθηνές και ‘‘πράσινες’’ μετακινήσεις σε όλους τους πολίτες.
Διευκολύνεται, έτσι, η πρόσβαση στο κέντρο για τους κατοίκους πολλών περιοχών, οι οποίοι σήμερα ταλαιπωρούνται με χρονοβόρες μετακινήσεις ή τις αποφεύγουν, αδυνατώντας να καλύψουν το κόστος αυτής της μεταφοράς.
Η εικόνα της πόλης αλλάζει.
Η Θεσσαλονίκη, με το Μετρό, γίνεται μια ακόμη πιο ελκυστική, σύγχρονη και λειτουργική πόλη, περισσότερο φιλική στους κατοίκους και τους επισκέπτες της, προβάλλοντας και την πλούσια ιστορία της, μέσα από την ανάδειξη μοναδικών αρχαιολογικών ευρημάτων.
Ταυτόχρονα, όμως, η Θεσσαλονίκη αποκτά και ένα σημαντικό αναπτυξιακό πυλώνα, καθώς θα διαθέτει επιπλέον δυνατότητες για να φιλοξενήσει πολλές περισσότερες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.
Αυτό συνεπάγεται άμεσα και την αναβάθμιση του γεωπολιτικού ρόλου της Θεσσαλονίκης, ως μιας δυναμικής και εξωστρεφούς μητρόπολης, όχι μόνο της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και ευρύτερα των Βαλκανίων.
Με τη δημιουργία τέτοιων σύγχρονων, αποδοτικών και αποτελεσματικών υποδομών, όπως το υπερσύγχρονο Μετρό της Θεσσαλονίκης, η Κυβέρνηση επιτυγχάνει και τον ύψιστο, σταθερό και διαχρονικό στόχο, αυτόν της ενδυνάμωσης της εθνικής μας ισχύος».
Latest News
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ