
Στενεύουν τα περιθώρια χρηματοδότησης για τα λιγότερο «πράσινα» πλοία μετά την απόφαση της οργάνωσης «Αρχές του Ποσειδώνα» (Poseidon Principles) στην οποία συμμετέχουν 30 διεθνείς τράπεζες με ισχυρά ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια, να αναθεωρήσουν το πλαίσιο αξιολόγησης και αναφοράς της συμμόρφωσης των ναυτιλιακών χαρτοφυλακίων τους, με τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Μετά την αναθεωρημένη στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου, που εγκρίθηκε κατά τη διάρκεια της MEPC80 τον Ιούλιο του 2023, η εν λόγω επικαιροποίηση σηματοδοτεί τη δέσμευση των ναυτιλιακών τραπεζών για τη μετάβαση του ναυτιλιακού τομέα προς ένα βιώσιμο μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Σύμφωνα με τις «Αρχές του Ποσειδώνα», οι συμμετέχουσες τράπεζες μπορούν να συνεργαστούν με τους πελάτες τους, πλοιοκτήτες, για να εντοπίσουν τρόπους μείωσης της έντασης άνθρακα των πλοίων τους ή θα μπορούσαν να αναπροσαρμόσουν το ναυτιλιακό τους χαρτοφυλάκιο με την πάροδο του χρόνου προς τμήματα του κλάδου που είναι περισσότερο προσαρμοσμένα στο κλίμα ή προς τεχνολογίες που είναι προσαρμοσμένες στο κλίμα (π.χ. καύσιμα με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα).
Όμιλος Grimaldi: Ρίχνει στην Αδριατική πιο «πράσινα» και μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς φορτηγών
«Το 2019, όταν καθιερώσαμε τις Αρχές του Ποσειδώνα, επιλέξαμε να είμαστε διαφανείς ως προς τον τρόπο συμμόρφωσης του χαρτοφυλακίου μας σύμφωνα με τη δέσμευση του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας την προηγούμενη χρονιά. Εμείς, ως οργανισμός, θέτουμε σήμερα υψηλότερους στόχους για να ευθυγραμμιστούμε με τις αποφάσεις που ελήφθησαν στο MEPC80 τον περασμένο Ιούλιο» δήλωσε ο Michael Parker, Πρόεδρος των Αρχών του Ποσειδώνα και Πρόεδρος της Global Shipping, Logistics and Offshore, Citi. «Εστιάζουμε στη συνεργασία με τους πελάτες μας ώστε να συνδράμουμε την προσπάθεια τους για ένα πιο πράσινο, πιο βιώσιμο μέλλον στη ναυτιλία, μέσω της ενεργειακής μετάβασης σε μηδενικές εκπομπές όταν τα καύσιμα, τα πλοία και η τεχνολογία θα είναι διαθέσιμα».

Μηδενικές εκπομπές αερίων
Η τρέχουσα ευθυγράμμισή του Poseidon Principles Association με τον πιο πρόσφατο στόχο του ΙΜΟ να επιτύχει μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα της ναυτιλίας ως το 2050, με ενδιάμεσους στόχους το 2030 και το 2040 αποδεικνύει την προσαρμοστικότητα και την δέσμευσή των μελών του να παραμείνουν στην πρώτη γραμμή της δράσης για το παγκόσμιο κλίμα, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
«Οι αναθεωρήσεις των Poseidon Principles υπερβαίνουν την απλή καταγραφή. Παρέχουν στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ανεκτίμητες πληροφορίες που βασίζονται σε δεδομένα», δήλωσε ο Paul Taylor, Αντιπρόεδρος των Poseidon Principles και Επικεφαλής των Ναυτιλιακών Υπηρεσιών της Société Générale σε όλο τον κόσμο. «Αυτά τα δεδομένα προσφέρουν τη δυνατότητα της βέλτιστης υποστήριξης των πελατών τους στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση. Με τη νέα επικαιροποίηση, αυξάνονται τα επίπεδα αισιοδοξίας για τις μετρήσεις και τα αποτελέσματα των εκθέσεων σχετικά με τις εκπομπές. Είναι μια σαφής απόδειξη της δέσμευσής τους όχι μόνο για την επίτευξη αλλά και για την από κοινού προώθηση των κλιματικών στόχων».
Απαλλαγή
«Η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα απαιτεί επείγουσα, μεγάλης κλίμακας συνεργασία όλων των κλάδων, καθώς και κυβερνητική και διεθνή ρυθμιστική υποστήριξη», δήλωσε ο Stephen Fewster, Ταμίας των Poseidon Principles και Διευθύνων Σύμβουλος και Επικεφαλής Ναυτιλιακής Χρηματοδότησης Παγκοσμίως, της ING. «Για να μεγιστοποιήσουμε τον αντίκτυπό μας και να ενισχύσουμε τη διαφάνεια, οι πρωτοβουλίες Poseidon Principles πρέπει να συνεχίσουν να επεκτείνονται. Καλούμε τους βασικούς παράγοντες αυτής της παγκόσμιας προσπάθειας να ενώσουν τα χέρια και να πλοηγηθούν μαζί προς έναν πιο πράσινο ορίζοντα».
Όπως αποτυπώνεται στη σχετική ετήσια έκθεση (Annual Disclosure Report), στις εκθέσεις πλέον θα συμπεριλαμβάνονται μετρήσεις για όλα τα είδη αερίων του θερμοκηπίου και θα λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές ρύπων στο σύνολο της διαδικασίας από την παραγωγή έως την χρήση των καυσίμων. Λεπτομερείς πληροφορίες θα παρασχεθούν στην τέταρτη ετήσια έκθεση, η οποία θα δημοσιευθεί στα τέλη του 2023.
Οι τράπεζες που συμμετέχουν στις «Αρχές του Ποσειδώνα» είναι οι: ABN Amro , BNP Paribas, Bpifrance, CaixaBank, Citi, CIC, Crédit Agricole, Credit Suisse, Danish Ship Finance, Danske Bank, DekaBank, DBJ, DNB, Eksfin, Finnvera, ING, KfW IPEX-Bank, MUFG, Nordea, OCBC, SACE, SEB, SBI Shinsei Bank, Société Générale, SpareBank 1 SR-Bank, Sparebanken Vest, Standard Chartered, SMBC, SMFL, SMTB.


Latest News

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου