Μισθοί περίπου στο μισό, αλλά τιμές πολύ πιο τσουχτερές. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από τη σύγκριση των τιμών σε προϊόντα της ίδιας πολυεθνικής που κυκλοφορούν σε Ελλάδα και χώρες του εξωτερικού όπου οι απολαβές των εργαζομένων είναι διπλάσιες.
Ο «ΟΤ» αναζήτησε και συνέκρινε προϊόντα που αφορούν στη φροντίδα των βρεφών σε Ελλάδα, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία. Να σημειωθεί ότι ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα μαζί με τα δώρα διαμορφώνεται στα 910 €, στην Γερμανια στα 2.000 ευρώ , στη Γαλλία στα 1.747 ευρώ και στην Ισπανία στα 1.260 ευρώ.
Το βρεφικό γάλα
Το βρεφικό γάλα ίδιας εταιρείας και ίδιας συσκευασίας, πωλείται στην Ελλάδα 37% ακριβότερο σε σχέση με τη Γερμανία καθώς ο Έλληνας καταναλωτής θα πρέπει να πληρώσει 25,99€ τη συσκευασία, όταν ο Γερμανός πληρώνει 18,95 ευρώ. Η συγκεκριμένη συσκευασία στη Γαλλία στοιχίζει 23,49 ευρώ ενώ στην ίδια τιμή πωλείται και στην Ισπανία.
Χαοτικές είναι οι διαφορές και στις πάνες. Η τιμή ανά τεμάχιο στην Ελλάδα είναι σχεδόν διπλάσια από αυτές στη Γερμανία. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα πωλούνται προς 0,50 ευρώ το τεμάχιο έναντι 0,23 ευρώ στη Γερμανία. Η τιμή στην χώρα μας είναι υψηλότερη και από τη Γαλλία, όπου μια πάνα πωλείται στα 0,38ευρώ το τεμάχιο και στην Ισπανία 0,33 ευρώ.
Παρόμοια εικόνα και στα παιδικά σαμπουάν. Συγκρίνοντας πάντοτε προϊόν της ίδιας εταιρείας, στην ίδια συσκευασία προκύπτει πως στη Γερμανία το συγκεκριμένο σαμπουάν πωλείται προς 2,95 ευρώ όταν στην Ελλάδα πωλείται από 4 ευρώ έως 6,50 ευρώ, δηλαδή από 35% έως 120% ακριβότερα!
Τα παραπάνω προϊόντα δεν είναι τα μοναδικά που ο Έλληνας καταναλωτής πληρώνει ακριβότερα, έχοντας μάλιστα τη μισή ή και το 1/3 της αγοραστικής δύναμης των Ευρωπαίων.
Στις αρχές του τρέχοντος έτους, η Επιτροπή Ανταγωνισμού μετά από εκτεταμένη έρευνα τιμών στις προϊόντων των εταιρειών Unilever και P&G κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα προϊόντα των δυο πολυεθνικών πωλούνται στην Ελλάδα κατά 113,92% έως 361% ακριβότερα σε σύγκριση με τη φθηνότερη χώρα στην Ε.Ε. που είναι η Ιρλανδία.
Οι λόγοι των αυξημένων τιμών
Η μεγάλη απόκλιση των τιμών θα μπορούσε εν μέρει να δικαιολογηθεί από τους εξής λόγους:
- Πρώτον, σε πολλές ευρωπαικές χώρες οι πολυεθνικές διατηρούν εργοστάσια με αποτέλεσμα το μεταφορικό κόστος από την παραγωγή στην κατανάλωση να περιορίζεται σημαντικά.
- Δεύτερον, η Ελλάδα είναι μια μικρή σχετικά αγορά για τις πολυεθνικές, περιορίζοντας τις δυνατότητές τους να συμπιέσουν τα περιθώρια κέρδους. Σε άλλες χώρες όπου ο όγκος πωλήσεων είναι πολύ μεγαλύτερος, υπάρχει η δυνατότητα για περισσότερη μείωση του ποσοστού κέρδους.
- Τρίτον, οι διαφορετικοί συντελεστές ΦΠΑ που υπάρχουν στην Ευρώπη. Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη 5άδα των ευρωπαϊκών χωρών με τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ. Με βάση τα στοιχεία, μόνο η Ουγγαρία, η Κροατία, η Δανία και η Σουηδία έχουν υψηλότερο ΦΠΑ από την Ελλάδα και όλες είναι χώρες εκτός Ευρωζώνης. Στην στη ζώνη του ευρώ η Ελλάδα με τη Φινλανδία κρατάνε την πρώτη θέση με συντελεστή 24%. Οι χαμηλότεροι συντελεστές ΦΠΑ είναι στο Λουξεμβούργο, 17%, στη Μάλτα ,18% και την Κύπρο, τη Γερμανία και τη Ρουμανία που βρίσκονται στο 19%.
Latest News
Καφέ και παντοπωλεία η μία στις τρεις νέες επιχειρήσεις
Σύμφωνα με το ΓΕΜΗ, η μία στις τρεις νέες επιχειρήσεις το 2024 αφορούσε εστίαση και εμπόριο – κυρίως καφέ και παντοπωλεία, μίνι-μάρκετ
Πόλος έλξης η Αθηναϊκή Ριβιέρα - Ενδιαφέρον απο διεθνή και εγχώρια αγορά
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα είναι ελκυστική, παρά το γεγονός της μεγάλης αύξησης των τιμών τα τελευταία χρόνια- Εξακολουθεί να υπολείπεται κατά πολύ από τις τιμές στην Γαλλική και την Ισπανική Ριβιέρα
Θεοδωρικάκος για ασφάλιστρα υγείας: Προστατεύουμε καταναλωτές και σταθερότητα του ασφαλιστικού συστήματος
Ο κ. Θεοδωρικάκος πρόσθεσε πως «Θα προχωρήσουμε με νέο δείκτη από την ΕΛΣΤΑΤ που να είναι δίκαιος και να δουλεύει σωστά και ο οποίος θα ισχύει από 1-1-2026»
«Πρεμιέρα» από από αύριο στις εκπτώσεις - Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Χειμερινές εκπτώσεις: Τζίρο άνω των 6 δισ. ευρώ στο δίμηνο βλέπει ο εμπορικός κόσμος
«Ανοιχτή πληγή» το εμπορικό έλλειμμα - Το καμπανάκι της Κομισιόν
Οι κίνδυνοι για τη χώρα μας εν μέσω δυσμενών γεωπολιτικών εξελίξεων, αλλά και των απειλών Τραμπ για επιβολή δασμών
Ο «χάρτης» των πληρωμών της εβδομάδας - Πότε θα μπουν τα χρήματα στους λογαριασμούς
Αναλυτικά οι ημερομηνίες, τα ποσά και οι δικαιούχοι που έχουν λαμβάνειν από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ
Πού επένδυσαν οι Έλληνες το 2024 τα χρήματα τους [γράφημα]
Ο ΟΤ παρουσιάζει τις επενδύσεις που κέντρισαν το ενδιαφέρον – Ποιο προϊόν έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση και πώς αξιοποιήθηκε η περιουσία των Ελλήνων
Θεοδωρικάκος: Να επισπεύσει η Επ. Ανταγωνισμού την έρευνα για την ιδιωτική υγεία
«Παρεμβαίνουμε για να προασπίσουμε τους καταναλωτές, αλλά και να προστατεύσουμε την ασφαλιστική πίστη» είπε ο Θεοδωρικάκος
Μισό εκατ. ευρώ για μία θέση στάθμευσης – Χρυσά συμβόλαια για μία σπιθαμή γης
Στην ελληνική κτηματαγορά, σύμφωνα με το Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων, τα συμβόλαια αγοραπωλησιών το 2024 έκλεισαν σε ακραίες αξίες
Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η σκυτάλη για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα – Έρευνα για καρτέλ στην ιδιωτική υγεία
Για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και τις αυξήσεις μετά τις ανακοινώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλείται να ολοκληρώσει την έρευνα στην ιδιωτική υγεία