Η Meta ετοιμάζεται να χρεώσει στους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση μηνιαία συνδρομή 14 δολαρίων για να έχουν πρόσβαση στο Instagram από τα τηλέφωνά τους, εκτός εάν επιτρέψουν στην εταιρεία να χρησιμοποιήσει τα προσωπικά τους στοιχεία για να τους στέλνει στοχευμένες διαφημίσεις, σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα των Financial Times. Ανάλογο δημοσίευμα είχε κάνει πριν λίγες ημέρες και η Wall Street Journal.
Ο αμερικανικός τεχνολογικός γίγαντας θα χρεώσει επίσης για τον ίδιο λόγο 17 δολάρια για το Facebook και το Instagram μαζί, για πρόσβαση από υπολογιστές είπαν στη βρετανική εφημερίδα δύο άτομα με άμεση γνώση των σχεδίων.
Meta Platforms: Σχέδια για χρήση Facebook και Instagram έναντι συνδρομής
Η κίνηση έρχεται μετά από συζητήσεις με ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ που προσπαθούν να περιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας επωφελούνται από τα δεδομένα που λαμβάνουν δωρεάν από τους χρήστες τους, κάτι που θα ήταν επηρέαζε τον τρόπο με τον οποίο ομάδες όπως η Meta και η Google δημιουργούν κέρδη.
Οι αλλαγές της Meta ενδέχεται να πραγματοποιηθούν τις επόμενες εβδομάδες, ανέφεραν οι πηγές των FT. Η αμερικανική εταιρεία έχει προθεσμία έως τα τέλη Νοεμβρίου για να συμμορφωθεί με απόφαση του δικαστηρίου του Λουξεμβούργου σύμφωνα με την οποία το Facebook «δεν μπορεί να δικαιολογήσει» τη χρήση προσωπικών δεδομένων για τη στόχευση των καταναλωτών με διαφημίσεις, εκτός εάν λάβει τη συγκατάθεσή τους. Το δικαστήριο είπε στην απόφασή του ότι οι εταιρείες θα πρέπει να διερευνήσουν μοντέλο συνδρομής.
Οι ρυθμιστικές αρχές
Σύμφωνα με τα σχέδια, τα οποία έχουν συζητηθεί με ρυθμιστικές αρχές στις Βρυξέλλες και την Ιρλανδία, η Meta θα προσφέρει μια έκδοση χωρίς διαφημίσεις του Instagram και του Facebook για όσους επιθυμούν να πληρώσουν ή μια δωρεάν έκδοση για όσους συναινούν να στοχοποιούνται από διαφημίσεις με βάση τα προσωπικά τους στοιχεία και άλλες προσωπικές πληροφορίες, είπαν οι πηγές των FT.
Αρκετές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες για χρόνια διέθεταν δωρεάν όλες τις λειτουργίες τους, άρχισαν πρόσφατα να χρεώνουν τους χρήστες επειδή οι παραδοσιακές διαφημιστικές δραστηριότητές τους υφίστανται πίεση από τους κανονισμούς περί απορρήτου. Η Meta ανέφερε έσοδα β’ τριμήνου ύψους 32 δισ. δολαρίων, εκ των οποίων τα 31,5 δισ. δολάρια προήλθαν από διαφημίσεις. Προήλθαν 7,2 δισ. δολάρια από την Ευρώπη, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της μετά τις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Το Tik Tok
Η κινεζική εφαρμογή βίντεο TikTok ανακοίνωσε επίσης ότι άρχισε να δοκιμάζει συνδρομητική υπηρεσία χωρίς διαφημίσεις, αναφέρει το δημοσίευμα. Το Snapchat και το X, το πρώην Twitter, πωλούν επίσης προαιρετικές συνδρομές προσφέροντας στους χρήστες που πληρώνουν ορισμένες αποκλειστικές λειτουργίες. Τέτοιες λειτουργίες είναι επαληθεύσεις προφίλ, προσαρμοσμένα θέματα εφαρμογών και λιγότερες διαφημίσεις. Τον περασμένο μήνα, ο Ίλον Μασκ, ιδιοκτήτης πλέον του X, δήλωσε ότι σκέφτεται να επιβάλλει μια «μικρή μηνιαία πληρωμή» -όπως τη χαρακτήρισε- για όλους τους χρήστες της εφαρμογής, ως έναν τρόπο «καταπολέμησης τεράστιων στρατών ρομπότ» (bots) που μπορούν να κάνουν ελεύθερα δημοσιεύσεις στην πλατφόρμα, όπως ανέφερε.
Πέρα από την απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου, η ΕΕ έχει θεσπίσει σειρά κανόνων που περιορίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες διαχειρίζονται δεδομένα. Ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές, ο οποίος τίθεται σε ισχύ τον Μάρτιο, επιβάλλει νέες νομικές υποχρεώσεις στις εταιρείες να μοιράζονται δεδομένα με ανταγωνιστές για την προώθηση του ανταγωνισμού. Ο νόμος για την προστασία δεδομένων στοχεύει επίσης στην προώθηση της ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ εταιρειών και κλάδων, ακόμη και αν δεν στοχεύει ειδικά σε μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες, αναφέρει το δημοσίευμα.
Latest News
X: Ποιοι κλείνουν και ποιοι ανοίγουν λογαριασμούς μετά τον διορισμό του Μασκ
Ο Guardian κλείνει τους λογαριασμούς στο «τοξικό» X , ωστόσο κάποιες εταιρείες είναι έτοιμες να προβάλλουν και πάλι διαφημίσεις στην πλατφόρμα του Μασκ
Μειώνονται κατά 40% οι συνδρομές σε Facebook και Instragram
Η Meta θα προσφέρει επίσης στους χρήστες της ΕΕ πρόσβαση σε Facebook και Instagram δωρεάν, εάν συμφωνούν να εμφανίζονται διαφημίσεις
«Ασπίδα» από τις κυβερνοεπιθέσεις και στη ναυτιλία στήνει η ThreatScene Greece
«Στην ThreatScene, η αποστολή μας δεν σταματά μόνο στη ναυτιλία. Δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το σύνολο των επιχειρήσεων απέναντι στις κυβερνοαπειλές», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος, Κατερίνα Τασιοπούλου
Μιχάλης Μπλέτσας (MIT): Η AI μου έχει στερήσει τον ύπνο
Ο διοικητής της Αρχής Κυβερνοασφάλειας Μιχάλης Μπλέτσας προσδιόρισε ως ζητούμενο το «να αναπτύξουμε δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να δουλέψουμε με την τεχνητή νοημοσύνη και όχι για την τεχνητή νοημοσύνη»
Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή
Τι έδειξε η έρευνα «Technology & Beyond: The impact of AI» που παρουσιάστηκε στο «Future Unfold» της Grant Thornton για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τη σχέση τους με την τεχνητή νοημοσύνη
Ευθυμίου (Εθνική): Απαραίτητη η AI για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος
Οι επισημάνσεις της Τούλας Ευθυμίου, Chief Money Laundering Officer of Financial Crime Compliance της Εθνικής Τράπεζας
Ποια είναι η Bluesky που «έκλεψε» 700.000 χρήστες από το Χ
Σύμφωνα με ειδικούς, το Bluesky έχει μετατραπεί σε «καταφύγιο» για τους πρώην πλέον χρήστες του Χ
Ανησυχία στη Γερμανία για κυβερνοεπιθέσεις και fake news ενόψει εκλογών
Οι υβριδικές αυτές απειλές για τη Γερμανία προέρχονται «κυρίως από το καθεστώς του Πούτιν»
Γιατί πολλές κυβερνοεπιθέσεις δεν αναφέρονται στην Ελλάδα
Το επερχόμενο σχέδιο νόμου για την κυβερνοασφάλεια επιβάλλει κάποιες βασικές τεχνικές προδιαγραφές για τις κυβερνοεπιθέσεις
Μεγαλώνει η σύγκρουση για τα μικροτσίπ
Το αρμόδιο υπουργείο Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών διέταξε την TSMC να σταματήσει να αποστέλλει ημιαγωγούς που χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές ΑΙ σε κινεζικές εταιρείες