Από τότε που η τεχνητή νοημοσύνη άρχισε να ανθεί στα τέλη του περασμένου έτους, έχει προκύψει μια σταθερά αυξανόμενη ανησυχία σχετικά με τις επιπτώσεις που ενδέχεται να έχει σε όλες τις εκφάνσεις της εργασιακής ζωής. Τα ερωτήματα, πολλά. Θα επηρεαστεί η δουλειά μου, θα απολυθώ, θα αλλάξει η καθημερινότητά μου εξαιτίας της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης;

Δεν υπάρχει ακόμη απάντηση σε πολλά από αυτά τα ερωτήματα, αλλά είναι ήδη σαφές ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει τεράστιο αντίκτυπο στην αγορά εργασίας. Και το αποτύπωμά της έχει ήδη αρχίσει να αχνοφαίνεται.

Amazon Web Services: Οι 5 νέες λύσεις στον τομέα της δημιουργικής AI

Οι αγγελίες θέσεων εργασίας στο LinkedIn που αναφέρουν είτε την ΑΙ είτε τη δημιουργική ΑΙ, υπερδιπλασιάστηκαν παγκοσμίως μεταξύ Ιουλίου 2021 και Ιουλίου 2023, σύμφωνα με νέα στοιχεία της πλατφόρμας που προωθεί την επαγγελματική δικτύωση.

Ορισμένες χώρες, μάλιστα, εμφάνισαν ακόμη μεγαλύτερη αύξηση σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου που σημείωσε αύξηση 2,3x, ενώ η Γερμανία και η Γαλλία παρουσίασαν άλματα 2,6x και 2,8x, αντίστοιχα.

«Η αλλαγή δεν αφορά μόνο έναν τομέα – συμβαίνει σε όλους τους κλάδους», δήλωσε στο CNBC Make It ο Ολιβιέ Σαμπέλα, αντιπρόεδρος του τμήματος LinkedIn Talent Solutions για την περιοχή EMEA και LATAM. «Βλέπουμε τη ζήτηση για δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης να εμφανίζεται όλο και περισσότερο σε ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών και γεωγραφικών περιοχών», συμπλήρωσε.

Πώς ανταποκρίνονται οι εργαζόμενοι

Οι υποψήφιοι εργαζόμενοι ανταποκρίνονται με κάθε δυνταό τρόπο σε αυτή τη μετατόπιση προς την κατεύθυνση της τεχνητής νοημοσύνης που γίνεται μεγαλύτερο μέρος των θέσεων εργασίας.

«Αφεός οι θέσεις εργασίας στο LinkedIn που αναφέρουν την τεχνητή νοημοσύνη ή τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη έχουν σημειώσει 17% μεγαλύτερη αύξηση των αιτήσεων τα τελευταία δύο χρόνια σε σχέση με τις υπόλοιπες αγγελίες», αναφέρει η έκθεση Global Talent Trends της πλατφόρμας, η οποία δημοσιεύθηκε αυτό το μήνα.

Και ακόμη και μεταξύ εκείνων που μπορεί να μην προχωρήσουν σε αίτηση για θέσεις εργασίας που σχετίζονται με την ΑΙ, η διάθεση και η κλίση προς τη χρήση της τελευταίας αυτής τεχνολογίας είναι σαφής, όπως έδειξε έρευνα του LinkedIn σε σχεδόν 30.000 επαγγελματίες από χώρες σε όλο τον κόσμο.

Αυτό αφορά εν γένει το 89% των επαγγελματιών που δήλωσαν ενθουσιασμένοι με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Ωστόσο, δεν είναι αντίστοιχα τα ποσά στις επιμέρους χώρες – για παράδειγμα, μόλις το 76% των επαγγελματιών του Ηνωμένου Βασιλείου συμφώνησε.

Το 57% των επαγγελματιών σε διεθνές επίπεδο εξέφρασε, μάλιστα, την πρόθεσή του να μάθει περισσότερα για την τεχνητή νοημοσύνη. Αυτό αντικατοπτρίζεται στην αύξηση των σχετικών δεξιοτήτων, με όλο και περισσότερους χρήστες του LinkedIn να δηλώνουν ότι γνωρίζουν πώς να εργάζονται με εργαλεία και προϊόντα που βασίζονται στην ΑΙ.

«Ο ρυθμός με τον οποίο τα μέλη του LinkedIn προσέθεσαν τις δεξιότητες AI στο προφίλ τους, έχει επίσης διπλασιαστεί από την έναρξη του ChatGPT και μετά», διευκρίνισε ο Σαμπέλα. Ενώ από τις αρχές του 2016, ο αριθμός των ατόμων που δηλώνουν ότι έχουν δεξιότητες AI έχει εννεαπλασιαστεί.

Καθώς τόσο οι εργοδότες όσο και οι εργαζόμενοι προσπαθούν να προσαρμοστούν σε ένα νέο σκηνικό για την εργασία που περιλαμβάνει αναπόφευκτα την τεχνητή νοημοσύνη, οι δεξιότητες αυτές γίνονται ολοένα και πιο απαραίτητες. Έχουν ανακύψει ερωτήματα σχετικά με το ποιες χρειάζονται και πόσο ανεπτυγμένες πρέπει να είναι, με ορισμένους να λένε ότι ακόμη και οι βασικές γνώσεις μπορούν να είναι ωφέλιμες.

Η ανάπτυξη δεξιοτήτων ΑΙ είναι σημαντική καθώς τα εργασιακά περιβάλλοντα αλλάζουν και οι προσδοκίες και οι απαιτήσεις για τις θέσεις εργασίας μεταβάλλονται. Και μάλιστα με ταχύτατους ρυθμούς.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tεχνητή νοημοσύνη
Τεχνητή Νοημοσύνη: Βάζει εμπόδια στο όνειρο των νέων που θέλουν να γίνουν influencers [γράφημα]
Tεχνητή νοημοσύνη |

Οι νέοι θέλουν να γίνουν influencers αλλά η τεχνητή νοημοσύνη καραδοκεί [γράφημα]

Οι υποσχέσεις για εύκολο και γρήγορο κέρδος μέσω αυτοαπασχόλησης κάνει τις νεότερες ηλικίες κυρίως να θέλουν να γίνουν influencers - Τι γίνεται όμως με την τεχνητή νοημοσύνη;