Η GM δέχεται παραγγελίες από την Ελβετία για το SUV Cadillac Lyriq με μπαταρία, με τις παραδόσεις να ξεκινούν το πρώτο εξάμηνο του 2024, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη. Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, η premium μάρκα σχεδιάζει να φέρει τα ηλεκτρικά της μοντέλα στη Σουηδία, τη Γαλλία και τρεις επιπλέον ευρωπαϊκές χώρες, αναφέρει το Bloomberg.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ρίχνει μια δεύτερη ματιά στην Ευρώπη – μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα – καθώς ο πληθωρισμός και οι αβέβαιες οικονομικές προοπτικές επιβαρύνουν τις δαπάνες στη γηραιά ήπειρο. Η Volkswagen AG περιόρισε την παραγωγή EV στη Γερμανία, επικαλούμενη την επιβράδυνση της ζήτησης. Ταυτόχρονα, οι κινεζικές εταιρείες επελαύνουν στην Ευρώπη με μια σειρά ηλεκτρικών μοντέλων, ανυπόμονες να αρπάξουν μερίδιο αγοράς.
Χαμηλό προφίλ
Η GM έχει διατηρήσει πολύ χαμηλό προφίλ στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, εισάγοντας μόνο μικρό αριθμό οχημάτων. Το 2017, η εταιρεία πούλησε τις μάρκες Opel και Vauxhall στη σημερινή Stellantis NV, μετά από δύο δεκαετίες οδυνηρών απωλειών. Η GM είχε εξυπηρετήσει κυρίως την μαζική αγορά της Ευρώπης, όπου ο έντονος ανταγωνισμός τιμών διατηρεί τα περιθώρια χαμηλά. Ωστόσο, ο νέος ιδιοκτήτης της Opel και της Vauxhall ώθησε τις μάρκες στην κερδοφορία σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Το πρώτο νέο μοντέλο της GM για την Ευρώπη είναι το Lyriq, ένα μεσαίο σπορ χρηστικό όχημα που χρησιμοποιεί την μπαταρία Ultium, που αποδίδει εκτιμώμενη αυτονομία 530 χιλιομέτρων με μια φόρτιση. Με τιμή εκκίνησης περίπου 89.705 δολάρια, το μοντέλο κοστίζει περίπου το ίδιο με τα premium ηλεκτρικά SUV από ευρωπαϊκές άρκες όπως το iX3 της BMW και το Q8 e-tron της Audi.
Η GM σχεδιάζει να πουλήσει τα ηλεκτρικά της Cadillac απευθείας σε ευρωπαίους καταναλωτές μέσω των ιστοσελίδων και των καταστημάτων της, συμπεριλαμβανομένου ενός στο κέντρο της Ζυρίχης. Τα μοντέλα θα κατασκευαστούν σε εργοστάσιο της Cadillac στο Spring Hill του Τενεσί – ένα εργοστάσιο που δεν έχει επηρεαστεί ακόμη από τις απεργίες των United Auto Workers που έχουν κλείσει εργοστάσια της GM σε άλλες περιοχές των ΗΠΑ.
Η Cadillac σχεδιάζει να προσφέρει μια πλήρη γκάμα πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Οι παραδόσεις του Lyriq, που ξεκίνησαν στις ΗΠΑ πέρυσι, έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται μετά από προβλήματα με τη διαθεσιμότητα της μπαταρίας και το λογισμικό. Το τρίτο τρίμηνο, η Cadillac πούλησε 3.018 Lyriq EVs, υπερδιπλασιάζοντας τις αποστολές σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Latest News
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων