
Η νοτιοκορεατική LG Energy Solution υπέγραψε συμφωνία για την προμήθεια της Toyota, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, με μπαταρίες ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά οχήματα που θα συναρμολογούνται στις ΗΠΑ, όπως ανακοίνωσαν από κοινού οι εταιρείες την Τετάρτη.
Η συμφωνία θα υποστηρίξει την διαρκώς επεκτεινόμενη σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία της Toyota, η οποία περιλαμβάνει ένα νέο μοντέλο που θα συναρμολογηθεί στο εργοστάσιο παραγωγής του Κεντάκι – το μεγαλύτερο παγκοσμίως – από το 2025.
«Το μόνο πράγμα που ήθελα να αλλάξω ήταν το γεγονός ότι δεν είχαμε καμιά συνεργασία με τον νούμερο ένα παίκτη της Toyota», δήλωσε ο CEO της LG Energy Solution Youngsoo Kwon σε συνέντευξή του στο CNBC.
ΕΕ: Γιατί η μάχη με την Κίνα είναι δύσκολη και άνιση
«Έτσι τώρα έχουμε ως πελάτες μας εννέα από τις 10 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες», είπε ο Kwon, προσθέτοντας ότι η LG Energy Solution θα προμηθεύει την Toyota με μπαταρίες αξίας 20 γιγαβάτ κάθε χρόνο από το 2025.
Η Toyota είναι η κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο για τρία συνεχόμενα χρόνια, έχοντας πουλήσει σχεδόν 10,5 εκατομμύρια οχήματα το 2022.
Η μετοχή της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας που είναι εισηγμένη στο Τόκιο σημείωσε άνοδο κατά 2,91% στις πρωινές συναλλαγές της Πέμπτης.
Η LG Energy Solution προμηθεύει επίσης και άλλους γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η αμερικανική General Motors, η νοτιοκορεατική Hyundai και η ιαπωνική Honda. Πριν από λιγότερο από πέντε μήνες, η LG Energy Solution δήλωσε ότι θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα 4,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ, σε συνεργασία με τη Hyundai, σε μια προσπάθεια να αξιοποιήσει τις εκπτώσεις φόρου στη χώρα.
Οι αγοραστές οχημάτων αμερικανικής κατασκευής δικαιούνται πιστώσεις φόρου έως και 7.500 δολάρια βάσει του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού.
Ο πληθωρισμός πιέζει την αγορά αυτοκινήτου ενώ και το κόστος εργασίας έχει αυξηθεί για διάφορους λόγους. Η έκπτωση φόρου του IRA είναι μεγάλη και αντισταθμίζεται στην αγορά των ΗΠΑ. «Γι’ αυτό επενδύουμε, χτίζουμε εργοστάσια και προμηθεύουμε στις ΗΠΑ», εξήγησε ο CEO της LG Energy Solution.
Η εταιρεία θα επενδύσει περίπου 4 τρισεκατομμύρια γουόν (3 δισεκατομμύρια δολάρια) «για τη δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής για κυψέλες και μονάδες μπαταριών αποκλειστικά για την Toyota, με προγραμματισμένη ολοκλήρωση για το 2025».
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να προσφέρει 30 μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στις μάρκες Toyota και Lexus και να παράγει έως και 3,5 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ετησίως έως το 2030.
Κινεζικός ανταγωνισμός
Η LG Energy Solution είναι επί του παρόντος ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο μετά την κινεζική εταιρεία BYD, σύμφωνα με στοιχεία της νοτιοκορεατικής εταιρείας έρευνας αγοράς ενέργειας SNE Research.
Οι κινεζικές εταιρείες κυριαρχούν στον κλάδο, παρόλο που η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται παγκοσμίως. Η κινεζική CATL παραμένει η κορυφαία εταιρεία κατασκευής μπαταριών για EV κατακτώντας το 36,6% της παγκόσμιας αγοράς από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με την SNE Research.
«Είναι ουσιαστικά ένας ανταγωνισμός μεταξύ κινεζικών και κορεατικών εταιρειών, αν και έχουμε και την Panasonic της Ιαπωνίας. Νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για να αξιολογήσουμε πλήρως τις δυνατότητες των kινέζων κατασκευαστών μπαταριών», δήλωσε ο Kwon.
«Η CATL κατασκευάζει κυρίως εκτός Κίνας. Η διατήρηση της παραγωγής εντός της Κίνας είναι πολύ εύκολη. Αυτή είναι μια παγκόσμια επιχείρηση, επομένως πρέπει να περιλαμβάνει παγκόσμιες δραστηριότητες».
«Ήταν εύκολο για εμάς να μείνουμε στη Νότια Κορέα. Αλλά αντιμετωπίσαμε τεράστιες προκλήσεις στην Πολωνία καθώς και στις ΗΠΑ. Πιστεύω ότι το αν οι Κινέζοι παίκτες μπορούν να τα πάνε καλά με τις παγκόσμιες δραστηριότητές τους θα είναι ο παράγοντας που θα αποφασίσει ποιος θα κερδίσει μεταξύ των κινεζικών και κορεατικών εταιρειών», δήλωσε ο Kwon.


Latest News

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς