Στο ΟΑΚΑ, το στέγαστρο Καλατράβα και τα προβλήματα στο διπλανό στέγαστρο του ποδηλατοδρομίου, που διαπιστώθηκαν πρόσφατα και σήμαναν συναγερμό, αναφέρεται δημοσίευμα του Guardian.
Έκθεση του ΤΑΙΠΕΔ διαπίστωσε ότι τα δύο στέγαστρα δεν ανταποκρίνονται ούτε καν στο ελάχιστο όριο στατικής επάρκειας, που σημαίνει ότι από τύχη δεν υπήρξε κάποιο ατύχημα, όπως έχει επισημάνει και ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΚΑ, Πέτρος Γαλακτόπουλος, περιγράφοντας την παντελή έλλειψη συντήρησης του σταδίου.
Σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το βρετανικό μέσο, εξετάζεται σαν πιθανή λύση το ξήλωμα ολόκληρου του στεγάστρου Καλατράβα. «Τίποτα προς το παρόν δεν αποκλείεται» λέει χαρακτηριστικά η πηγή και εκτιμά ότι «το στέγαστρο ίσως θα πρέπει να απομακρυνθεί.
Το σύμβολο της δόξας των Ολυμπιακών Αγώνων
Το δημοσίευμα περιγράφει αρχικά πώς το στέγαστρο Καλατράβα ενσάρκωσε τη λάμψη των Ολυμπιακών Αγώνων κατά τη διοργάνωσή τους στην Ελλάδα.
«Ήταν μια οροφή σύμβολο της Ολυμπιακής δόξας. Ένας γιγαντιαίος θόλος που «αγκάλιαζε» το στάδιο και θα αποτελούσε το επίκεντρο των Αγώνων “Αθήνα 2004”. Μία εμβληματική κατασκευή».
Για τους Έλληνες, το αρχιτεκτονικό ορόσημο του Σαντιάγο Καλατράβα αποτελούσε μνημείο περηφάνιας και απόδειξη πως μπορούν να καταφέρουν τα πάντα, διαψεύδοντας τους σκεπτικιστές που έλεγαν πως η Αθήνα δεν θα κατάφερνε να φιλοξενήσει ένα τόσο σημαντικό γεγονός.
20 χρόνια μετά «το όνειρο κατέρρευσε»
Όμως, 20 χρόνια μετά, η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι το στάδιο των 70.000 θέσεων θα κλείσει «επ’ αόριστον» λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια του στεγάστρου Καλατράβα. Ακολούθησε το «λουκέτο» στο Ποδηλατοδρόμιο.
Το για πόσο θα μείνει κλειστό το στάδιο παραμένει ασαφές, όπως είπε και σε δήλωσή του νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο υπουργός Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση: «θα ήταν πολύ επιπόλαιο, θα έλεγα και αστείο να τοποθετηθώ εγώ με ακριβές χρονοδιάγραμμα πως θα γίνουν οι ενέργειες και πότε θα ανοίξει είτε το ποδηλατοδρόμιο, είτε το γήπεδο».
Εξάλλου αναμένονται τα αποτελέσματα της δεύτερης μελέτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας για τα στέγαστρα του ΟΑΚΑ, που ίσως ρίξουν περισσότερο φως στο ποιες θα είναι οι επόμενες ενέργειες που πρέπει να γίνουν.
Ο Καλατράβα και τα πολύπλοκα αλλά προβληματικά (;) έργα και η έλλειψη συντήρησης στην Αθήνα
Ο Σαντιάγο Καλατράβα έχει υπεραμυνθεί των επιλογών του, απαντώντας στην κριτική που έχει δεχθεί για έργα του που, αν και αρκετά εντυπωσιακά, στη συνέχεια παρουσίασαν προβλήματα.
Αλλά στην Αθήνα, σημειώνεται, θεωρείται πως η ανεπαρκής συντήρηση στο στέγαστρο είναι ο λόγος για τα προβλήματα που αποκαλύφθηκαν.
Η έλλειψη συντήρησης πίσω από τις εγκαταστάσεις που τώρα στέκονται εγκαταλελειμμένες, έχει αποδοθεί, κυρίως, στις περικοπές στον προϋπολογισμό που αναγκάστηκαν να κάνουν διαχρονικά οι ελληνικές κυβερνήσεις κατ’ εντολή των διεθνών δανειστών, αφού η πληγείσα από το χρέος χώρα απέφυγε οριακά τη χρεοκοπία – και την εκδίωξη από την ευρωζώνη – στα τέλη του 2009.
Ο Guardian καταλήγει ότι δεν είναι όλοι οι μηχανικοί πεπεισμένοι ότι τα στέγαστρα στο ΟΑΚΑ κινδυνεύουν με κατάρρευση. Σύμφωνα με εκτιμήσεις μηχανικών, επειδή η κυβέρνηση κλήθηκε φέτος να αντιμετωπίσει πολλές καταστροφές, από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη μέχρι τις φωτιές και τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, μπορεί να ενήργησε βιαστικά υπό τον φόβο κάποιας νέας καταστροφής, όσο μικρή πιθανότητα και να είχε να συμβεί.
Πηγή: in.gr
Latest News
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι πολλά μεγάλα έργα τρέχει η εταιρεία αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Εξάρχου: Θέλουμε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο που θα πάει πέρα από το 2032
Ο πρόεδρος και CEO του AKTOR , Αλέξανδρος Εξάρχου μίλησε στο 4ο ΟΤ FORUM που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος
Ο όμιλος ΑΒΑΞ επενδύει στην υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων
Ο όμιλος ΑΒΑΞ πραγματοποιεί εξειδικευμένα σεμινάρια στα εργοτάξια και τους χώρους εργασίας που διατηρεί ανά τον κόσμο
Εξάρχου (AKTOR): Η Θεσσαλονίκη απέκτησε ένα Μετρό, που άλλες πόλεις θα ζήλευαν
Tη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης παρέδωσε σήμερα στο Ελληνικό Κράτος ο όμιλος εταιρειών AKTOR - Το έργο εγκαινιάστηκε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη σε ειδική εκδήλωση στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας
Ο μετασχηματισμός των επιχειρήσεων οδηγός για ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – Στο 4ο ΟΤ FORUM ο Αλέξανδρος Εξάρχου
Ο πρόεδρος και CEO της AKTOR θα μιλήσει στο ΟΤ FORUM για την προσαρμογή των μεγάλων ομίλων και στις ευκαιρίες που δημιουργεί η ανάγκη μετασχηματισμού της οικονομίας
To Paralimnio ξανασυστήνεται τους πρώτους μήνες του 2025 επαναπροσδιορίζοντας το shopping experience στα Ιωάννινα
Το νέο Εμπορικό Πάρκο (πρώην Παραλίμνιο) στα Ιωάννινα θα ξανασυστηθεί προσεχώς στο ευρύ κοινό με τη νέα του ταυτότητα
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%