
Στο ΟΑΚΑ, το στέγαστρο Καλατράβα και τα προβλήματα στο διπλανό στέγαστρο του ποδηλατοδρομίου, που διαπιστώθηκαν πρόσφατα και σήμαναν συναγερμό, αναφέρεται δημοσίευμα του Guardian.
Έκθεση του ΤΑΙΠΕΔ διαπίστωσε ότι τα δύο στέγαστρα δεν ανταποκρίνονται ούτε καν στο ελάχιστο όριο στατικής επάρκειας, που σημαίνει ότι από τύχη δεν υπήρξε κάποιο ατύχημα, όπως έχει επισημάνει και ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΚΑ, Πέτρος Γαλακτόπουλος, περιγράφοντας την παντελή έλλειψη συντήρησης του σταδίου.
Σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το βρετανικό μέσο, εξετάζεται σαν πιθανή λύση το ξήλωμα ολόκληρου του στεγάστρου Καλατράβα. «Τίποτα προς το παρόν δεν αποκλείεται» λέει χαρακτηριστικά η πηγή και εκτιμά ότι «το στέγαστρο ίσως θα πρέπει να απομακρυνθεί.
Το σύμβολο της δόξας των Ολυμπιακών Αγώνων
Το δημοσίευμα περιγράφει αρχικά πώς το στέγαστρο Καλατράβα ενσάρκωσε τη λάμψη των Ολυμπιακών Αγώνων κατά τη διοργάνωσή τους στην Ελλάδα.
«Ήταν μια οροφή σύμβολο της Ολυμπιακής δόξας. Ένας γιγαντιαίος θόλος που «αγκάλιαζε» το στάδιο και θα αποτελούσε το επίκεντρο των Αγώνων “Αθήνα 2004”. Μία εμβληματική κατασκευή».
Για τους Έλληνες, το αρχιτεκτονικό ορόσημο του Σαντιάγο Καλατράβα αποτελούσε μνημείο περηφάνιας και απόδειξη πως μπορούν να καταφέρουν τα πάντα, διαψεύδοντας τους σκεπτικιστές που έλεγαν πως η Αθήνα δεν θα κατάφερνε να φιλοξενήσει ένα τόσο σημαντικό γεγονός.
20 χρόνια μετά «το όνειρο κατέρρευσε»
Όμως, 20 χρόνια μετά, η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι το στάδιο των 70.000 θέσεων θα κλείσει «επ’ αόριστον» λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια του στεγάστρου Καλατράβα. Ακολούθησε το «λουκέτο» στο Ποδηλατοδρόμιο.
Το για πόσο θα μείνει κλειστό το στάδιο παραμένει ασαφές, όπως είπε και σε δήλωσή του νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο υπουργός Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση: «θα ήταν πολύ επιπόλαιο, θα έλεγα και αστείο να τοποθετηθώ εγώ με ακριβές χρονοδιάγραμμα πως θα γίνουν οι ενέργειες και πότε θα ανοίξει είτε το ποδηλατοδρόμιο, είτε το γήπεδο».
Εξάλλου αναμένονται τα αποτελέσματα της δεύτερης μελέτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας για τα στέγαστρα του ΟΑΚΑ, που ίσως ρίξουν περισσότερο φως στο ποιες θα είναι οι επόμενες ενέργειες που πρέπει να γίνουν.
Ο Καλατράβα και τα πολύπλοκα αλλά προβληματικά (;) έργα και η έλλειψη συντήρησης στην Αθήνα
Ο Σαντιάγο Καλατράβα έχει υπεραμυνθεί των επιλογών του, απαντώντας στην κριτική που έχει δεχθεί για έργα του που, αν και αρκετά εντυπωσιακά, στη συνέχεια παρουσίασαν προβλήματα.
Αλλά στην Αθήνα, σημειώνεται, θεωρείται πως η ανεπαρκής συντήρηση στο στέγαστρο είναι ο λόγος για τα προβλήματα που αποκαλύφθηκαν.
Η έλλειψη συντήρησης πίσω από τις εγκαταστάσεις που τώρα στέκονται εγκαταλελειμμένες, έχει αποδοθεί, κυρίως, στις περικοπές στον προϋπολογισμό που αναγκάστηκαν να κάνουν διαχρονικά οι ελληνικές κυβερνήσεις κατ’ εντολή των διεθνών δανειστών, αφού η πληγείσα από το χρέος χώρα απέφυγε οριακά τη χρεοκοπία – και την εκδίωξη από την ευρωζώνη – στα τέλη του 2009.
Ο Guardian καταλήγει ότι δεν είναι όλοι οι μηχανικοί πεπεισμένοι ότι τα στέγαστρα στο ΟΑΚΑ κινδυνεύουν με κατάρρευση. Σύμφωνα με εκτιμήσεις μηχανικών, επειδή η κυβέρνηση κλήθηκε φέτος να αντιμετωπίσει πολλές καταστροφές, από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη μέχρι τις φωτιές και τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, μπορεί να ενήργησε βιαστικά υπό τον φόβο κάποιας νέας καταστροφής, όσο μικρή πιθανότητα και να είχε να συμβεί.
Πηγή: in.gr


Latest News

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας