Στο ΟΑΚΑ, το στέγαστρο Καλατράβα και τα προβλήματα στο διπλανό στέγαστρο του ποδηλατοδρομίου, που διαπιστώθηκαν πρόσφατα και σήμαναν συναγερμό, αναφέρεται δημοσίευμα του Guardian.

Έκθεση του ΤΑΙΠΕΔ διαπίστωσε ότι τα δύο στέγαστρα δεν ανταποκρίνονται ούτε καν στο ελάχιστο όριο στατικής επάρκειας, που σημαίνει ότι από τύχη δεν υπήρξε κάποιο ατύχημα, όπως έχει επισημάνει και ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΚΑ, Πέτρος Γαλακτόπουλος, περιγράφοντας την παντελή έλλειψη συντήρησης του σταδίου.

Σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το βρετανικό μέσο, εξετάζεται σαν πιθανή λύση το ξήλωμα ολόκληρου του στεγάστρου Καλατράβα. «Τίποτα προς το παρόν δεν αποκλείεται» λέει χαρακτηριστικά η πηγή και εκτιμά ότι «το στέγαστρο ίσως θα πρέπει να απομακρυνθεί.

ΟΑΚΑ: Σε εξέλιξη οι έρευνες για τα στέγαστρα Καλατράβα – Τα σοβαρά προβλήματα που έδειξε έκθεση του 2020

Το σύμβολο της δόξας των Ολυμπιακών Αγώνων

Το δημοσίευμα περιγράφει αρχικά πώς το στέγαστρο Καλατράβα ενσάρκωσε τη λάμψη των Ολυμπιακών Αγώνων κατά τη διοργάνωσή τους στην Ελλάδα.

«Ήταν μια οροφή σύμβολο της Ολυμπιακής δόξας. Ένας γιγαντιαίος θόλος που «αγκάλιαζε» το στάδιο και θα αποτελούσε το επίκεντρο των Αγώνων “Αθήνα 2004”. Μία εμβληματική κατασκευή».

Για τους Έλληνες, το αρχιτεκτονικό ορόσημο του Σαντιάγο Καλατράβα αποτελούσε μνημείο περηφάνιας και απόδειξη πως μπορούν να καταφέρουν τα πάντα, διαψεύδοντας τους σκεπτικιστές που έλεγαν πως η Αθήνα δεν θα κατάφερνε να φιλοξενήσει ένα τόσο σημαντικό γεγονός.

20 χρόνια μετά «το όνειρο κατέρρευσε»

Όμως, 20 χρόνια μετά, η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι το στάδιο των 70.000 θέσεων θα κλείσει «επ’ αόριστον» λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια του στεγάστρου Καλατράβα. Ακολούθησε το «λουκέτο» στο Ποδηλατοδρόμιο.

Το για πόσο θα μείνει κλειστό το στάδιο παραμένει ασαφές, όπως είπε και σε δήλωσή του νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο υπουργός Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση: «θα ήταν πολύ επιπόλαιο, θα έλεγα και αστείο να τοποθετηθώ εγώ με ακριβές χρονοδιάγραμμα πως θα γίνουν οι ενέργειες και πότε θα ανοίξει είτε το ποδηλατοδρόμιο, είτε το γήπεδο».

Εξάλλου αναμένονται τα αποτελέσματα της δεύτερης μελέτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας για τα στέγαστρα του ΟΑΚΑ, που ίσως ρίξουν περισσότερο φως στο ποιες θα είναι οι επόμενες ενέργειες που πρέπει να γίνουν.

Ο Καλατράβα και τα πολύπλοκα αλλά προβληματικά (;) έργα και η έλλειψη συντήρησης στην Αθήνα

Ο Σαντιάγο Καλατράβα έχει υπεραμυνθεί των επιλογών του, απαντώντας στην κριτική που έχει δεχθεί για έργα του που, αν και αρκετά εντυπωσιακά, στη συνέχεια παρουσίασαν προβλήματα.

Αλλά στην Αθήνα, σημειώνεται, θεωρείται πως η ανεπαρκής συντήρηση στο στέγαστρο είναι ο λόγος για τα προβλήματα που αποκαλύφθηκαν.

Η έλλειψη συντήρησης πίσω από τις εγκαταστάσεις που τώρα στέκονται εγκαταλελειμμένες, έχει αποδοθεί, κυρίως, στις περικοπές στον προϋπολογισμό που αναγκάστηκαν να κάνουν διαχρονικά οι ελληνικές κυβερνήσεις κατ’ εντολή των διεθνών δανειστών, αφού η πληγείσα από το χρέος χώρα απέφυγε οριακά τη χρεοκοπία – και την εκδίωξη από την ευρωζώνη – στα τέλη του 2009.

Ο Guardian καταλήγει ότι δεν είναι όλοι οι μηχανικοί πεπεισμένοι ότι τα στέγαστρα στο ΟΑΚΑ κινδυνεύουν με κατάρρευση. Σύμφωνα με εκτιμήσεις μηχανικών, επειδή η κυβέρνηση κλήθηκε φέτος να αντιμετωπίσει πολλές καταστροφές, από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη μέχρι τις φωτιές και τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, μπορεί να ενήργησε βιαστικά υπό τον φόβο κάποιας νέας καταστροφής, όσο μικρή πιθανότητα και να είχε να συμβεί.

Πηγή: in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
OT FORUM – Δημήτρης Ανδριόπουλος: H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
OT FORUM |

Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια

Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου

Εξάρχου (AKTOR): Η Θεσσαλονίκη απέκτησε ένα Μετρό, που άλλες πόλεις θα ζήλευαν
Επιχειρήσεις |

Εξάρχου (AKTOR): Η Θεσσαλονίκη απέκτησε ένα Μετρό, που άλλες πόλεις θα ζήλευαν

Tη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης παρέδωσε σήμερα στο Ελληνικό Κράτος ο όμιλος εταιρειών AKTOR - Το έργο εγκαινιάστηκε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη σε ειδική εκδήλωση στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας

ΟΤ FORUM: Ο μετασχηματισμός των επιχειρήσεων οδηγός για ένα νέο παραγωγικό πρότυπο
OT FORUM |

Ο μετασχηματισμός των επιχειρήσεων οδηγός για ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – Στο 4ο ΟΤ FORUM ο Αλέξανδρος Εξάρχου

Ο πρόεδρος και CEO της AKTOR θα μιλήσει στο ΟΤ FORUM για την προσαρμογή των μεγάλων ομίλων και στις ευκαιρίες που δημιουργεί η ανάγκη μετασχηματισμού της οικονομίας