
Την ολοκλήρωση της επένδυσης απόκτησης 12 νέων πλοίων, τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον ανακοίνωσε η AVRAMAR. Το συνολικό ύψος της επένδυσης που ανέρχεται σε περίπου 4,2 εκατομμύρια ευρώ, ξεκίνησε το 2022 και ολοκληρώθηκε φέτος, με την απόσυρσή 11 πλοίων παλαιού τύπου, ευθυγραμμίζοντας την στρατηγική της AVRAMAR με την αφοσίωσή της στην Περιβαλλοντική Ευθύνη.
Τα κύρια χαρακτηριστικά των νέων πλοίων είναι οι υψηλότερες δυνατότητες μεταφοράς φορτίου σε συνδυασμό με τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τη χρήση βιώσιμων δομικών υλικών στην κατασκευή τους, όπως το πολυαιθυλένιο και το αλουμίνιο. Εκτός από τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου, τα 12 νέα πλοία, μειώνουν επίσης και το κόστος συντήρησης.
Κατασκευή
Η κατασκευή και η ενσωμάτωση στον στόλο της AVRAMAR, των νέων φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων, είναι επίσης σύμφωνες με τον Κανονισμό 2021/1119 της ΕΕ, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 30ής Ιουνίου 2021, ο οποίος θεσπίζει ένα πλαίσιο με στόχο την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας. Πιο συγκεκριμένα, το άρθρο 4 του Κανονισμού αναφέρει ότι «Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για κλιματική ουδετερότητα που ορίζεται στο άρθρο 2 παράγραφος 1, τίθεται ως δεσμευτικός κλιματικός στόχος της Ένωσης για το 2030 η εγχώρια μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (εκπομπές μετά την αφαίρεση των απορροφήσεων) κατά τουλάχιστον 55 % σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 έως το 2030.»

Σε σύγκριση με τα παλαιά τύπου πλοία, ο νέος «πράσινος» στόλος της AVRAMAR, μειώνει τις κλιματικές επιπτώσεις, στα αέρια θερμοκηπίου (GHG) κατά 75,2% και τα νέα πλοία της εταιρείας, δύναται να χαρακτηριστούν ως «CNS-Climate Neutral Ships».
Η δέσμευση
Η Andrea Viken, Sustainability Manager της AVRAMAR, σχολίασε την πρωτοβουλία της εταιρείας, δηλώνοντας: «Η δέσμευση της AVRAMAR να αποσύρει τα παλαιού τύπου πλοία και να αγκαλιάσει έναν νέο, φιλικό προς το περιβάλλον, στόλο, αποτελεί απόδειξη της αφοσίωσής της εταιρείας στην Περιβαλλοντική Ευθύνη. Μειώνοντας τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά 75,2% , συμβάλλουμε στον στόχο της ΕΕ θέτοντας υψηλά πρότυπα για βιώσιμες πρακτικές στη βιομηχανία τροφίμων. Αυτή η πρωτοβουλία είναι ένα σημαντικό βήμα προς ένα πιο πράσινο μέλλον και ευθυγραμμίζει τη στρατηγική μας με την προστασία του περιβάλλοντος.»

O Γιώργος Σερεπίσος, CAPEX Manager και project manager της επένδυσης, δήλωσε σχετικά: «Εκτός του στόχου μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η εταιρεία μας αποκτά ένα συγκριτικό πλεονέκτημα αναφορικά με την λειτουργία και την αύξηση της δυναμικής του στόλου μας, με ταυτόχρονη μείωση των λειτουργικών εξόδων μας. Στόχος μας είναι να μεγαλώσει ο πράσινος στόλος της AVRAMAR, ώστε να έχουμε μεγαλύτερη δυνατότητα σύγκλισης με τον Ευρωπαϊκό στόχο της επίτευξης της κλιματικής ουδετερότητας.»

Ο Thor Talseth, Διευθύνων Σύμβουλος της AVRAMAR σχολίασε: «Η δέσμευσή μας να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα μέσω της αξιοποίησης των φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων, συμβάλλει στους περιβαλλοντικούς στόχους της Ε.Ε και αντανακλά την αφοσίωσή μας σε ένα βιώσιμο μέλλον. Ο νέος φιλικός προς το περιβάλλον στόλος της AVRAMAR δεν είναι απλώς ένα βήμα προς την κλιματική ουδετερότητα. Είναι ένα άλμα, με μείωση 75,2% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, μιας και θεωρούμε ότι η στρατηγική αυτή είναι μια ευκαιρία για την προστασία του πλανήτη μας μέσω της ενίσχυσης της λειτουργικής μας αποτελεσματικότητας και ανταγωνιστικότητας. Το όραμά μας είναι ξεκάθαρο: να ηγούμαστε με προσοχή, συμβάλλοντας περαιτέρω στον φιλόδοξο στόχο της ΕΕ για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας».


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες