
Την ολοκλήρωση της επένδυσης απόκτησης 12 νέων πλοίων, τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον ανακοίνωσε η AVRAMAR. Το συνολικό ύψος της επένδυσης που ανέρχεται σε περίπου 4,2 εκατομμύρια ευρώ, ξεκίνησε το 2022 και ολοκληρώθηκε φέτος, με την απόσυρσή 11 πλοίων παλαιού τύπου, ευθυγραμμίζοντας την στρατηγική της AVRAMAR με την αφοσίωσή της στην Περιβαλλοντική Ευθύνη.
Τα κύρια χαρακτηριστικά των νέων πλοίων είναι οι υψηλότερες δυνατότητες μεταφοράς φορτίου σε συνδυασμό με τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τη χρήση βιώσιμων δομικών υλικών στην κατασκευή τους, όπως το πολυαιθυλένιο και το αλουμίνιο. Εκτός από τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου, τα 12 νέα πλοία, μειώνουν επίσης και το κόστος συντήρησης.
Κατασκευή
Η κατασκευή και η ενσωμάτωση στον στόλο της AVRAMAR, των νέων φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων, είναι επίσης σύμφωνες με τον Κανονισμό 2021/1119 της ΕΕ, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 30ής Ιουνίου 2021, ο οποίος θεσπίζει ένα πλαίσιο με στόχο την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας. Πιο συγκεκριμένα, το άρθρο 4 του Κανονισμού αναφέρει ότι «Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για κλιματική ουδετερότητα που ορίζεται στο άρθρο 2 παράγραφος 1, τίθεται ως δεσμευτικός κλιματικός στόχος της Ένωσης για το 2030 η εγχώρια μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (εκπομπές μετά την αφαίρεση των απορροφήσεων) κατά τουλάχιστον 55 % σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 έως το 2030.»

Σε σύγκριση με τα παλαιά τύπου πλοία, ο νέος «πράσινος» στόλος της AVRAMAR, μειώνει τις κλιματικές επιπτώσεις, στα αέρια θερμοκηπίου (GHG) κατά 75,2% και τα νέα πλοία της εταιρείας, δύναται να χαρακτηριστούν ως «CNS-Climate Neutral Ships».
Η δέσμευση
Η Andrea Viken, Sustainability Manager της AVRAMAR, σχολίασε την πρωτοβουλία της εταιρείας, δηλώνοντας: «Η δέσμευση της AVRAMAR να αποσύρει τα παλαιού τύπου πλοία και να αγκαλιάσει έναν νέο, φιλικό προς το περιβάλλον, στόλο, αποτελεί απόδειξη της αφοσίωσής της εταιρείας στην Περιβαλλοντική Ευθύνη. Μειώνοντας τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά 75,2% , συμβάλλουμε στον στόχο της ΕΕ θέτοντας υψηλά πρότυπα για βιώσιμες πρακτικές στη βιομηχανία τροφίμων. Αυτή η πρωτοβουλία είναι ένα σημαντικό βήμα προς ένα πιο πράσινο μέλλον και ευθυγραμμίζει τη στρατηγική μας με την προστασία του περιβάλλοντος.»

O Γιώργος Σερεπίσος, CAPEX Manager και project manager της επένδυσης, δήλωσε σχετικά: «Εκτός του στόχου μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η εταιρεία μας αποκτά ένα συγκριτικό πλεονέκτημα αναφορικά με την λειτουργία και την αύξηση της δυναμικής του στόλου μας, με ταυτόχρονη μείωση των λειτουργικών εξόδων μας. Στόχος μας είναι να μεγαλώσει ο πράσινος στόλος της AVRAMAR, ώστε να έχουμε μεγαλύτερη δυνατότητα σύγκλισης με τον Ευρωπαϊκό στόχο της επίτευξης της κλιματικής ουδετερότητας.»

Ο Thor Talseth, Διευθύνων Σύμβουλος της AVRAMAR σχολίασε: «Η δέσμευσή μας να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα μέσω της αξιοποίησης των φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων, συμβάλλει στους περιβαλλοντικούς στόχους της Ε.Ε και αντανακλά την αφοσίωσή μας σε ένα βιώσιμο μέλλον. Ο νέος φιλικός προς το περιβάλλον στόλος της AVRAMAR δεν είναι απλώς ένα βήμα προς την κλιματική ουδετερότητα. Είναι ένα άλμα, με μείωση 75,2% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, μιας και θεωρούμε ότι η στρατηγική αυτή είναι μια ευκαιρία για την προστασία του πλανήτη μας μέσω της ενίσχυσης της λειτουργικής μας αποτελεσματικότητας και ανταγωνιστικότητας. Το όραμά μας είναι ξεκάθαρο: να ηγούμαστε με προσοχή, συμβάλλοντας περαιτέρω στον φιλόδοξο στόχο της ΕΕ για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας».


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)