
Τα αυτοκίνητα που θα κινούνται με ηλεκτρονικά καύσιμα θα εκπέμπουν σχεδόν πέντε φορές περισσότερο CO2 από τα ηλεκτρικά οχήματα, σε περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεχτεί τα καύσιμα να μην είναι 100% ουδέτερα από άνθρακα, αλλά να μειώνουν τις εκπομπές των ρύπων κατά 70%.
Ηδη η Ευρωπαίκή Επιτροπή δεσμεύτηκε να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία οχημάτων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα οποία θα μπορούν να τροφοδοτούνται μόνο με συνθετικά καύσιμα, γνωστά και ως ηλεκτρονικά καύσιμα. Για να είναι επιλέξιμα πρέπει να φτάνουν την πλήρη κλιματική ουδετερότητα, δηλαδή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 100%. Ωστόσο ένα προηγούμενο σχέδιο, έθετε ως υποχρεωτικό στοιχείο τα συνθετικά ηλεκτρονικά καύσιμα να μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μόνο κατά 70% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα. Αυτό προκάλεσε αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις, αλλά και εντός της Επιτροπής, καθώς η αρμόδια υπηρεσία για τη δράση για το κλίμα προειδοποίησε ότι θα μπορούσε να δημιουργηθεί προηγούμενο για τις συγκεκριμένες τεχνολογίες που θα θεωρούνταν «ουδέτερες ως προς το CO2», παρόλο που δεν υπήρχε πραγματική ουδετερότητα ρύπων.
Ηλεκτροκίνηση και Euro 6/VI μπορεί να «σβήσουν» τις εκπομπές ρύπων έως το 2035
Η μελέτη
Πάνω σε αυτή την παράμετρο στηρίχθηκε και η μελέτη που εκπόνησε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, καθώς υπολόγισε τις εκπομπές CO2 των ηλεκτρονικών καυσίμων στη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και τις συνολικές εκπομπές που απαιτούνται για την παραγωγή, τη διανομή και τη χρήση των καυσίμων. Η ανάλυση δείχνει ότι τα αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά καύσιμα θα εκπέμπουν 61 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο CO2 το 2035, εάν οι νομοθέτες εφαρμόσουν ασθενέστερα κριτήρια ως προς την ουδετερότητα των καυσίμων. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θα εκπέμπουν μόνο 13 γρ/χλμ (από ελαστικά, φρένα, ενέργεια κ.α.) όταν φορτίζονται με ηλεκτρική ενέργεια από το μέσο δίκτυο.
Σύμφωνα με το διευθυντή πολιτικής αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Alex Keynes, ενώ τα συνθετικά καύσιμα θα είναι ουδέτερα από άνθρακα σύμφωνα με το σχέδιο της Επιτροπής, θα εξακολουθούν να εκπέμπουν ατμοσφαιρικούς ρύπους, ιδίως τοξικά NO2. «Οι δοκιμές έδειξαν ότι τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρονικά καύσιμα εκπέμπουν τόσα οξείδια του αζώτου (NOx) όσο και οι κινητήρες ορυκτών καυσίμων (περίπου 22 mg/χλμ) και πολύ περισσότερο μονοξείδιο του άνθρακα και αμμωνία. Η επιβάρυνση του περιβάλλοντος είναι μεγάλη. Τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι επίσης ακριβά στην παραγωγή και η πλήρωση των αυτοκινήτων με συνθετική βενζίνη θα κοστίσει στους οδηγούς πολύ περισσότερο από το να χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό όχημα. Μάλιστα μπορεί να είναι και πιο ακριβά από τα συμβατικά καύσιμα», τόνισε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας