Τα βρετανικά δικαστήρια κατέστησαν για άλλη μια φορά σαφές στην Ισπανία ότι, τουλάχιστον σε εμπορικά θέματα, λειτουργούν με τους δικούς τους κανόνες.
Οι αποταμιεύσεις των Βρετανών κάνουν… φτερά – «Καμπανάκι» από την BoE
Tα ισπανικά ΜΜΕ ήταν έξω φρενών και τίτλοι όπως «Η βρετανική δικαιοσύνη εμποδίζει την Ισπανία να διεκδικήσει αποζημίωση άνω των 850 εκατομμυρίων από την ασφαλιστική εταιρεία του Prestige» κυριάρχησαν στη χώρα της ιβηρικής.
Ο δικαστής Christopher Butcher, επικεφαλής ενός από τα τμήματα εμπορικού και περιουσιακού δικαίου του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Αγγλίας και της Ουαλίας, απέρριψε τον ισχυρισμό της ισπανικής κυβέρνησης να μπορέσει να εισπράξει από τον ασφαλιστή του Prestige, το πετρελαιοφόρο που βυθίστηκε το 2002 στα ανοιχτά της Γαλικίας και κάλυψε χιλιάδες χιλιόμετρα με καύσιμα, τα περισσότερα από 850 εκατομμύρια ευρώ που τον καταδίκασε ο Άρειος Πάγος, ως άμεσα πολιτικός υπεύθυνος για τις ζημιές που προκλήθηκαν στις ισπανικές ακτές από την τραγική διαρροή.
Τι αποφαίνεται το Ανώτατο Δικαστήριο της Αγγλίας και της Ουαλίας
Το Ανώτατο Δικαστήριο της Αγγλίας και της Ουαλίας αποφαίνεται ότι η αποζημίωση που προτείνει το ισπανικό σύστημα δικαιοσύνης κατά της ασφαλιστικής κοινοπραξίας Prestige είναι ασυμβίβαστη με τη βρετανική διαιτησία και την εμποδίζει να εκτελέσει το πρόστιμο εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο δικαστής υποστήριξε την ασφαλιστική εταιρεία London Steam-Ship Owners Mutual Insurance Association Limited, γνωστή στον εμπορικό κόσμο ως UK P&I Club, στη διαμάχη της με το Ισπανικό Δημόσιο, σε μια απόφαση που ανέφερε πρώτη η El Confidencial.
Η Εισαγγελία χρησιμοποίησε το άρθρο 117 του Ποινικού Κώδικα για να διεκδικήσει χρηματική ευθύνη από τον ασφαλιστή, αφού κατέθεσε τις αντίστοιχες καταγγελίες κατά της ναυτιλιακής εταιρείας και του καπετάνιου του Prestige, που έπλεε υπό τη σημαία των νησιών Μπαχάμες.
Από την αρχή της διαδικασίας, το UK P&I Club τόνισε ότι τήρησε ό,τι θεσπίστηκε στους δικούς του κανονισμούς, οι οποίοι λειτουργούσαν ως έγκυρη συμβατική ρήτρα. Ο κανόνας 40C ορίζει ότι οποιαδήποτε αξίωση πρέπει πάντα να υποβάλλεται στα Διαιτητικά Δικαστήρια του Λονδίνου και οποιεσδήποτε διαδικασίες σχετικά με αυτό θα διεξαχθούν σύμφωνα με τον αγγλικό νόμο περί διαιτησίας του 1996. Οι κανόνες της ασφαλιστικής εταιρείας αποτρέπουν επίσης οποιαδήποτε αξίωση εναντίον της, ενώ ο ιδιοκτήτης του Prestige δεν θα έχει εκπληρώσει νωρίτερα τις χρηματικές της ευθύνες. Τέλος, το ποσό που θα καταβληθεί από το UK P&I Club δεν θα ξεπερνούσε ποτέ το ένα δισεκατομμύριο δολάρια.
Δηλαδή περισσότερα από 850 εκατ. ευρώ που καταρχάς επέβαλε στον ασφαλιστή το Επαρχιακό Δικαστήριο της A Coruña και αργότερα το Ανώτατο Δικαστήριο κατά την επικύρωση των ποινών. Το ισπανικό κράτος αποφάσισε αρχικά να μην συμμετάσχει στη διαιτησία που κίνησε ο ασφαλιστής στο έδαφος του Λονδίνου και προτίμησε να ζητήσει προστασία στο Δικαστήριο της ΕΕ, τη στιγμή που το Ηνωμένο Βασίλειο δεν είχε ακόμη εφαρμόσει πλήρως τις συνέπειες του Brexit. και, θεωρητικά, παρέμεινε συνδεδεμένο με τις αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ε.Ε.
Στη συνέχεια, ένα βρετανικό εμπορικό δικαστήριο διόρισε τον δικηγόρο Alistair Schaff ως διαιτητή και το ψήφισμά του, γνωστό ως διαιτησία Schaff, έκρινε υπέρ του ασφαλιστή στα περισσότερα από τα επιχειρήματα. «Η ισπανική απόφαση (του Ανώτατου Δικαστηρίου) είναι ασυμβίβαστη με το άρθρο 66 του Αγγλικού νόμου περί διαιτησίας και η αναγνώρισή της θα ήταν αντίθετη με τις αρχές του αγγλικού δημοσίου δικαίου σχετικά με το «res judicata», σε σχέση με τη διαιτησία Schaaf », το οποίο επικυρώθηκε από τα βρετανικά δικαστήρια. Δηλαδή, αυτό που έχει ήδη κριθεί δεν μπορεί να ξαναδικαστεί, λέει ο δικαστής Μπάτσερ για να αρνηθεί τους ισχυρισμούς της Ισπανίας.
Η απόφαση παρέχει εκ των προτέρων τη δυνατότητα να ασκήσει έφεση σε μέρος των επιχειρημάτων της, αλλά δυσκολεύει τα πράγματα για το ισπανικό κράτος. Προστίθεται επίσης σε προηγούμενες αποφάσεις στις οποίες τα βρετανικά δικαστήρια έχουν καταστήσει τις διαιτητικές αποφάσεις να υπερισχύουν των νομικών αξιώσεων της Ισπανίας, όπως συνέβη όταν αποφάνθηκαν υπέρ ορισμένων κεφαλαίων στη διαμάχη τους σχετικά με τα ασφάλιστρα για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Πηγή: in.gr
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη