![Τρεις καταδίκες για το ναυάγιο του Norman Atlantic](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/IMG_20150321_180509.jpg)
Μετά από 9 χρόνια ερευνών και ατελείωτες ακροάσεις, το Δικαστήριο του Μπάρι εξέδωσε τρεις ποινές σε πρώτο βαθμό για το ναυάγιο του Norman Atlantic που συνέβη στις 28 Δεκεμβρίου 2014 στο κανάλι του Οτράντο και στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 31 άνθρωποι, ενώ 64 τραυματίστηκαν.
Norman Atlantic: Η ναυτική τραγωδία παραμονές Πρωτοχρονιάς του 2014
Το πλοίο ταξίδευε από την Ελλάδα για την Ιταλία και έπρεπε να φτάσει στο λιμάνι της Ανκόνα, αλλά βυθίστηκε λόγω πυρκαγιάς που ξέσπασε στο κατάστρωμα-4 λίγο μετά τις 3 τα ξημερώματα. Μια τραγωδία κατά την οποία άλλα σκάφη και ελικόπτερα από την Ιταλία, την Ελλάδα και την Αλβανία συμμετείχαν σε πολύωρες και επίπονες επιχειρήσεις διάσωσης, που δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο η τρικυμία.
Σύμφωνα με όσα κατατέθηκαν από τους ερευνητές, οι φλόγες ξέσπασαν επειδή στο πλοίο φορτώθηκε μεγαλύτερος αριθμός φορτηγών-ψυγείων από ό,τι υπήρχαν διαθέσιμες ηλεκτρικές πρίζες, αναγκάζοντας τα οχήματα να ταξιδεύουν με τις μηχανές τους σε λειτουργία.
Η φωτιά λοιπόν ξέσπασε από ένα από τα φορτηγά. Το Δικαστήριο (πρόεδρος Marco Guida) καταδίκασε τον κυβερνήτη του πλοίου, Argilio Giacomazzi, σε έξι χρόνια φυλάκιση, τον πρώτο μηχανικό αξιωματικό Gianluca Assante σε πέντε χρόνια και τέσσερις μήνες και τον ναυτικό μέλος του πληρώματος Francesco Nardulli σε τρία χρόνια.
Οι τρεις είναι οι μόνοι που κρίθηκαν ένοχοι για το ναυάγιο. Ο εφοπλιστής Κάρλο Βισεντίνι αθωώθηκε για το αδίκημα του ναυαγίου για «μη διάπραξη του εγκλήματος», ενώ για τα άλλα αδικήματα που του απαγγέλθηκαν, διατάχθηκε να μην ληφθούν μέτρα λόγω παραγραφής. Εξαιρείται επίσης η ευθύνη των εταιρειών Visemar (ιδιοκτήτης του οχήματος) και Anek (ενοικιαστής) για τη μη ύπαρξη των φερόμενων αδικημάτων. Συνολικά, 21 άτομα αθωώθηκαν.
Έχοντας αναχωρήσει από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας νωρίς το απόγευμα της 27ης Δεκεμβρίου 2014, το πλοίο θα έπρεπε να είχε φτάσει στην Ανκόνα την επόμενη μέρα. Όμως το πλοίο δεν έφτασε ποτέ στην περιοχή Marche: η φωτιά ξέσπασε στα ανοιχτά των αλβανικών ακτών, τα μέτρα ασφαλείας καθυστέρησαν να εφαρμοστούν, όπως και οι προσπάθειες διάσωσης. Κάποιοι επιβάτες σκοτώθηκαν μετά από πτώση στη θάλασσα, ενώ δύο ναύτες από το αλβανικό ρυμουλκό Illiria έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της ελλιμενισμού του πλοίου.
Πηγή: in.gr
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ferryscanner: Επεκτείνεται στις αγορές της Ιταλίας και της Κροατίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
![Ακτοπλοΐα: Τι ζητά ο Στυλιανίδης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα