![Τα super apps κερδίζουν μερίδια στο ecommerce](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/29837716_Mobile-internet.jpg)
Οι σούπερ εφαρμογές δεν έχουν τα φανταχτερά χαρακτηριστικά των σούπερ ηρώων των μπλοκμπάστερ, αλλά είναι το ίδιο εντυπωσιακές στη λειτουργικοτητά τους, αφού μέσω του κινητού δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να εκτελούν πολλαπλές λειτουργίες.
Το παράδειγμα έδωσε τον Νοέμβριο του 2011 το κινεζικό WeChat που εξελίχθηκε τελικά σε κάτι περισσότερο από μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων και κοινωνικών μέσων – είναι ένας online τρόπος ζωής για περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο χρήστες -κυρίως Millennials- σε όλο τον κόσμο.
TikTok Shop: Αργό αλλά απαραίτητο
Το WeChat λέγεται ότι αποτέλεσε την έμπνευση για το X, την «εφαρμογή για τα πάντα», στην οποία ο Elon Musk έχει δηλώσει ότι θέλει να εξελίξει την πλατφόρμα κοινωνικών μέσων που ήταν γνωστή μέχρι πριν λίγο καιρό ως Twitter. Ομοίως ο Marc Lore, ιδρυτής της νεοφυούς επιχείρησης τροφίμων και εστιατορίων Wonder Group και πρώην επικεφαλής του ηλεκτρονικού εμπορίου της Walmart στις ΗΠΑ, εξαγόρασε πρόσφατα τον πάροχο πακέτων γεύματος Blue Apron στο πλαίσιο ενός σχεδίου για τη δημιουργία μιας «σούπερ εφαρμογής γεύματος».
Σε αυτά τα παραδείγματα περιλαμβάνεται η 7-Eleven, η οποία αναπτύσσει αυτό που θα μπορούσε να ονομαστεί super convenience app που συνδυάζει βασικά τεχνικά στοιχεία της εμπειρίας του πελάτη, συμπεριλαμβανομένων των αγορών, των πληρωμών και των ανταμοιβών.
Γιατί όμως οι Αμερικανοί λιανοπωλητές θέλουν να υιοθετήσουν όλο και περισσότερο τέτοια πρότυπα, θεωρώντας ότι θα δώσουν την απαραίτητη ώθηση στις πωλήσεις τους;
Η σύνδεση με τους καταναλωτές
Το γεγονός ότι οι καταναλωτές μένουν διαρκώς συνδεδεμένοι στα κινητά τους, δεν είναι ούτε ανακριβές ούτε υπερβολικό. Γι’ αυτό και οι αγοραστές χρησιμοποιούν τις ίδιες εφαρμογές σε πολλές ταυτόχρονα συσκευές, όπως αποδεικνύεται από διάφορα δεδομένα.
Για παράδειγμα, η πλατφόρμα mobile analytics Adjust δείχνει ότι τον Ιούνιο του 2023, οι εγκαταστάσεις εφαρμογών ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 471% σε ετήσια βάση, ενώ τον Ιούλιο του 2023 σημειώθηκε αύξηση 238% σε ετήσια βάση.
Οι εφαρμογές shopping, σύγκρισης τιμών και ανεύρεσης προσφορών παρουσίασαν επίσης παρόμοια πορεία. Αυτό επισημαίνουν και τα ευρήματα της Statista, σύμφωνα με την οποία το 98% των Αμερικανών καταναλωτών ηλικίας 30-49 ετών χρησιμοποιούν κατά κύριο λογο τα κινητά τους τηλέφωνα για να ολοκληρώσουν αυτές τις διαδικασίες (αγορά, σύγκριση, προσφορές), όπως και το 96% των 18-29 ετών και το 94% των 50-64 ετών.
Τα πάντα είναι μια βιτρίνα ηλεκτρονικού εμπορίου
Η επιθυμία των λιανοπωλητών να προσφέρουν στους καταναλωτές μια ενιαία κινητή πλατφόρμα για την εκτέλεση δραστηριοτήτων όπως αγορές, κοινωνικοποίηση, πληρωμές έχει νόημα αν συνειδητοποιήσουμε πόσο μεγάλο μέρος του ηλεκτρονικού εμπορίου λαμβάνει χώρα εκτός των παραδοσιακών shopping apps.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα υψηλής προβολής της μεταβαλλόμενης φύσης του ψηφιακού εμπορίου είναι το πρόσφατο λανσάρισμα του TikTok Shop στην αμερικανική αγορά, το οποίο θα φέρει βίντεο και livestreams με δυνατότητα αγορών απευθείας στις ροές των χρηστών, με εργαλεία πώλησης για λιανοπωλητές, εμπορικά σήματα και δημιουργούς περιεχομένου.
Οι πελάτες μπορούν να περιηγηθούν και να ψωνίσουν προϊόντα με ετικέτες απευθείας από βίντεο και livestreams στις ροές τους. Επιπλέον, οι αγοραστές μπορούν να διαχειρίζονται τις παραγγελίες τους, όλα μέσα από μία μόνο καρτέλα.
Ενώ μια πρόσφατη έρευνα της Sprout Social έδειξε ότι σχεδόν όλοι οι καταναλωτές σχεδίαζαν να πραγματοποιήσουν τουλάχιστον μία αγορά μέσω κοινωνικών αγορών ή influencer commerce μέσα στη χρονιά. Μάλιστα πάνω από το 40% σχεδιάζουν να συνεργαστούν με τους λιανοπωλητές μέσω τεχνολογιών επαυξημένης/εικονικής πραγματικότητας (AR/VR) ή διευρυμένης πραγματικότητας (XR), όπως το metaverse, μέχρι το τέλος του 2023.
Μήπως όμως οι εφαρμογές έχουν αρχίσει να κουράζουν;
Η έννοια της «κόπωσης των εφαρμογών» – ή της κούρασης των χρηστών εφαρμογών να πρέπει να κατεβάζουν και να πλοηγούνται μεταξύ πολυάριθμων εφαρμογών για να εκτελούν τις καθημερινές τους εργασίες στο κινητό – δεν είναι καινούργια. Αλλά είναι πραγματική και αποτελεί ένα πολύ επίκαιρο ζήτημα.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη παγκόσμια έρευνα καταναλωτών από την εταιρεία Airship, οι τρεις κυριότεροι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές χρησιμοποιούν εφαρμογές των αγαπημένων τους brands είναι η ευκολία χρήσης με 35%, η απλοποίηση της καθημερινότητας σε ποσοστό 31% και η εξοικονόμηση χρόνου με 27%.
Επιπλέον, το 57% των ερωτηθέντων στη μελέτη της Airship χρησιμοποιεί μια εφαρμογή μόνο μία ή δύο φορές πριν αποφασίσει αν θα τη διαγράψει ή όχι, και το 73% αποφασίζει αν θα τη διαγράψει μέσα σε δύο εβδομάδες από την αρχική λήψη της. Δεδομένης αυτής της σκληρής νοοτροπίας των χρηστών, μια πολυλειτουργική super app έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει τους καταναλωτές που τα θέλουν όλα και γρήγορα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άλτμαν: Το κόστος χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης θα μειώνεται κατά 10 φορές κάθε χρόνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/Sam-Altman-1-600x400.jpg)
Άλτμαν: Το κόστος χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης θα μειώνεται κατά 10 φορές κάθε χρόνο
Ο Σαμ Άλτμαν, Διευθύνων Σύμβουλος της OpenAI, λέει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιείται συχνότερα καθώς το κόστος της θα συνεχίζει να πέφτει κατακόρυφα.
![Τεχνητή νοημοσύνη: Αντιδράσεις καλλιτεχνών για δημοπρασία έργων ΑΙ από τον Christie’s](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AI-art-600x338.jpg)
Αντιδράσεις καλλιτεχνών για δημοπρασία έργων ΑΙ από τον οίκο Christie's
Οι δημιουργικές βιομηχανίες ανησυχούν ότι η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αντιγράψει ή ακόμα και να αντικαταστήσει τα πρωτότυπα έργα τους
![Τεχνητή νοημοσύνη: Ποιοί, πόσο και πως θα επενδύσουν στο όραμα Μακρόν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/macron-600x400.jpg)
Ποιοί, πόσο και πως θα επενδύσουν στο όραμα Μακρόν για AI
Ο Γάλλος πρόεδρος μιλά πριν από τη σύνοδο κορυφής AI στο Παρίσι για το 109 δισ. ευρώ όραμα του
![InvestAI: Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_ai2-600x352.png)
Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη
Την πρωτοβουλία InvestAI για την κινητοποίηση 200 δισεκατομμυρίων ευρώ για επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη ανακοίνωσε σήμερα η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
![ICEYE: Συνεργασία με την SATIM στην ανάλυση εικόνων SAR με χρήση AI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/PR_Satim-x-ICEYE-600x422.png)
Συνεργασία ICEYE και SATIM στην ανάλυση εικόνων SAR με χρήση AI
Η ICEYE και η SATIM θα ενισχύσουν τη χρήση δεδομένων SAR συνδυάζοντας δορυφορικές εικόνες SAR και προηγμένες λύσεις ανάλυσης
![Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Xristos-Papadopoulos-WITSIDE_image-1-600x494.jpeg)
Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά
Οι εξαγορές στην ευρύτερη αγορά της Πληροφορικής θα συνεχιστούν, εκτίμησε ο Χρήστος Παπαδόπουλος, CEO και ιδιοκτήτης της Witside
![NXP: Με 307 εκατ. δολ. αποκτά την Kinara, που αναπτύσσει τεχνολογία νευρωνικών μονάδων επεξεργασίας (NPUs)](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Eindhoven-Netherlands-600x338.jpg)
Νέα εξαγορά απο την NXP - Αποκτά για 307 εκατ. δολ. εταιρεία που αναπτύσσει NPUs
Είναι η τρίτη εξαγορά για την ολλανδική εταιρεία NXP Semiconductors - Είχαν προηγηθεί η TTTech Auto (625 εκατ.δολ) και η Aviva Links για 242,5 εκατ.δολ.
![Μασκ: Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολάρια για την OpenAI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/mask-1-600x400.jpg)
Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολαρίων από Μασκ για την OpenAI - Τι απάντησε ο Άλτμαν
Τι περιλαμβάνει η προσφορά - Οι παλιοί συνεργάτες Σαμ Άλτμαν και Μασκ «κοντράρονται» ήδη στα δικαστήρια για την κατεύθυνση της εταιρείας
![Μητσοτάκης: Επαφές με εταιρείες τεχνολογίας στη Σύνοδο AI στο Παρίσι – Στο επίκεντρο τα data centers](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/sdf-600x400.jpg)
Επαφές Μητσοτάκη με εταιρείες τεχνολογίας στη Σύνοδο AI στο Παρίσι - Στο επίκεντρο τα data centers
Σύμφωνα με πηγές της κυβέρνησης είχε συνάντηση μεταξύ άλλων με τον Demis Hassabis, Νομπελίστα, συνιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Deepmind, εταιρείας η οποία ανήκει στην Google
![Βρετανός θέλει να αγοράσει τη χωματερή όπου έχασε 700 εκατ. ευρώ σε bitcoin](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/2017-11-27T182719Z_121180323_RC111A62D430_RTRMADP_3_BLOCKCHAIN-REGULATION-TOKENS-600x400.jpg)
Βρετανός θέλει να αγοράσει τη χωματερή όπου έχασε 700 εκατ. ευρώ σε bitcoin
Σκληρός δίσκος με 8.000 bitcoin κατέληξε στα σκουπίδια πριν από 11 χρόνια. Η αναζήτηση ακόμα δεν έχει ξεκινήσει.