![Ναυπηγεία: Με ΣΔΙΤ η ναυπήγηση ακτοπλοϊκού πλοίου στο Παλέρμο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/ploio-seikelias532.jpg)
Την ώρα που στη χώρα μας που διαθέτει το μεγαλύτερο νησιωτικό σύμπλεγμα στην Ευρώπη, τα σχέδια ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου είναι ακόμη σε επίπεδο προθέσεων, η Περιφέρεια της Σικελίας και τα ναυπηγεία Fincantieri δίνουν ένα πρώτο παράδειγμα συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που αν μη τι άλλο προκαλεί ένα ευρύτερο ενδιαφέρον του ακτοπλοϊκού κλάδου, καθώς η ιταλική κυβέρνηση «ανοίγει τα ταμεία» για την στήριξη των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στη γειτονική χώρα.
Η Περιφέρεια της Σικελίας αποφάσισε να συνεργαστεί με τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri για την ναυπήγηση ενός ακτοπλοικού πλοίου που φιλοδοξεί να λύσει όπως αναφέρουν στην κοινή ανακοίνωση τους, το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων μικρότερων νησιών με την Σικελία.
Κίνα: Κρεσέντο επενδύσεων σε λιμάνια της Ευρώπης [γραφήματα]
Η Περιφέρεια της Σικελίας είναι η πρώτη όπως αναφέρουν οι δυο φορείς που κάνει χρήση των κονδυλίων που έχει διαθέσει το Υπουργείο Μεταφορών για την στήριξη των θαλασσίων συνδέσεων και η κατασκευή του πλοίου θα χρηματοδοτηθεί βάσει το Ιταλικού νόμου 208/2015.
Υπεθυμίζεται ότι οι Ιταλοί πέτυχαν την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενός προγράμματος κρατικής βοήθειας (state aid) προς την ακτοπλοΐα τους συνολικού ύψους 500 εκατ ευρώ μέσω επιχορηγήσεων.
Υπογραφή σύμβασης
Ο πρόεδρος της Περιφέρειας Σικελίας Renato Schifani και ο διευθύνων σύμβουλος και διευθύνων σύμβουλος της Fincantieri Pierroberto Folgiero υπέγραψαν σήμερα στο Palazzo d’Orleans, τη σύμβαση για την κατασκευή του νέου οχηματαγωγού πλοίου (Ropax Class A), με το ποσό κατασκευής να φτάνει τα 120 εκατομμύρια ευρώ.
Το νέο πλοίο, θα ανήκει στη Περιφέρεια της Σικελίας, θα είναι εξ ολοκλήρου «made in Cicily» και θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στο ναυπηγείο του Παλέρμο. Θα παραδοθεί το 2026 και θα εξυπηρετεί δρομολόγια μεταξύ της Σικελίας και των νησιών Λαμπεντούζα και Παντελέρια. Το πλοίο θα έχει μήκος περίπου 140 μέτρα και περίπου 14.500 μικτούς τόνους. Θα είναι σε θέση να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα 19 κόμβων και χωρητικότητα 1.000 ατόμων και 200 αυτοκινήτων επί του πλοίου.
Να σημειωθεί ακόμη ότι το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με κινητήρα διπλού καυσίμου, δηλαδή θα κινείται με ντίζελ και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Επίσης θα διαθέτει επίσης ένα φωτοβολταϊκό σύστημα που, χάρη στην αποθήκευση ενέργειας σε μια μπαταρία, θα εξασφαλίσει ότι θα παραμείνει στο λιμάνι με μηδενικές εκπομπές για περίπου τέσσερις ώρες.
Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με σταθεροποιητές παρόμοιους με αυτούς των πετρελαϊκών πλατφορμών που θα του επιτρέπουν να ελλιμενίζεται ακόμη και σε απαγορευτικές καιρικές συνθήκες.
Η πρώτη περιφέρεια
Σύμφωνα με το πρακτορείο ANSA το πλοίο θα ναυλωθεί από κάποιο πάροχο θαλασσίων υπηρεσιών.
«Η υπογραφή αυτής της σύμβασης», δήλωσε ο Περιφερειάρχης της Σικελίας Schifani, «αποτελεί σημείο καμπής για τις συνδέσεις με τα μικρότερα νησιά της Σικελίας. Η δική μας είναι η πρώτη περιφέρεια στην Ιταλία που αξιοποιεί τα κονδύλια που έχει διαθέσει το Υπουργείο Μεταφορών για τις θαλάσσιες συνδέσεις και η πρώτη που είναι πλήρης ιδιοκτήτης ενός πλοίου. Δίνουμε μια συγκεκριμένη απάντηση στους κατοίκους και σε όσους πρέπει να φτάσουν στα νησιά για επαγγελματικούς ή τουριστικούς λόγους. Εκφράζω επίσης ιδιαίτερη ικανοποίηση για το γεγονός ότι η νέα μονάδα θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στα ναυπηγεία του Παλέρμο».
Ο Pierroberto Folgiero, Διευθύνων Σύμβουλος και Διευθύνων Σύμβουλος της Fincantieri, σχολίασε μεταξύ άλλων ότι η ανάθεση αυτής της παραγγελίας αποτελεί μια σημαντική δοκιμασία για τη Fincantieri. «Εχουμε την ευκαιρία να επαναφέρουμε την κατασκευή πλοίων στην Ιταλία, να αποκαταστήσουμε τις ιστορικές μας ικανότητες στον τομέα και να αποδείξουμε την ικανότητά μας να είμαστε ανταγωνιστικοί, εξασφαλίζοντας παράλληλα τα υψηλότερα πρότυπα παραγωγής, με οφέλη για τον τελικό χρήστη» πρόσθεσε.
«Η Σικελία είναι η πρώτη περιφέρεια της Ιταλίας που έχει παραγγείλει ένα πλοίο, το οποίο χρηματοδοτείται βάσει του νόμου 208/2015, ο οποίος θεσπίζει ένα ταμείο με στόχο την άμεση αγορά για τη βελτίωση των δημόσιων μεταφορών. Η Περιφέρεια θα έχει τη δυνατότητα, όπως προβλέπεται στην προκήρυξη, να ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή ενός δεύτερου πλοίου», τόνισε ο Pierroberto Folgiero.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets