Την ώρα που στη χώρα μας που διαθέτει το μεγαλύτερο νησιωτικό σύμπλεγμα στην Ευρώπη, τα σχέδια ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου είναι ακόμη σε επίπεδο προθέσεων, η Περιφέρεια της Σικελίας και τα ναυπηγεία Fincantieri δίνουν ένα πρώτο παράδειγμα συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που αν μη τι άλλο προκαλεί ένα ευρύτερο ενδιαφέρον του ακτοπλοϊκού κλάδου, καθώς η ιταλική κυβέρνηση «ανοίγει τα ταμεία» για την στήριξη των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στη γειτονική χώρα.
Η Περιφέρεια της Σικελίας αποφάσισε να συνεργαστεί με τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri για την ναυπήγηση ενός ακτοπλοικού πλοίου που φιλοδοξεί να λύσει όπως αναφέρουν στην κοινή ανακοίνωση τους, το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων μικρότερων νησιών με την Σικελία.
Κίνα: Κρεσέντο επενδύσεων σε λιμάνια της Ευρώπης [γραφήματα]
Η Περιφέρεια της Σικελίας είναι η πρώτη όπως αναφέρουν οι δυο φορείς που κάνει χρήση των κονδυλίων που έχει διαθέσει το Υπουργείο Μεταφορών για την στήριξη των θαλασσίων συνδέσεων και η κατασκευή του πλοίου θα χρηματοδοτηθεί βάσει το Ιταλικού νόμου 208/2015.
Υπεθυμίζεται ότι οι Ιταλοί πέτυχαν την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενός προγράμματος κρατικής βοήθειας (state aid) προς την ακτοπλοΐα τους συνολικού ύψους 500 εκατ ευρώ μέσω επιχορηγήσεων.
Υπογραφή σύμβασης
Ο πρόεδρος της Περιφέρειας Σικελίας Renato Schifani και ο διευθύνων σύμβουλος και διευθύνων σύμβουλος της Fincantieri Pierroberto Folgiero υπέγραψαν σήμερα στο Palazzo d’Orleans, τη σύμβαση για την κατασκευή του νέου οχηματαγωγού πλοίου (Ropax Class A), με το ποσό κατασκευής να φτάνει τα 120 εκατομμύρια ευρώ.
Το νέο πλοίο, θα ανήκει στη Περιφέρεια της Σικελίας, θα είναι εξ ολοκλήρου «made in Cicily» και θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στο ναυπηγείο του Παλέρμο. Θα παραδοθεί το 2026 και θα εξυπηρετεί δρομολόγια μεταξύ της Σικελίας και των νησιών Λαμπεντούζα και Παντελέρια. Το πλοίο θα έχει μήκος περίπου 140 μέτρα και περίπου 14.500 μικτούς τόνους. Θα είναι σε θέση να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα 19 κόμβων και χωρητικότητα 1.000 ατόμων και 200 αυτοκινήτων επί του πλοίου.
Να σημειωθεί ακόμη ότι το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με κινητήρα διπλού καυσίμου, δηλαδή θα κινείται με ντίζελ και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Επίσης θα διαθέτει επίσης ένα φωτοβολταϊκό σύστημα που, χάρη στην αποθήκευση ενέργειας σε μια μπαταρία, θα εξασφαλίσει ότι θα παραμείνει στο λιμάνι με μηδενικές εκπομπές για περίπου τέσσερις ώρες.
Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με σταθεροποιητές παρόμοιους με αυτούς των πετρελαϊκών πλατφορμών που θα του επιτρέπουν να ελλιμενίζεται ακόμη και σε απαγορευτικές καιρικές συνθήκες.
Η πρώτη περιφέρεια
Σύμφωνα με το πρακτορείο ANSA το πλοίο θα ναυλωθεί από κάποιο πάροχο θαλασσίων υπηρεσιών.
«Η υπογραφή αυτής της σύμβασης», δήλωσε ο Περιφερειάρχης της Σικελίας Schifani, «αποτελεί σημείο καμπής για τις συνδέσεις με τα μικρότερα νησιά της Σικελίας. Η δική μας είναι η πρώτη περιφέρεια στην Ιταλία που αξιοποιεί τα κονδύλια που έχει διαθέσει το Υπουργείο Μεταφορών για τις θαλάσσιες συνδέσεις και η πρώτη που είναι πλήρης ιδιοκτήτης ενός πλοίου. Δίνουμε μια συγκεκριμένη απάντηση στους κατοίκους και σε όσους πρέπει να φτάσουν στα νησιά για επαγγελματικούς ή τουριστικούς λόγους. Εκφράζω επίσης ιδιαίτερη ικανοποίηση για το γεγονός ότι η νέα μονάδα θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στα ναυπηγεία του Παλέρμο».
Ο Pierroberto Folgiero, Διευθύνων Σύμβουλος και Διευθύνων Σύμβουλος της Fincantieri, σχολίασε μεταξύ άλλων ότι η ανάθεση αυτής της παραγγελίας αποτελεί μια σημαντική δοκιμασία για τη Fincantieri. «Εχουμε την ευκαιρία να επαναφέρουμε την κατασκευή πλοίων στην Ιταλία, να αποκαταστήσουμε τις ιστορικές μας ικανότητες στον τομέα και να αποδείξουμε την ικανότητά μας να είμαστε ανταγωνιστικοί, εξασφαλίζοντας παράλληλα τα υψηλότερα πρότυπα παραγωγής, με οφέλη για τον τελικό χρήστη» πρόσθεσε.
«Η Σικελία είναι η πρώτη περιφέρεια της Ιταλίας που έχει παραγγείλει ένα πλοίο, το οποίο χρηματοδοτείται βάσει του νόμου 208/2015, ο οποίος θεσπίζει ένα ταμείο με στόχο την άμεση αγορά για τη βελτίωση των δημόσιων μεταφορών. Η Περιφέρεια θα έχει τη δυνατότητα, όπως προβλέπεται στην προκήρυξη, να ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή ενός δεύτερου πλοίου», τόνισε ο Pierroberto Folgiero.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.