Την ώρα που στη χώρα μας που διαθέτει το μεγαλύτερο νησιωτικό σύμπλεγμα στην Ευρώπη, τα σχέδια ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου είναι ακόμη σε επίπεδο προθέσεων, η Περιφέρεια της Σικελίας και τα ναυπηγεία Fincantieri δίνουν ένα πρώτο παράδειγμα συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που αν μη τι άλλο προκαλεί ένα ευρύτερο ενδιαφέρον του ακτοπλοϊκού κλάδου, καθώς η ιταλική κυβέρνηση «ανοίγει τα ταμεία» για την στήριξη των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στη γειτονική χώρα.
Η Περιφέρεια της Σικελίας αποφάσισε να συνεργαστεί με τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri για την ναυπήγηση ενός ακτοπλοικού πλοίου που φιλοδοξεί να λύσει όπως αναφέρουν στην κοινή ανακοίνωση τους, το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων μικρότερων νησιών με την Σικελία.
Κίνα: Κρεσέντο επενδύσεων σε λιμάνια της Ευρώπης [γραφήματα]
Η Περιφέρεια της Σικελίας είναι η πρώτη όπως αναφέρουν οι δυο φορείς που κάνει χρήση των κονδυλίων που έχει διαθέσει το Υπουργείο Μεταφορών για την στήριξη των θαλασσίων συνδέσεων και η κατασκευή του πλοίου θα χρηματοδοτηθεί βάσει το Ιταλικού νόμου 208/2015.
Υπεθυμίζεται ότι οι Ιταλοί πέτυχαν την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενός προγράμματος κρατικής βοήθειας (state aid) προς την ακτοπλοΐα τους συνολικού ύψους 500 εκατ ευρώ μέσω επιχορηγήσεων.
Υπογραφή σύμβασης
Ο πρόεδρος της Περιφέρειας Σικελίας Renato Schifani και ο διευθύνων σύμβουλος και διευθύνων σύμβουλος της Fincantieri Pierroberto Folgiero υπέγραψαν σήμερα στο Palazzo d’Orleans, τη σύμβαση για την κατασκευή του νέου οχηματαγωγού πλοίου (Ropax Class A), με το ποσό κατασκευής να φτάνει τα 120 εκατομμύρια ευρώ.
Το νέο πλοίο, θα ανήκει στη Περιφέρεια της Σικελίας, θα είναι εξ ολοκλήρου «made in Cicily» και θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στο ναυπηγείο του Παλέρμο. Θα παραδοθεί το 2026 και θα εξυπηρετεί δρομολόγια μεταξύ της Σικελίας και των νησιών Λαμπεντούζα και Παντελέρια. Το πλοίο θα έχει μήκος περίπου 140 μέτρα και περίπου 14.500 μικτούς τόνους. Θα είναι σε θέση να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα 19 κόμβων και χωρητικότητα 1.000 ατόμων και 200 αυτοκινήτων επί του πλοίου.
Να σημειωθεί ακόμη ότι το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με κινητήρα διπλού καυσίμου, δηλαδή θα κινείται με ντίζελ και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Επίσης θα διαθέτει επίσης ένα φωτοβολταϊκό σύστημα που, χάρη στην αποθήκευση ενέργειας σε μια μπαταρία, θα εξασφαλίσει ότι θα παραμείνει στο λιμάνι με μηδενικές εκπομπές για περίπου τέσσερις ώρες.
Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με σταθεροποιητές παρόμοιους με αυτούς των πετρελαϊκών πλατφορμών που θα του επιτρέπουν να ελλιμενίζεται ακόμη και σε απαγορευτικές καιρικές συνθήκες.
Η πρώτη περιφέρεια
Σύμφωνα με το πρακτορείο ANSA το πλοίο θα ναυλωθεί από κάποιο πάροχο θαλασσίων υπηρεσιών.
«Η υπογραφή αυτής της σύμβασης», δήλωσε ο Περιφερειάρχης της Σικελίας Schifani, «αποτελεί σημείο καμπής για τις συνδέσεις με τα μικρότερα νησιά της Σικελίας. Η δική μας είναι η πρώτη περιφέρεια στην Ιταλία που αξιοποιεί τα κονδύλια που έχει διαθέσει το Υπουργείο Μεταφορών για τις θαλάσσιες συνδέσεις και η πρώτη που είναι πλήρης ιδιοκτήτης ενός πλοίου. Δίνουμε μια συγκεκριμένη απάντηση στους κατοίκους και σε όσους πρέπει να φτάσουν στα νησιά για επαγγελματικούς ή τουριστικούς λόγους. Εκφράζω επίσης ιδιαίτερη ικανοποίηση για το γεγονός ότι η νέα μονάδα θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στα ναυπηγεία του Παλέρμο».
Ο Pierroberto Folgiero, Διευθύνων Σύμβουλος και Διευθύνων Σύμβουλος της Fincantieri, σχολίασε μεταξύ άλλων ότι η ανάθεση αυτής της παραγγελίας αποτελεί μια σημαντική δοκιμασία για τη Fincantieri. «Εχουμε την ευκαιρία να επαναφέρουμε την κατασκευή πλοίων στην Ιταλία, να αποκαταστήσουμε τις ιστορικές μας ικανότητες στον τομέα και να αποδείξουμε την ικανότητά μας να είμαστε ανταγωνιστικοί, εξασφαλίζοντας παράλληλα τα υψηλότερα πρότυπα παραγωγής, με οφέλη για τον τελικό χρήστη» πρόσθεσε.
«Η Σικελία είναι η πρώτη περιφέρεια της Ιταλίας που έχει παραγγείλει ένα πλοίο, το οποίο χρηματοδοτείται βάσει του νόμου 208/2015, ο οποίος θεσπίζει ένα ταμείο με στόχο την άμεση αγορά για τη βελτίωση των δημόσιων μεταφορών. Η Περιφέρεια θα έχει τη δυνατότητα, όπως προβλέπεται στην προκήρυξη, να ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή ενός δεύτερου πλοίου», τόνισε ο Pierroberto Folgiero.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%