
Την ανανέωση του στόλου της ΟΣΥ Α.Ε μέσα από την προμήθεια 25 (22 και 3 εφεδρικά) mini αστικών ηλεκτρικών λεωφορείων υποστηρίζει και σχεδιάζει ο ΟΑΣΑ, στο πλαίσιο της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση που αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Ελλάδα, για λόγους περιβάλλοντος, ανταγωνιστικότητας, μείωσης της εξάρτησης από εισαγόμενα καύσιμα και του υψηλού κόστους συντήρησης των αστικών λεωφορείων.
ΟΑΣΑ: Υψηλότερα από τα προ Covid τα έσοδα από εισιτήρια το 2022
Τα νέα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία θα αξιοποιηθούν σε τέσσερις (4) υποψήφιες λεωφορειακές γραμμές της κεντρικής Αθήνας. Σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου ζητείται η ένταξη του έργου στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του 2022 με συνολικό προϋπολογισμό € 11.160.000 και πιστώσεις € 2.500.000 για το 2022 και € 8.660.000,00 για το 2023.
Προμήθεια 1.300 λεωφορείων
Σε εξέλιξη βρίσκεται η προμήθεια 1.300 λεωφορείων και των παρελκομένων τους με σκοπό την ανανέωση του στόλου αστικών λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές Αθήνας και Θεσσαλονίκης η οποία θα πραγματοποιηθεί σε δύο (2) φάσεις:
Στο πλαίσιο της πρώτης επένδυσης, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΥΜΕ) προχωρά με την προμήθεια 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, περιλαμβανομένων των απαραίτητων συνοδευτικών στοιχείων για την εξυπηρέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων.
Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και αφορά:
Α. 200 λεωφορεία φυσικού αερίου 12 μέτρων,
Β. 100 λεωφορεία φυσικού αερίου 18 μέτρων,
Γ. 100 ηλεκτρικά λεωφορεία 12μ με αυτονομία 135 χλμ
Δ. 250 ηλεκτρικά λεωφορεία 12μ με αυτονομία 180 χλμ.
Στον διαγωνισμό δεν κατατέθηκαν προσφορές για υβριδικά λεωφορεία, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί και η αξιολόγηση προχωρά για τις υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων. Εκτιμάται ότι στην Αθήνα θα δοθούν 550 νέα οχήματα από τα 650 της πρώτης επενδυτικής φάσης και τα πρώτα οχήματα θα παραδοθούν εντός του 2023.
Τα οικονομικά μεγέθη
Όχι μόνο επανήλθαν τα έσοδα του ΟΑΣΑ στα προ της υγειονομικής κρίσης επίπεδα από κάρτες και εισιτήρια, το 2022, αλλά τα ξεπέρασαν κιόλας.
Αυτό προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΑΣΑ για το 2022, σύμφωνα με τα οποία ο οργανισμός κατέγραψε αύξηση 55% στην παροχή υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου, δηλαδή τα έσοδα από τις κάρτες και τα εισιτήρια.
Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκαν από τα 135 εκατ.ευρώ για το 2021 στα 210 εκατ. ευρώ για το 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με τα προ-πανδημίας επίπεδα, με το 2019, η αύξηση των εσόδων από τα εισιτήρια για το 2022 διαμορφώθηκε στο 13,8%.
Τα συνολικά ετήσια οικονομικά αποτελέσματα του 2022 ο ΟΑΣΑ έχει κύκλο εργασιών 217,6 εκατ. ευρώ έναντι 141,2 εκατ. ευρώ, τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 6,5 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,8 εκατ. ευρώ και τα μετά φόρων κέρδη ανήλθαν στα 3,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 6,7 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2021.


Latest News

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030