
Απρόσμενο χτύπημα δέχεται ο τουρισμός της Αθήνας από τα τραγικά γεγονότα στο Ισραήλ. Οι ακυρώσεις αεροπορικών πτήσεων προκαλούν ντόμινο ακυρώσεων στα ξενοδοχεία της Αθήνας, η οποία περίμενε χιλιάδες επισκέπτες από το Τελ Αβίβ για την τρέχουσα περίοδο και μέχρι τέλους του χρόνου.
Μόλις στα μέσα Σεπτέμβριου σε εκδήλωση της αεροπορικής εταιρείας EL AL είχε γίνει λόγος για ρεκόρ επισκέψεων φέτος Ισραηλινών τουριστών στη χώρα μας.
Τώρα όλα άλλαξαν και οι ακυρώσεις είναι εκατοντάδες ενώ το ανησυχητικό είναι ότι ακυρώσεις επεκτείνονται και στους επόμενους μήνες. Όπως αναφέρει στον ot.gr ξενοδόχος των Αθηνών που έχει και ξενοδοχείο που θα φιλοξενούσε σχεδόν αποκλειστικά Ισραηλινά group οι ακυρώσεις επεκτείνονται μέχρι το τέλος του έτους και κανείς δεν είναι θέση να πει τι θα γίνει αργότερα, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να έχουν τα ξενοδοχεία που έχουν «επενδύσει» στις αφίξεις από το Ισραήλ.
Τουρισμός: Ρεκόρ στις αφίξεις τουριστών από το Ισραήλ – Πάνω από 200 χιλ. στο οκτάμηνο του 2023
Σημειώνεται ότι οι αφίξεις στη χώρα μας τουριστών από το Ισραήλ κατέγραφαν φέτος ρεκόρ υπερβαίνοντας για πρώτη φορά τις 20.000 σε εβδομαδιαία βάση.
Η όγδοη αγορά
Συνολικά την Ελλάδα επισκέφτηκαν φέτος το οκτάμηνο 612.000 ισραηλινοί, ήτοι 60% περισσότεροι σε σχέση με πέρυσι που ήταν 455.000, σύμφωνα με δηλώσεις στο ΑΠΕ της Tali Laufer, Γενικής Διευθύντριας της Ένωσης Ταξιδιωτικών Γραφείων & Συμβούλων του Ισραήλ
Το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου καταλάμβανε την πρώτη θέση (μεταξύ των αγορών εκτός Ε.Ε.), με τους ταξιδιώτες από το Τελ Αβίβ να υπερβαίνουν τον αριθμό των ταξιδιωτών από τη Νέα Υόρκη, η οποία σταθερά προηγούνταν.
«Για την Αθήνα το Ισραήλ είναι η 8η μεγαλύτερη διεθνής αγορά που συνδέεται με το αεροδρόμιο της πόλης μέσω απευθείας πτήσεων, σημειώνοντας για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου άνοδο 68% σε σχέση με το 2019 σε όρους επιβατικής κίνησης, η οποία τελικά ξεπέρασε τους 457 χιλιάδες ταξιδιώτες», τόνιζε μεταξύ άλλων, η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, στο πλαίσιο του εορτασμού της συμπλήρωσης των 75 χρόνων από την ίδρυση της EL AL, του εθνικού αερομεταφορέα του Ισραήλ.
Επίσης, η ισραηλινή αγορά κατατάσσεται στην έβδομη θέση στις αφίξεις ξένων τουριστών στην Αθήνα για το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου, καταγράφοντας τον δεύτερο υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης σε επιβατική κίνηση και τουριστικές αφίξεις.
Τα εισιτήρια
Η αγορά του Ισραήλ έχει πολλαπλά οφέλη για τον ελληνικό τουρισμό καθώς οι Ισραηλινοί μένουν κατά μέσο όρο οκτώ ημέρες στη χώρα μας, ταξιδεύουν από και προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών δυο φορές σε ετήσια βάση και κλείνουν τα εισιτήριά τους 43 ημέρες περίπου πριν από την ημερομηνία αναχώρησης.
Από την παρουσίαση που έγινε στο πλαίσιο της εκδήλωσης συνάγεται ότι το 81% των Ισραηλινών ταξιδεύουν στην Ελλάδα για τουριστικούς λόγους, το 9% για επαγγελματικούς, ενώ άλλο ένα 9% για επισκέψεις σε φίλους και συγγενείς .
Ισχυρές επιδόσεις, με αύξηση της επιβατικής κίνησης για το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 33% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, κατέγραφε και η EL AL, ο εθνικός αερομεταφορέας του Ισραήλ. Μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2023 διακίνησε 40.000 επιβάτες στο δρομολόγιο Αθήνα – Τελ Αβίβ, το οποίο πραγματοποιείται 14 φορές σε εβδομαδιαία βάση, ενώ, για το ίδιο διάστημα καταγράφηκαν 12.000 επιβάτες στο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη για Τελ Αβίβ, το οποίο πραγματοποιείται 5 φορές σε εβδομαδιαία βάση.
«Το Ισραήλ είναι μια από τις κύριες πηγές τουρισμού για την Ελλάδα και η Ελλάδα είναι ο τρίτος δημοφιλέστερος προορισμούς για τους Ισραηλινούς», τόνιζε στην εκδήλωση ο Δημήτρης Φραγκάκης, γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ).
Το «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Από την πλευρά του ο Κόμπι Γκολάν, Assistant Vice President for Global Operations της EL AL, τόνιζε, ότι πριν από την πανδημία η εταιρεία πραγματοποίησε 882 πτήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και στα ελληνικά νησιά, ενώ το 2023, μέχρι σήμερα έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 1.056 πτήσεις, αναδεικνύοντας τη μεγάλη ανάπτυξη που καταγράφει ο εθνικός αερομεταφορέας του Ισραήλ στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Μάλιστα, επεσήμανε ότι το 2018 η εταιρεία μετέφερε 121 χιλιάδες Ισραηλινούς στην Ελλάδα, το 2019 132 χιλιάδες Ισραηλινούς, ενώ φέτος, μέχρι τον Αύγουστο είχε μεταφέρει περίπου 323 χιλιάδες.
Ας σημειωθεί ότι πολλοί Ισραηλινοί τουρίστες προτιμούσαν και άλλες περιοχές της χώρας αυτή την περίοδο όπως τα Ιωάννινα που είναι μεταξύ των δημοφιλών προορισμών, γι’ αυτό εξάλλου και υπάρχει απευθείας πτήση από το Τελ Αβίβ. Γενικότερα τα κυριότερα μέρη που επισκέπτονται είναι αρχικά η Αθήνα, το Ηράκλειο, η Ρόδος, η Θεσσαλονίκη, η Ήπειρος, η Μύκονος, η Κως, η Κέρκυρα, τα Χανιά, η Ζάκυνθος, η Κάρπαθος και η Σαντορίνη.


Latest News

Απευθείας πτήσεις από τη Βαρσοβία προς Θεσσαλονίκη ξεκινάει η LOT
Με την εναρκτήρια πτήση (17/6) θα ταξιδέψουν στη Θεσσαλονίκη και δημοσιογράφοι πολωνικών μέσων μαζικής επικοινωνίας

Ξενοδοχεία: Απόβαση πεντάστερων στην Κρήτη – Ανεβαίνει πίστα το νησί
Πυρετός επενδύσεων για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υποδομών της Κρήτης - Τα project που είναι σε εξέλιξη

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας