
Η… απόβαση στην Κρήτη, όπως όλα δείχνουν, αποδίδει καρπούς για τον Σκλαβενίτη. Σχεδόν δέκα χρόνια μετά την εξαγορά της πλειοψηφίας του Χαλκιαδάκη, ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της χώρας «βλέπει» τις επιδόσεις του στο νησί να μεγαλώνουν χρόνο με τον χρόνο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό η συγκεκριμένη θυγατρική κατάφερε να βελτιώσει αισθητά τις επιδόσεις της, παρουσιάζοντας έσοδα 190 εκατ. ευρώ (αυξημένα κατά 8,5%) και διατηρώντας την κερδοφορία στα επίπεδα των 9,7 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, χάρη στα καλά αποτελέσματα, η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει στη διανομή μερίσματος ύψους 9,1 εκατ. ευρώ (σε αντίθεση με την The Mart, την θυγατρική του ομίλου στο χονδρεμπόριο).
«Έσπασε τα κοντέρ» ο Σκλαβενίτης – Άλμα 500 εκατ. στις πωλήσεις για το 2022
Ήταν Σεπτέμβριος του 2014 όταν η οικογένεια Σκλαβενίτη, στο πλαίσιο ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της ανακοίνωσε την εξαγορά του 60% της αλυσίδας «Χαλκιαδάκης», έναντι τιμήματος περίπου 25 εκατ. ευρώ και έκανε το μεγάλο βήμα επέκτασης στην κρητική αγορά.
Το ποσοστό αυτό ανήκε στον Βερόπουλο, ο οποίος εκείνη την εποχή φυλλορροούσε υπό το βάρος της κρίσης και αναζητούσε σανίδα σωτηρίας. Περίπου δύο χρόνια αργότερα, η ιστορική αλυσίδα πέρασε στον έλεγχο του ομίλου METRO της οικογένειας Παντελιάδη.

Το στοίχημα των τιμών
Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του εγχειρήματος, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τις αναφορές της διοίκησης στις οικονομικές καταστάσεις για την χρήση του 2022 φαίνεται να οφείλεται στην ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί. Μια στρατηγική που ακολουθεί και τηρεί σταθερά και ο μητρικός όμιλος.
Για τη μείωση του κινδύνου τιμών μάλιστα, η διοίκηση της Χαλκιαδάκης «παρακολουθεί συστηματικά σε μηνιαία βάση, τις μεταβολές στις δαπάνες της, αξιολογεί την επίδρασή τους στα αποτελέσματα χρήσης, απορροφά το κόστος που της αναλογεί και αναπροσαρμόζει κατά το υπόλοιπο, τις τιμές των πωλούμενων αγαθών».
Προκειμένου να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο αρνητικής επίδρασης στα περιθώρια μικτής κερδοφορίας από την αύξηση των πρώτων υλών και του ενεργειακού κόστους, η εταιρεία υιοθετεί ένα οργανωμένο προγράμματος μείωσης λειτουργικού κόστους και παράλληλα «παρακολουθεί σε συνεχή βάση τις τιμές των εμπορευμάτων και προβαίνει σε σχετικές συμφωνίες με τους προμηθευτές της χωρίς να προβαίνει σε αντιστάθμιση του κινδύνου αυτού με παράγωγα».

Από την «πηγή του Δρόσου» κυρίαρχος στην Κρήτη
Η «Χαλκιαδάκης» δραστηριοποιείται στον χώρο των σούπερ μάρκετ από το 1980, ενώ το 1994 εισήχθη στο μετοχικό της κεφάλαιο ο όμιλος Βερόπουλου. Η ιστορία της οικογένειας Χαλκιαδάκη ωστόσο ξεκινά από τις αρχές του αιώνα. Από ένα μικρό μαγαζί με το πρωτότυπο όνομα «Η πηγή του Δρόσου», που άνοιξε στο Γαράζο Μυλοποτάμου. Ακολούθησε η εμπορική δραστηριότητα στο Ηράκλειο, με καταστήματα χονδρικού και λιανικού εμπορίου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας, το μεγάλο άλμα έγινε όταν οι αδελφοί Χαλκιαδάκη αποφάσισαν να αλλάξουν την εικόνα της τοπικής αγοράς. Οι νέοι επιχειρηματίες ήξεραν καλά τον καταναλωτή της Κρήτης. Κρητικοί και οι ίδιοι, ένιωσαν την ευθύνη απέναντι στον πελάτη ο οποίος πελάτης, όμως, δεν ήταν ξένος και άγνωστος. Ήταν ο φίλος, ο γείτονας, ο συγγενής ή, έστω, ο γνωστός. Και ο φίλος απαιτεί από τον φίλο του σεβασμό. Το Ηράκλειο ήταν μικρότερο και ασφαλώς πιο ανθρώπινο.
Οι διαφημίσεις που ξάφνιασαν
Το Ηρακλειώτικο κοινό έδειχνε να ξαφνιάζεται. Για Σούπερ Μάρκετ είχε ακούσει ξανά, καθώς υπήρχαν και παλαιότερες προσπάθειες για τη δημιουργία σύγχρονων αγορών. Οι προσπάθειες αυτές, όμως, δεν είχαν συνέχεια. Για πολλούς το καινούριο Σ/Μ έδειχνε να ξεφεύγει από τα δεδομένα της τοπικής αγοράς.
Οι πρώτες διαφημίσεις ξάφνιασαν επίσης. Κάθε Τρίτη στις σελίδες των εφημερίδων υπήρχε το παχύ πλαίσιο, όπου δημοσιεύονταν οι προσφορές της εβδομάδος. «Μ’ αυτές τις προσφορές δίνεται η ευκαιρία στον κόσμο να ψωνίζει σχεδόν σε τιμές κόστους είδη βασικής ανάγκης…» έγραψε ο τύπος της εποχής.
Τελικά ήταν ο καινούριος τρόπος αγορών. Ήταν η ποικιλία και η ποιότητα. Ήταν το πρώτο βήμα μιας εποχής που αργά ή γρήγορα θα έφτανε και στην Κρήτη. Σήμερα, η αλυσίδα είναι ηγέτιδα δύναμη στον νησί, απασχολεί περίπου 1.500 εργαζόμενους και διατηρεί δίκτυο περίπου 40 καταστημάτων στην Κρήτη.


Latest News

Netcompany: Πλώρη για τζίρο το 2026 πάνω από τα 1,25 δισ. ευρώ
Η εταιρεία είδε τα έσοδά της να αυξάνονται κατά 7,6%, φθάνοντας τα 875 εκατ. ευρώ το 2024 - Ο ρόλος της ελληνικής θυγατρικής Netcompany-Intrasoft

Γκάζι… στα στεγαστικά δάνεια – Σχέδιο τεσσάρων σημείων από τις τράπεζες
Το πρόγραμμα «Σπίτι μου» εκμεταλλεύονται οι τράπεζες για να αυξήσουν τις χορηγήσεις σε στεγαστικά δάνεια

«Με το δάχτυλο στη σκανδάλη» – Ποιοι ψάχνουν deals στη σκιά του Τραμπ
Έντονη κινητικότητα στην αγορά με αρκετούς επιχειρηματίες να αναζητούν ευκαιρίες εντός και εκτός Ελλάδας – Ποια deals κυοφορούνται

Καφούνης (ΕΣΕΕ): Στη χειρότερη περίοδο το εμπόριο – Η κινεζική «πληγή» και οι αλλαγές στις εκπτώσεις
Άμεσα μέτρα για τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τα κινεζικά προϊόντα ζητά η ΕΣΕΕ – Τι είπε ο Σταύρος Καφούνης για τις εκπτώσεις και το «Shopping in Greece»

Roller Kappatos: Σταθερή αύξηση κύκλου εργασιών κατά 20% ετησίως
Η εταιρεία Roller Kappatos για περισσότερο από μισό αιώνα βρίσκεται σε κάθε νοικοκυριό

Πατάνε γκάζι οι αυτοκινητόδρομοι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
ώς διαμορφώθηκε ο συνολικός αριθμός των διελεύσεων στους αυτοκινητόδρομους της Νέας - Κεντρικής και Αττικής Οδού για το 2024

Υψηλότερες επιδοτήσεις για το ρεύμα - Τι ζητούν οι αρτοποιοί από Σκυλακάκη
Η κατανάλωση στο ηλεκτρικό ρεύμα για τις επιχειρήσεις της κατηγορίας άνω των 35 KWA δεν επιδοτείται, λένε οι επαγγελματίες με επιστολή τους στον υπ. Ενέργειας Θ. Σκυλακάκη

Lidl Ελλάς: Αυξάνει τον κατώτατο μισθό στα 1.050 ευρώ για όλους τους εργαζόμενους
Η Lidl Ελλάς δίνει αύξηση 5% σε όλους τους εργαζόμενους

Έπιασε δουλειά η METLEN για το υποθαλάσσιο καλώδιο Σκωτίας – Αγγλίας
Η METLEN Energy & Metals, μαζί με τη GE Vernova’s Grid Solutions, έχουν επιλεγεί για την κατασκευή και προμήθεια δύο σταθμών μετατροπής υψηλής τάσης συνεχούς ρεύματος (HVDC)

ΑΧΙΑ: Διατηρεί την τιμή στόχο στα 2,50 ευρώ για την Alpha Bank – Τι περιμένει για το δ’ 3μηνο του 2024
Tα έσοδα από προμήθειες θα παραμείνουν σταθερά διαδοχικά, αναφέρει η AXIA