
Η… απόβαση στην Κρήτη, όπως όλα δείχνουν, αποδίδει καρπούς για τον Σκλαβενίτη. Σχεδόν δέκα χρόνια μετά την εξαγορά της πλειοψηφίας του Χαλκιαδάκη, ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της χώρας «βλέπει» τις επιδόσεις του στο νησί να μεγαλώνουν χρόνο με τον χρόνο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό η συγκεκριμένη θυγατρική κατάφερε να βελτιώσει αισθητά τις επιδόσεις της, παρουσιάζοντας έσοδα 190 εκατ. ευρώ (αυξημένα κατά 8,5%) και διατηρώντας την κερδοφορία στα επίπεδα των 9,7 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, χάρη στα καλά αποτελέσματα, η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει στη διανομή μερίσματος ύψους 9,1 εκατ. ευρώ (σε αντίθεση με την The Mart, την θυγατρική του ομίλου στο χονδρεμπόριο).
«Έσπασε τα κοντέρ» ο Σκλαβενίτης – Άλμα 500 εκατ. στις πωλήσεις για το 2022
Ήταν Σεπτέμβριος του 2014 όταν η οικογένεια Σκλαβενίτη, στο πλαίσιο ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της ανακοίνωσε την εξαγορά του 60% της αλυσίδας «Χαλκιαδάκης», έναντι τιμήματος περίπου 25 εκατ. ευρώ και έκανε το μεγάλο βήμα επέκτασης στην κρητική αγορά.
Το ποσοστό αυτό ανήκε στον Βερόπουλο, ο οποίος εκείνη την εποχή φυλλορροούσε υπό το βάρος της κρίσης και αναζητούσε σανίδα σωτηρίας. Περίπου δύο χρόνια αργότερα, η ιστορική αλυσίδα πέρασε στον έλεγχο του ομίλου METRO της οικογένειας Παντελιάδη.

Το στοίχημα των τιμών
Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του εγχειρήματος, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τις αναφορές της διοίκησης στις οικονομικές καταστάσεις για την χρήση του 2022 φαίνεται να οφείλεται στην ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί. Μια στρατηγική που ακολουθεί και τηρεί σταθερά και ο μητρικός όμιλος.
Για τη μείωση του κινδύνου τιμών μάλιστα, η διοίκηση της Χαλκιαδάκης «παρακολουθεί συστηματικά σε μηνιαία βάση, τις μεταβολές στις δαπάνες της, αξιολογεί την επίδρασή τους στα αποτελέσματα χρήσης, απορροφά το κόστος που της αναλογεί και αναπροσαρμόζει κατά το υπόλοιπο, τις τιμές των πωλούμενων αγαθών».
Προκειμένου να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο αρνητικής επίδρασης στα περιθώρια μικτής κερδοφορίας από την αύξηση των πρώτων υλών και του ενεργειακού κόστους, η εταιρεία υιοθετεί ένα οργανωμένο προγράμματος μείωσης λειτουργικού κόστους και παράλληλα «παρακολουθεί σε συνεχή βάση τις τιμές των εμπορευμάτων και προβαίνει σε σχετικές συμφωνίες με τους προμηθευτές της χωρίς να προβαίνει σε αντιστάθμιση του κινδύνου αυτού με παράγωγα».

Από την «πηγή του Δρόσου» κυρίαρχος στην Κρήτη
Η «Χαλκιαδάκης» δραστηριοποιείται στον χώρο των σούπερ μάρκετ από το 1980, ενώ το 1994 εισήχθη στο μετοχικό της κεφάλαιο ο όμιλος Βερόπουλου. Η ιστορία της οικογένειας Χαλκιαδάκη ωστόσο ξεκινά από τις αρχές του αιώνα. Από ένα μικρό μαγαζί με το πρωτότυπο όνομα «Η πηγή του Δρόσου», που άνοιξε στο Γαράζο Μυλοποτάμου. Ακολούθησε η εμπορική δραστηριότητα στο Ηράκλειο, με καταστήματα χονδρικού και λιανικού εμπορίου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας, το μεγάλο άλμα έγινε όταν οι αδελφοί Χαλκιαδάκη αποφάσισαν να αλλάξουν την εικόνα της τοπικής αγοράς. Οι νέοι επιχειρηματίες ήξεραν καλά τον καταναλωτή της Κρήτης. Κρητικοί και οι ίδιοι, ένιωσαν την ευθύνη απέναντι στον πελάτη ο οποίος πελάτης, όμως, δεν ήταν ξένος και άγνωστος. Ήταν ο φίλος, ο γείτονας, ο συγγενής ή, έστω, ο γνωστός. Και ο φίλος απαιτεί από τον φίλο του σεβασμό. Το Ηράκλειο ήταν μικρότερο και ασφαλώς πιο ανθρώπινο.
Οι διαφημίσεις που ξάφνιασαν
Το Ηρακλειώτικο κοινό έδειχνε να ξαφνιάζεται. Για Σούπερ Μάρκετ είχε ακούσει ξανά, καθώς υπήρχαν και παλαιότερες προσπάθειες για τη δημιουργία σύγχρονων αγορών. Οι προσπάθειες αυτές, όμως, δεν είχαν συνέχεια. Για πολλούς το καινούριο Σ/Μ έδειχνε να ξεφεύγει από τα δεδομένα της τοπικής αγοράς.
Οι πρώτες διαφημίσεις ξάφνιασαν επίσης. Κάθε Τρίτη στις σελίδες των εφημερίδων υπήρχε το παχύ πλαίσιο, όπου δημοσιεύονταν οι προσφορές της εβδομάδος. «Μ’ αυτές τις προσφορές δίνεται η ευκαιρία στον κόσμο να ψωνίζει σχεδόν σε τιμές κόστους είδη βασικής ανάγκης…» έγραψε ο τύπος της εποχής.
Τελικά ήταν ο καινούριος τρόπος αγορών. Ήταν η ποικιλία και η ποιότητα. Ήταν το πρώτο βήμα μιας εποχής που αργά ή γρήγορα θα έφτανε και στην Κρήτη. Σήμερα, η αλυσίδα είναι ηγέτιδα δύναμη στον νησί, απασχολεί περίπου 1.500 εργαζόμενους και διατηρεί δίκτυο περίπου 40 καταστημάτων στην Κρήτη.


Latest News

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου

Edison: Ισχυρές οι προοπτικές της Theon το 2025
Η ζήτηση για στρατιωτικό εξοπλισμό συνεχίζει να αυξάνεται, ιδίως στην Ευρώπη, που αποτελεί το 82% των εσόδων της Theon, επισημαίνει η Edison

Intralot: Διαψεύδει δημοσιεύματα για διασυνοριακή συγχώνευση
Η απάντηση της Intralot στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

Γεώργιος Μυλωνάς (ALUMIL): «Μπορούμε να προσαρμοζόμαστε σε κάθε αγορά»
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ALUMIL μίλησε στο 10ο Οικονομικό Forum των Δελφών για τις νέες προκλήσεις και τάσεις στον κλάδο του αλουμινίου

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2