Η… απόβαση στην Κρήτη, όπως όλα δείχνουν, αποδίδει καρπούς για τον Σκλαβενίτη. Σχεδόν δέκα χρόνια μετά την εξαγορά της πλειοψηφίας του Χαλκιαδάκη, ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της χώρας «βλέπει» τις επιδόσεις του στο νησί να μεγαλώνουν χρόνο με τον χρόνο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό η συγκεκριμένη θυγατρική κατάφερε να βελτιώσει αισθητά τις επιδόσεις της, παρουσιάζοντας έσοδα 190 εκατ. ευρώ (αυξημένα κατά 8,5%) και διατηρώντας την κερδοφορία στα επίπεδα των 9,7 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, χάρη στα καλά αποτελέσματα, η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει στη διανομή μερίσματος ύψους 9,1 εκατ. ευρώ (σε αντίθεση με την The Mart, την θυγατρική του ομίλου στο χονδρεμπόριο).
«Έσπασε τα κοντέρ» ο Σκλαβενίτης – Άλμα 500 εκατ. στις πωλήσεις για το 2022
Ήταν Σεπτέμβριος του 2014 όταν η οικογένεια Σκλαβενίτη, στο πλαίσιο ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της ανακοίνωσε την εξαγορά του 60% της αλυσίδας «Χαλκιαδάκης», έναντι τιμήματος περίπου 25 εκατ. ευρώ και έκανε το μεγάλο βήμα επέκτασης στην κρητική αγορά.
Το ποσοστό αυτό ανήκε στον Βερόπουλο, ο οποίος εκείνη την εποχή φυλλορροούσε υπό το βάρος της κρίσης και αναζητούσε σανίδα σωτηρίας. Περίπου δύο χρόνια αργότερα, η ιστορική αλυσίδα πέρασε στον έλεγχο του ομίλου METRO της οικογένειας Παντελιάδη.
Το στοίχημα των τιμών
Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του εγχειρήματος, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τις αναφορές της διοίκησης στις οικονομικές καταστάσεις για την χρήση του 2022 φαίνεται να οφείλεται στην ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί. Μια στρατηγική που ακολουθεί και τηρεί σταθερά και ο μητρικός όμιλος.
Για τη μείωση του κινδύνου τιμών μάλιστα, η διοίκηση της Χαλκιαδάκης «παρακολουθεί συστηματικά σε μηνιαία βάση, τις μεταβολές στις δαπάνες της, αξιολογεί την επίδρασή τους στα αποτελέσματα χρήσης, απορροφά το κόστος που της αναλογεί και αναπροσαρμόζει κατά το υπόλοιπο, τις τιμές των πωλούμενων αγαθών».
Προκειμένου να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο αρνητικής επίδρασης στα περιθώρια μικτής κερδοφορίας από την αύξηση των πρώτων υλών και του ενεργειακού κόστους, η εταιρεία υιοθετεί ένα οργανωμένο προγράμματος μείωσης λειτουργικού κόστους και παράλληλα «παρακολουθεί σε συνεχή βάση τις τιμές των εμπορευμάτων και προβαίνει σε σχετικές συμφωνίες με τους προμηθευτές της χωρίς να προβαίνει σε αντιστάθμιση του κινδύνου αυτού με παράγωγα».
Από την «πηγή του Δρόσου» κυρίαρχος στην Κρήτη
Η «Χαλκιαδάκης» δραστηριοποιείται στον χώρο των σούπερ μάρκετ από το 1980, ενώ το 1994 εισήχθη στο μετοχικό της κεφάλαιο ο όμιλος Βερόπουλου. Η ιστορία της οικογένειας Χαλκιαδάκη ωστόσο ξεκινά από τις αρχές του αιώνα. Από ένα μικρό μαγαζί με το πρωτότυπο όνομα «Η πηγή του Δρόσου», που άνοιξε στο Γαράζο Μυλοποτάμου. Ακολούθησε η εμπορική δραστηριότητα στο Ηράκλειο, με καταστήματα χονδρικού και λιανικού εμπορίου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας, το μεγάλο άλμα έγινε όταν οι αδελφοί Χαλκιαδάκη αποφάσισαν να αλλάξουν την εικόνα της τοπικής αγοράς. Οι νέοι επιχειρηματίες ήξεραν καλά τον καταναλωτή της Κρήτης. Κρητικοί και οι ίδιοι, ένιωσαν την ευθύνη απέναντι στον πελάτη ο οποίος πελάτης, όμως, δεν ήταν ξένος και άγνωστος. Ήταν ο φίλος, ο γείτονας, ο συγγενής ή, έστω, ο γνωστός. Και ο φίλος απαιτεί από τον φίλο του σεβασμό. Το Ηράκλειο ήταν μικρότερο και ασφαλώς πιο ανθρώπινο.
Οι διαφημίσεις που ξάφνιασαν
Το Ηρακλειώτικο κοινό έδειχνε να ξαφνιάζεται. Για Σούπερ Μάρκετ είχε ακούσει ξανά, καθώς υπήρχαν και παλαιότερες προσπάθειες για τη δημιουργία σύγχρονων αγορών. Οι προσπάθειες αυτές, όμως, δεν είχαν συνέχεια. Για πολλούς το καινούριο Σ/Μ έδειχνε να ξεφεύγει από τα δεδομένα της τοπικής αγοράς.
Οι πρώτες διαφημίσεις ξάφνιασαν επίσης. Κάθε Τρίτη στις σελίδες των εφημερίδων υπήρχε το παχύ πλαίσιο, όπου δημοσιεύονταν οι προσφορές της εβδομάδος. «Μ’ αυτές τις προσφορές δίνεται η ευκαιρία στον κόσμο να ψωνίζει σχεδόν σε τιμές κόστους είδη βασικής ανάγκης…» έγραψε ο τύπος της εποχής.
Τελικά ήταν ο καινούριος τρόπος αγορών. Ήταν η ποικιλία και η ποιότητα. Ήταν το πρώτο βήμα μιας εποχής που αργά ή γρήγορα θα έφτανε και στην Κρήτη. Σήμερα, η αλυσίδα είναι ηγέτιδα δύναμη στον νησί, απασχολεί περίπου 1.500 εργαζόμενους και διατηρεί δίκτυο περίπου 40 καταστημάτων στην Κρήτη.
Latest News
Νέα διετής επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας στην Πειραιώς
Ποιες θα είναι οι παροχές στην τράπεζα Πειραιώς - Διεύρυνση και ενίσχυση του ιατροφαρμακευτικού και νοσοκομειακού προγράμματος,
Αντιδρά η εστίαση στην αύξηση των δημοτικών τελών - Επιστολή ΠΟΕΣΕ στον Δούκα
Η ΠΟΕΣΕ τονίζει ότι πρόταση για αύξηση 10% των δημοτικών τελών γίνεται αιφνιδιαστικά χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση
Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε
Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο
Άνοιγμα εννέα σημείων Goody’s - Everest σε Μ. Ανατολή και Ευρώπη - Οι στόχοι για το 2025
Μέχρι το τέλος του έτους ο όμιλος Goody’s - Everest αναμένεται να εγκαινιάσει συνολικά 9 νέα σημεία σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ
«Πράσινο φως» για την ανάπλαση στις εγκαταστάσεις της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη
Εκδόθηκε του σχετικό Προεδρικό Διάταγα, καθώς ενεργαοποιείται πολεοδομικά η περιοχή και δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησής της
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» χρηματοδοτεί 151 επενδυτικά σχέδια με 102,5 εκατ. ευρώ
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» είναι εστιασμένη στην προσαρμογή των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο παραγωγικό μοντέλο «Βιομηχανία 4.0»
Επέκταση της Foot Locker στη Βουλγαρία με τρία νέα καταστήματα από τον όμιλο Fourlis
Τα τρία καταστήματα, που θα ανοίξουν σε καίριες εμπορικές τοποθεσίες, είναι τα πρώτα που ανοίγει ο όμιλος Fourlis στη Βουλγαρία
Η υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την JPMorgan Asset Management
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών που προσφέρει η Eurobank στους πελάτες της