H απουσία εναλλακτικών συμβατών καυσίμων και τεχνολογιών, αποτελεί την μεγάλη πρόκληση της διεθνούς ναυτιλίας, η οποία ωστόσο καλείται να φτάσει στο net zero και στην απανθρακοποίηση, μέχρι το 2050. Η αντίφαση αυτή που ουσιαστικά σύμφωνα με πλοιοκτήτες βάζει «το κάρο μπροστά από το άλογο», καθώς τα πλοία καλούνται να καταναλώσουν καύσιμα που δεν υπάρχουν συζητήθηκε στο Διεθνές Συνέδριο «Ναυτιλιακή Κύπρος 2023» σε πάνελ στο οποίο συμμετείχαν κορυφαίοι εκπρόσωποι της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Την συζήτηση συντόνισε ο Πρόεδρος του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, κ. Θέμης Παπαδόπουλος και συμμετείχαν ο κ. Emanuele Grimaldi, Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping-ICS), ο κ. Φίλιππος Φιλής, Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (European Community Shipowners’ Associations-ECSA), η Δρ. Gaby Bornheim, Πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (Verband Deutscher Reeder -VDR) και ο κ. Nikolaus H. Schües, Πρόεδρος του Βαλτικού και Διεθνούς Ναυτιλιακού Συμβουλίου (Baltic & International Maritime Council – BIMCO).
Ποιες είναι οι πέντε μεγαλύτερες προκλήσεις για τη Ναυτιλία
Ανάγκη σαφήνειας
Η «αποστολή» της Ναυτιλίας για την ενεργειακή και τεχνολογική μετάβασή της σε συνάρτηση την απουσία εναλλακτικών συμβατών καυσίμων και τεχνολογιών, με ρυθμιστικό ορόσημο για την πλήρη απανθρακοποίηση της το 2050, αποτελεί πρόκληση για τους πλοιοκτήτες και συνθέτουν ένα πολύπλοκο ζήτημα για την παγκόσμια ναυτιλία. Ο καθορισμός πολιτικής χρειάζεται περισσότερη σαφήνεια σύμφωνα με τους ομιλητές.
Ένας τρόπος επιτάχυνσης της δημιουργίας προσιτών καυσίμων και τεχνολογιών χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, σύμφωνα με τον κ. Grimaldi είναι η δημιουργία μηχανισμού «επιχορήγησης και ανταμοιβής» με σκοπό να στηρίξει πλοιοκτήτες που θα μεταβούν γρήγορα σε πράσινες τεχνολογίες και καύσιμα και ταυτόχρονα θα συνεισφέρει δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για την παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων και στη δημιουργία υποδομής ανεφοδιασμού καυσίμων στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Οι προμηθευτές καυσίμων
O κ. Φιλής πρόσθεσε επίσης ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έπρεπε να απευθυνθεί και στους προμηθευτές καυσίμων, εισάγοντας επιμέρους στόχους για τη διάθεση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, ενισχύοντας έτσι και την πρωτοβουλία του «FuelEU Maritime», αντί να αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του πλοιοκτήτη η επίτευξη των κλιματικών στόχων για τη ναυτιλία.
Ο κ. Shues ανάφερε την αισιοδοξία του για την ικανότητα της βιομηχανίας να ανταποκριθεί στις προκλήσεις εστιάζοντας στις ευκαιρίες που προσφέρει αυτή η μεταβατική περίοδος.
Τέλος, η Δρ. Bornheim τόνισε την ανάγκη για ένα ρυθμιστικό πλαίσιο το οποίο να επεκτείνεται πέραν της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσαρμοσμένο σε μια διεθνή και πολυσύνθετη βιομηχανία όπως η Ναυτιλία.
Latest News
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard