Εδώ και μήνες, η Google και η Discord έχουν οργανώσει ένα chat μόνο με πρόσκληση για τους χρήστες του Bard, του chatbot τεχνητής νοημοσύνης της Google. Οι υπεύθυνοι προϊόντων της Google, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί χρησιμοποιούν το εν λόγω φόρουμ για να συζητήσουν ανοιχτά την αποτελεσματικότητα και τη χρησιμότητα του εργαλείου τεχνητής νοημοσύνης, με ορισμένους να αμφισβητούν κατά πόσο αξίζουν οι τεράστιοι πόροι που πηγαίνουν στην ανάπτυξή του.
Από τότε που η Google κυκλοφόρησε το Bard, την απάντησή της στο ChatGPT της OpenAI, τον Μάρτιο, έχει προσθέσει μια σταθερή ροή νέων χαρακτηριστικών στο προϊόν, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας του εργαλείου AI να αναλύει φωτογραφίες και να παράγει απαντήσεις σε ερωτήματα σε δεκάδες γλώσσες. Τον περασμένο μήνα, η Google παρουσίασε την πιο φιλόδοξη ενημέρωση που έχει κάνει μέχρι σήμερα: τη σύνδεση του Bard με τις πιο δημοφιλείς υπηρεσίες της, όπως τα Gmail, Χάρτες, Έγγραφα και YouTube.
Η OpenAI κάνει σχέδια για τα δικά της μικροτσίπ τεχνητής νοημοσύνης
Η εταιρεία κυκλοφόρησε τις ενσωματώσεις των εφαρμογών, ξεκινώντας από τα αγγλικά, στις 19 Σεπτεμβρίου.
Τα παράπονα των χρηστών
Καθώς όμως η Google ενσωμάτωσε το Bard στα βασικά της προϊόντα, έχει επίσης δεχθεί παράπονα σχετικά με το εργαλείο που παράγει κατασκευασμένα γεγονότα και δίνει δυνητικά επικίνδυνες συμβουλές. Την ίδια ημέρα που η εταιρεία εισήγαγε τις επεκτάσεις εφαρμογών, ανακοίνωσε επίσης ένα κουμπί αναζήτησης Google στο Bard για να βοηθήσει τους ανθρώπους να ελέγξουν ξανά τις απαντήσεις του εργαλείου που παράγονται από την τεχνητή νοημοσύνη, σε σύγκριση με τα αποτελέσματα από τη μηχανή αναζήτησης.
Άλλοι εμπειρογνώμονες έχουν εκφράσει ανησυχίες για τις συνθήκες εργασίας των χιλιάδων χαμηλόμισθων τεχνικών που εκπαιδεύουν την Bard, με βάση τις περίπλοκες, όπως λένε οι εργαζόμενοι, οδηγίες που καλούνται να ολοκληρώσουν μέσα σε λίγα λεπτά. Εντός και εκτός της εταιρείας, ο γίγαντας της διαδικτυακής αναζήτησης έχει επικριθεί για την παροχή πληροφοριών χαμηλής ποιότητας σε έναν αγώνα δρόμου για να συμβαδίσει με τον ανταγωνισμό, ενώ παραμερίζει τις ηθικές ανησυχίες.
Για την Google, η διασφάλιση της επιτυχίας του AI chatbot Bard είναι υψίστης σημασίας. Η εταιρεία είναι μακράν ο ηγέτης στην αναζήτηση, τον ουσιαστικό αιμοδότη της που παράγει περίπου το 80% των εσόδων της μητρικής εταιρείας Alphabet. Όμως, καθώς η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη έχει έρθει στο προσκήνιο, η κυριαρχία της Google στην αναζήτηση έχει αμφισβητηθεί, με ορισμένους να προβλέπουν ότι τα νέα εργαλεία από την OpenAI και άλλες startups θα μπορούσαν να ανατρέψουν την ισχυρή θέση της Google στην αγορά.
«Συνηθισμένο και αναμενόμενο»
Δύο συμμετέχοντες στην κοινότητα Bard της Google στην πλατφόρμα συνομιλίας Discord μοιράστηκαν λεπτομέρειες των συζητήσεων στον διακομιστή με το Bloomberg από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο. Δεκάδες μηνύματα που εξέτασε το Bloomberg παρέχουν μια μοναδική εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται αλλά και επικρίνεται το Bard από εκείνους που το γνωρίζουν καλύτερα και δείχνουν ότι ακόμη και οι ηγέτες της εταιρείας που ανέλαβαν την ανάπτυξη του chatbot αισθάνονται διχασμένοι σχετικά με τις δυνατότητες του εργαλείου.
Επεξηγώντας την απάντησή του σχετικά με τη «μη εμπιστοσύνη» στις απαντήσεις που παράγονται από μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, ο Dominik Rabiej, ανώτερος διαχειριστής προϊόντων για το Bard, στη συνομιλία Discord, πρότεινε να περιοριστεί η χρήση του Bard σε «δημιουργικές/ brainstorming εφαρμογές». Η χρήση του Bard για κωδικοποίηση ήταν επίσης μια καλή επιλογή, είπε ο Rabiej, «αφού αναπόφευκτα επαληθεύετε αν ο κώδικας λειτουργεί!».
Η συζήτηση σχετικά με τους περιορισμούς και τις δυνατότητες του Bard στο κανάλι Discord της Google είναι ένα «συνηθισμένο και αναμενόμενο» μέρος της ανάπτυξης προϊόντων, ανέφερε η Google σε ανακοίνωσή της. «Από τότε που λανσάραμε το Bard ως πείραμα, είμαστε πρόθυμοι να ακούσουμε τα σχόλια του κόσμου σχετικά με το τι τους αρέσει και πώς μπορούμε να βελτιώσουμε περαιτέρω την εμπειρία», δήλωσε στο Bloomberg η Jennifer Rodstrom, εκπρόσωπος της Google. «Το κανάλι συζήτησής μας με τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν το Discord είναι ένας από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους το κάνουμε αυτό», κατέληξε.
Η εταιρεία πρόσθεσε ότι εγκαινίασε τον διακομιστή στο Discord ως μια κοινότητα που βασίζεται σε προσκλήσεις, πριν τον καταστήσει ευρύτερα προσβάσιμο, ενώ ήταν ειλικρινής σχετικά με τους περιορισμούς του, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας του εργαλείου τεχνητής νοημοσύνης να παράγει πειστικά ψευδή αποτελέσματα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι κάθε φορά που κάποιος χρησιμοποιεί το Bard, η Google περιλαμβάνει μια δήλωση αποποίησης ευθυνών στο εργαλείο που αναφέρει: «Το Bard ενδέχεται να εμφανίζει ανακριβείς ή προσβλητικές πληροφορίες που δεν αντιπροσωπεύουν τις απόψεις της Google».
Εκπρόσωποι της εταιρείας δήλωσαν επίσης ότι η Google πραγματοποίησε αντίπαλες δοκιμές – που είχαν ως στόχο να διερευνήσουν τον τρόπο με τον οποίο θα ανταποκρινόταν σε πιθανούς κακοποιούς – εσωτερικά πριν από την κυκλοφορία του Bard και ότι η εταιρεία αναμένει να μάθει περισσότερα καθώς το κοινό συνεχίζει να το χρησιμοποιεί.
Οι προβληματισμοί
Στο φόρουμ, οι χρήστες έθεσαν άλλα ακανθώδη ζητήματα που σχετίζονται με τη Google, δίνοντας μια εικόνα για το πώς ο τεχνολογικός γίγαντας εργάζεται για να μετριάσει τη δημόσια κριτική. Στα μέσα Ιουλίου, ένα μέλος της ομάδας έθεσε το θέμα του Project Nimbus, μια σύμβαση ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων των Google και Amazon για την προμήθεια του στρατού του Ισραήλ με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με μια επισκόπηση των μηνυμάτων από το Bloomberg. Το μέλος είχε εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τον ρόλο της Google στην ενεργοποίηση θανατηφόρων χρήσεων της τεχνητής νοημοσύνης και απαγορεύτηκε γρήγορα από την ομάδα, με τους συντονιστές να λένε στους χρήστες ότι πρέπει να αποφεύγουν «την πολιτική, τη θρησκεία ή άλλα ευαίσθητα θέματα» στη συνομιλία.
Τον ίδιο μήνα, ένας άλλος χρήστης διερωτήθηκε γιατί η Google είχε στηριχθεί σε «κακοπληρωμένους και υπερεργαζόμενους εργολάβους» προκειμένου να βελτιώσει τις απαντήσεις του Bard. Αν και η εταιρεία έχει δηλώσει δημοσίως ότι δεν βασίζεται μόνο σε εργολάβους για τη βελτίωση της τεχνητής νοημοσύνης που τροφοδοτεί το Bard και ότι υπάρχουν πολλές άλλες μέθοδοι για τη βελτίωση της ακρίβειας και της ποιότητάς του, ο Tris Warkentin, διευθυντής διαχείρισης προϊόντων του Bard, απάντησε τονίζοντας τη σημασία της ανθρώπινης συνεισφοράς για την εκπαίδευση των αλγορίθμων του Bard.
Οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν επίσης απόψεις σχετικά με τις συνέπειες του τεράστιου κόστους που απαιτείται για τη συντήρηση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων.
Ανησυχίες σχετικά με την ακρίβεια του Bard υπήρχαν επίσης στη συνομιλία. Ο Warkentin, ο υπεύθυνος προϊόντος, τόνισε σε μια συζήτηση σχετικά με τις κατασκευές του Bard ότι η Google έχει κάνει βήματα προόδου από τότε που κυκλοφόρησε το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου, ο επίσημος λογαριασμός του Bard στο Discord δημοσίευσε μια περίληψη ερωτήσεων και απαντήσεων, η οποία είχε ως στόχο να απαντήσει στις ερωτήσεις της κοινότητας σχετικά με τις πρόσφατα ανακοινωθείσες ενσωματώσεις του Bard με εφαρμογές της Google. Απαντώντας σε μια ερώτηση σχετικά με το αν υπήρχε πιθανότητα ο Bard να παρεκκλίνει από την πραγματικότητα κατά τη διάρκεια της σύνοψης των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ο επίσημος λογαριασμός του Bard δήλωσε: «Κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε για να διασφαλίσουμε ότι αυτό θα συμβεί όσο το δυνατόν λιγότερο. Αλλά δεδομένου ότι το Bard εξακολουθεί να μαθαίνει και να αναπτύσσεται, θα μπορούσε να συμβεί». Οι άνθρωποι θα πρέπει να ελέγχουν τις πηγές που χρησιμοποιεί ο Bard και να ανατρέχουν σε αυτές, ανέφερε ο λογαριασμός.
Άλλοι υπάλληλοι εξέφρασαν αμφιβολίες σχετικά με τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη γενικότερα. «Κάνοντας ένα βήμα πίσω από τη γενικά αρνητική μου άποψη σχετικά με τον αντίκτυπο που θα μπορούσε να έχει η Δημιουργική Τεχνητή Νοημοσύνη, πιστεύω ότι η εκπαίδευση είναι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες και πιθανούς “τομείς που κάνουν καλό” για αυτή την τεχνολογία», δήλωσε ο James, σχεδιαστής εμπειρίας χρήστη για το Bard, στην κοινότητα Discord.
Latest News
Η Baidu έκανε την έκπληξη - Πτώση εσόδων αλλά μικρότερη από το αναμενόμενο
Η Baidu κατέγραψε αύξηση 12% των εσόδων της από μη διαδικτυακό μάρκετινγκ στα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια
Η αδηφάγα Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης - Που πάνε τα νέα data centers
Η πεινασμένη για ενέργεια τεχνητή νοημοσύνη καταπονεί τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της Ιρλανδίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως τεχνολογικού κόμβου της Ευρώπης
Σήμα κινδύνου από τις ευρωπαϊκές εταιρείες τεχνολογίας - Τι ζητούν από τις Βρυξέλλες μετά την εκλογή Τραμπ
Παραφράζοντας το αγαπημένο μάντρα του Nτόναλντ Τραμπ οι εταιρείες τεχνολογίας της ΕΕ ζητούν να υιοθετήσει το «πρώτα η Ευρώπη»
Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με το μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη και αντιπρόεδρο του Endeavor Greece Ανδρέα Σταυρόπουλο στο πλαίσιο του GenAI Summit
Η κυριαρχία επί της ΑΙ είναι ο δρόμος για απεξάρτηση της ΕΕ από τις ΗΠΑ
Για τις υπηρεσίες που προφέρει η τεχνητή νοημοσύνη σήμερα χρησιμοποιούνται κέντρα δεδομένων που εδρεύουν στις ΗΠΑ
Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στις μεταφράσεις;
CEO Startup λέει ότι δεν θα χρειάζονται άνθρωποι για μετάφραση σε 3 χρόνια, καθώς κυκλοφορεί νέα εφαρμογή με τεχνητή νοημοσύνη
Σκληρή μάχη στην «αρένα» της ΑΙ - Κούρσα για τα καλύτερα... μικροτσίπ
Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στην κούρσα για την επικράτηση στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Το μεγάλο στοίχημα και οι προκλήσεις
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων