Η Κίνα ανέφερε μικρότερη από την αναμενόμενη μείωση των εξαγωγών τον Σεπτέμβριο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, ενώ οι εισαγωγές κινήθηκαν ανοδικότερα από το αναμενόμενο, σύμφωνα με στοιχεία των τελωνείων που δημοσιεύθηκαν την Παρασκευή.
Οι εξαγωγές, υπολογιζόμενες σε δολάρια ΗΠΑ, μειώθηκαν κατά 6,2% τον περασμένο μήνα σε σχέση με ένα χρόνο πριν, ένα ποσοστό χαμηλότερο από την πρόβλεψη για πτώση 7,6% που είχαν κάνει αναλυτές σε δημοσκόπηση του Reuters.
Οι εισαγωγές μειώθηκαν επίσης κατά 6,2% υπολογιζόμενες σε δολάρια, σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν — κινούμενες ελαφρώς υψηλότερες σε σχέση με την πτώση 6% που αναμενόταν από τη δημοσκόπηση του Reuters.
Οι εξαγωγές της Κίνας μειώνονται σε ετήσια βάση κάθε μήνα φέτος από τον Μάιο. Η τελευταία θετική αποτύπωση για τις εισαγωγές σε ετήσια βάση ήταν τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους.
Το εμπόριο της Κίνας κατέγραψε σημαντική υποχώρηση φέτος εν μέσω της υποτονικής παγκόσμιας ζήτησης για κινεζικά αγαθά, αλλά και της μειωμένης εγχώριας ζήτησης.
Όσον αφορά στους μεγάλους εμπορικούς εταίρους της Κίνας, μέτρια αύξηση των κινεζικών εισαγωγών καταγράφηκε από την ΕΕ, για τον μήνα Σεπτέμβριο, σε σχέση με έναν χρόνο πριν.
Οι ΗΠΑ είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Κίνας σε επίπεδο χωρών, ενώ η ASEAN (ένωση κρατών Νοτιοανατολικής Ασίας) ξεπέρασε πρόσφατα την ΕΕ ως ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Κίνας σε περιφερειακή βάση.
Για τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους, οι εξαγωγές της Κίνας προς τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 16,4%, ενώ οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 6%.
Η Ρωσία ήταν η μόνη μεγάλη χώρα ή περιοχή στην έκθεση της κινεζικής τελωνειακής υπηρεσίας που έδειξε αύξηση τόσο στις εξαγωγές όσο και στις εισαγωγές για τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
«Γκάζι» στις εξαγωγές αυτοκινήτων
Ανά κατηγορία προϊόντων, οι παγκόσμιες εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας παρέμειναν οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες, σημειώνοντας ετήσια αύξηση κατά 64,4% σε μονάδες προϊόντων στα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023. Να σημειωθεί ότι ο αντίστοιχος ρυθμός τον Αύγουστο «έτρεχε» με 69%.
Οι εξαγωγές πλοίων και σκαφών της Κίνας επιταχύνθηκαν από τον Αύγουστο σε μοναδιαία βάση καταγράφοντας ετήσια αύξηση κατά 16,2% στο τρίτο τρίμηνο.
Ο όγκος των εισαγωγών καλλυντικών στην Κίνα μειώθηκε κατά 14,2% στο εννεάμηνο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Ο όγκος των εισαγωγών αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 14,6%, αλλά σε τζίρο μειώθηκε υπολογιζόμενος με βάση το αμερικανικό δολάριο.
Επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης
Η ανάκαμψη της Κίνας από την πανδημία επιβραδύνθηκε τους τελευταίους μήνες, καθώς «χτυπήθηκε» από την ύφεση που έπληξε τον τεράστιο τομέα των ακινήτων.
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο μείωσε αυτήν την εβδομάδα την πρόβλεψή του για την ανάπτυξη της Κίνας για το 2023 στο 5% από 5,2%, ενώ διατήρησε μια παγκόσμια πρόβλεψη ανάπτυξης της τάξης του 3% για το έτος. Η παγκόσμια οικονομία αναπτύχθηκε κατά 3,5% πέρυσι.
Η Κίνα πρόκειται να αναφέρει τις λιανικές πωλήσεις Σεπτεμβρίου στις 18 Οκτωβρίου, μαζί με τα στοιχεία του ΑΕΠ του τρίτου τριμήνου.
Εν μέσω αυξανόμενων εντάσεων με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, η Κίνα επιδίωξε να ενισχύσει το εμπόριο της με περιφερειακούς εταίρους στη Νοτιοανατολική Ασία, καθώς και με χώρες που συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Belt and Road. Το BRI είναι μια πρωτοβουλία της οποίας ηγείται η Κίνα με στόχο την ανάπτυξη περιφερειακών υποδομών όπως τα λιμάνια και οι σιδηρόδρομοι.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η Κίνα ανακοίνωσε ότι διαθέτει τρένα σε 217 πόλεις σε 25 ευρωπαϊκές χώρες.
Τα φορτία που μεταφέρθηκαν κατά μήκος αυτών των σιδηροδρομικών γραμμών αντιπροσώπευαν το 8% του εμπορίου Κίνας-ΕΕ το 2022, από 1,5% το 2016, δήλωσαν Κινέζοι αξιωματούχοι αυτήν την εβδομάδα.
Η Κίνα ισχυρίστηκε επίσης ότι οι εισαγωγές και οι εξαγωγές με τις χώρες εταίρους της BRI έφτασαν τα 19,1 τρισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2013 και 2022, που αντιστοιχεί σε μέση ετήσια αύξηση του εμπορίου κατά 6,4%.
Latest News
Η ΕΕ βάζει αναχώματα στα κινεζικά gigafactories - Τα νέα κριτήρια στους διαγωνισμούς
Τα νέα κριτήρια που μελετά η Ευρώπη θα ισχύουν για τις μπαταρίες, αλλά θα μπορούσαν να επεκταθούν και σε άλλους πράσινους τομείς
Το «ασημένιο τσουνάμι» στην αγορά ακινήτων - Τι βλέπει η «Μάντισσα της Wall Street»
Οι υψηλές τιμές στα ακίνητα έχουν δημιουργήσει ένα χάσμα γενεών, το οποίο μπορεί να μειωθεί μόνο με πτώση τιμών
Η Foxconn βγάζει από τις αγγελίες προσλήψεων στην Ινδία ηλικιακά και οικογενειακά κριτήρια
Πώς αναγκάστηκε να ασχοληθεί με τα κριτήρια προσλήψεων η Foxconn που συναρμολογεί τα iPhone της Apple
Γιατί 50 εκατομμύρια άνθρωποι σταμάτησαν να αγοράζουν είδη πολυτελείας
Οι μάρκες πολυτελείας όπως Dior και Burberry γνώρισαν καθίζηση μετά από «αθετήσεις υποσχέσεων» στους πελάτες
Γιατί οι εταιρείες πιέζουν τους εργαζομένους να χρησιμοποιούν δικά τους τηλέφωνα για δουλειές
Τα προσωπικά τηλέφωνα για εργασία ενέχει κινδύνους για τους εργοδότες και δεν σημαίνει ότιδεν θα σας τηλεφωνήσουν εκτός ωραρίου
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
Οι απελάσεις μεταναστών θα κλείσουν επιχειρήσεις και θα αυξήσουν τον πληθωρισμό
Η υπόσχεση οι μετανάστες να απελαθούν κινδυνεύει να προκαλέσει ελλείψεις εργατικού δυναμικού και υψηλότερες τιμές
Η «οδύσσεια» του Μασκ για να βρει 2 τρισ. για περικοπές - Οι προτάσεις του Economist
Ο Economist προτείνει επιλογές για περικοπές ύψους 5 τρισ. δολαρίων στον Μασκ, ο οποίος ηγείται του Τμήματος Κυβερνητικής Αποδοτικότητας
Ποιοι και γιατί αντιδρούν στη συμφωνία ΕΕ-MERCOSUR – Η στάση της Γαλλίας
Αντιδράσεις συναντά η συμφωνία ΕΕ-MERCOSUR - Τι λέει στον ot.gr ο Αυστριακός ευρωβουλευτής των Πρασίνων Τόμας Βάιτζ
Ο κλάδος μεταποίησης της Γερμανάιος προειδοποιεί για επερχόμενη «τρομερή συντριβή»
Οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές θα συνεχίσουν να είναι γεμάτες προκλήσεις για τις μεταποιητικές εταιρείες στη Γερμανία