Η κατανάλωση στην Ιταλία συνεχίζει να μειώνεται, ενώ οι εκπτωτικές επιχειρήσεις κερδίζουν μερίδιο αγοράς, με τη βιομηχανία τροφίμων να εξακολουθεί να είναι απρόθυμη να μειώσει τις τιμές, σύμφωνα με την έκθεση Coop Report 2023, που συντάχθηκε από την Coop Italia.
Η έκθεση, η οποία εξετάζει τις καταναλωτικές συνήθειες και τον τρόπο ζωής των Ιταλών, διαπίστωσε ότι οι λιανικές πωλήσεις τροφίμων τον Ιούλιο μειώθηκαν κατά 4,7%, σε όρους όγκου, ενώ ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων αυξήθηκε κατά 9,6% τον Αύγουστο.
Ιταλία: Συμφωνία κυβέρνησης – επιχειρήσεων για μειώσεις τιμών
Όλες οι μορφές διανομής κατέγραψαν μείωση των πωλήσεων κατά 2,2% τον Αύγουστο, ενώ το εκπτωτικό κανάλι, το οποίο κατέχει σήμερα το 23% της αγοράς, αυξήθηκε κατά 0,1%. Συνολικά, οι όγκοι μειώθηκαν κατά 5,2% το πρώτο εξάμηνο του 2023, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.
Οκτώ στους δέκα Ιταλούς δήλωσαν ότι η ιδιωτική ετικέτα είναι ένας αποδεδειγμένος τρόπος για την άμβλυνση των επιπτώσεων του πληθωρισμού, σύμφωνα με την έκθεση.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα, η πρόεδρος της Coop Italia, Maura Latini, κάλεσε τον κλάδο των επώνυμων τροφίμων να ενωθεί, υποστηρίζοντας ότι «η πτώση των όγκων πλήττει τόσο τον κλάδο όσο και τους λιανοπωλητές. Απαιτείται ένα ενιαίο μέτωπο για την προστασία της ταυτότητας των τροφίμων της Ιταλίας».
Η κατανάλωση τροφίμων
Η έκθεση Coop Report αποκαλύπτει επίσης ότι πέρυσι σημειώθηκε σημαντική μείωση των περιθωρίων κέρδους για τη βιομηχανία τροφίμων, καθώς και για την εφοδιαστική αλυσίδα.
Περίπου το 36% των Ιταλών σκοπεύει να μειώσει την κατανάλωσή του τους επόμενους μήνες, ενώ μόνο το 11% σχεδιάζει να την αυξήσει. Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών μειώθηκε κατά 15,2% τα τελευταία δύο χρόνια – με το 16% να σχεδιάζει να τη μειώσει ακόμη περισσότερο – ενώ το 39% των Ιταλών επισήμανε ότι σχεδιάζει να προχωρήσει και σε μείωση στην κατανάλωση κρέατος.
Οι μελλοντικές προοπτικές επιβαρύνονται από την εξαιρετική αύξηση του πληθωρισμού, σημειώνεται στην έκθεση.
Σύμφωνα με το 80%, ο πληθωρισμός δεν αναμένεται να επιστρέψει κάτω από το 2% ή στα προ της πανδημίας επίπεδα πριν από το 2025.
Latest News
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς
«Θετική εξέλιξη ο αρνητικός πληθωρισμός στα τρόφιμα» - Η ανακοίνωση του ΣΕΒΤ
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της σταθερά πτωτικής πορείας που διαμορφώθηκε σταδιακά μέσα στο 2024, σχολίασε ο ΣΕΒΤ
NN Hellas: Στο 7% η αναπροσαρμογή των ισόβιων προγραμμάτων υγείας
Η NN Hellas αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι θα καλύψει την επιβάρυνση που θα προκύψει από τον περιορισμό της αναπροσαρμογής
Προκαταρκτική παραγωγή χρυσού 520.293 ουγγιές το 2024 ανακοίνωσε η Eldorado Gold
Η συνολική παραγωγή ήταν σύμφωνη με την πρόβλεψη της Εταιρείας για ισχυρότερο δεύτερο εξάμηνο το 2024
Η επόμενη μέρα της Κάμπος Χίου – Τι σχεδιάζει η οικογένεια Σαράντη
Πού στοχεύει η οικογένεια Σαράντη με την εξαγορά της Κάμπος Χίου - Ποιοι είναι οι πρωταθλητές στους χυμούς ψυγείου – Μέχρι και 50% οι ανατιμήσεις
Το big bang της πανδημίας δεν είχε συνέχεια - Στο 3,1% το μερίδιο του e-grocery [Γραφήματα]
Oι πληθωριστικές πιέσεις υποχώρησαν και η αυξημένη ζήτηση αποτέλεσε τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου, εκτιμά η NielsenIQ
Καραμολέγκος για πυρκαγιά: Ξεκίνησε η καταγραφή των ζημιών - Το εργοστάσιο λειτουργεί κανονικά
Εξαρχής, δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα που να επηρεάζει την παραγωγική διαδικασία, επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Καραμολέγκος»
Μάχη για το «Σπίτι Μου 2» - Πώς οι τράπεζες δελεάζουν τους δανειολήπτες
Στο 1 δισ. ανέρχονται οι συνολικές χορηγήσεις από το τραπεζικό σύστημα για το Σπίτι Μου 2» - Πόσα χρήματα θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης
Πώς «έχασε» το φιλέτο των Χριστουγέννων o Mr Jumbo
Τι λέει για τα κέρδη και τον τζίρο της Jumbo ο Απόστολος Βακάκης – Ο λιγότερο εορταστικός Δεκέμβριος και νέες «καταστροφές»
Με Victoria's Secret, Miss Dior και Sol de Janeiro - Ποια αρώματα προτιμούν οι έφηβοι
Από τα body mists της Victoria's Secret και το αειθαλές Miss Dior μέχρι το viral Sol de Janeiro, οι πωλήσεις αρωμάτων «χτυπούν κόκκινο»