
Κερδισμένη είναι προσωρινά, η ελληνική αγορά κρουαζιέρας και ειδικότερα κάποια ελληνικά νησιά από τα τραγικά γεγονότα στο Ισραήλ σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου. Τα ελληνικά νησιά θα επωφεληθούν εκτιμά ο Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Γιώργος Κουμπενάς ενώ την ίδια εκτίμηση διατυπώνει και ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Θεόδωρος Κόντες.
Έτσι λοιπόν σύμφωνα με τον κ. Κόντε, οι αρχικές προβλέψεις για το 2023 για σύνολο 4800 προσεγγίσεων και 5,06 εκατομμύρια επιβατοαφίξεις να αναθεωρηθούν σε 4940 αφίξεις και 5,24 εκατομμύρια επιβατοαφίξεις, πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο το record year 2019 με 5,55 εκατομμύρια.
Ερωτηματικό
Όμως ερωτηματικό παραμένει τι θα συμβεί το 2024 καθώς οι κρατήσεις για κρουαζιέρες της επόμενης χρονιάς πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο. Όπως εκτιμάται εάν η κατάσταση δεν εξομαλυνθεί σύντομα, το 2024 η κρουαζιέρα σ όλη την Ανατολική Μεσόγειο και τη χώρας μας θα επηρεασθεί αρνητικά καθώς πολλές εταιρείες θα επιλέξουν να μην δρομολογήσουν πλοία στην περιοχή όπως αναφέρουν οι ίδιοι παράγοντες.
Η κρουαζιέρα ενώνει το Μπουργκάς με την Καβάλα
Ο κ. Γιώργος Κουμπενάς, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, μιλώντας στον ot.gr σημειώνει ότι για φέτος και μέχρι τη λήξη της σεζόν, οι εταιρείες θα ακυρώσουν τα δρομολόγια προς το Ισραήλ και θα προσθέσουν προορισμούς σε ελληνικά νησιά και την Τουρκία. Ωστόσο για του χρόνου η εξέλιξη θα είναι αρνητική καθώς πολλές εταιρείες αναμένεται να αποφασίσουν να αποδρομολογήσουν τα πλοία τους από την Ανατολική Μεσόγειο αφού δύσκολα κάποιος θα «αγοράσει» τωρα κρουαζιέρα με προορισμό Ισραήλ η ακόμη και Αίγυπτο.
Οι ακυρώσεις και οι προορισμοί
Οι ακυρώσεις προσεγγίσεων ευνοούν τα πλησιέστερα ελληνικά νησιά, αλλά και τον Πειραιά και μερικώς την Κύπρο, επισημαίνει ο κ. Κόντες.
Οι προορισμοί, σύμφωνα με τον κ. Κόντε, που θα δεχτούν τις επιπλέον προσεγγίσεις είναι τα Δωδεκάνησα και τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου, με την Ρόδο να δέχεται κυρίως τις περισσότερες αιτήσεις. Επίσης, η Σαντορίνη, η Μύκονος και το Ηράκλειο ως κύριοι προορισμοί, αλλά και ο Πειραιάς, που σε μερικές περιπτώσεις χρησιμοποιείται ως homeport αντικαθιστώντας την Haifa. Ήδη, οι εταιρείες Royal Caribbean, Celebrity, MSC, Oceania, TUI, Celestyal και άλλες, έχουν ανακοινώσει την αλλαγή των λιμένων της Haifa και του Ashdod με ορισμένα από τα κρουαζιερόπλοιά τους, εκτός από τα ελληνικά νησιά, να εκμεταλλεύονται αποστάσεις προς τα τουρκικά παράλια προσεγγίζοντας στο Marmaris, Bodrum, κλπ.
Αυτό το γεγονός δείχνει προσωρινά θετικό για την παρούσα περίοδο και ικανοποιεί τους ελληνικούς προορισμούς. Πλην όμως, όλα θα εξαρτηθούν από την διάρκεια και την έκταση των ταραχών στην εμπόλεμη περιοχή μια που οι περισσότερες εταιρείες επανεκτιμούν και επαναπρογραμματίζουν τις μελλοντικές περιοχές στις οποίες θα εκτελεσθούν κρουαζιέρες και ίσως έτσι να αναθεωρήσουν ριζικά τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου μέσα στα οποία θα συμπεριληφθούν και κάποια ελληνικά για το έτος 2024, με τα αντίστοιχα αρνητικά αποτελέσματα όπως έχει συμβεί και παλιότερα με την ίδια περιοχή, προσθέτει ο ίδιος.


Latest News

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες

Και η Royal Caribbean στη καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση του Μεθανίου στη Ναυτιλία
Η Royal Caribbean μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, έγινε το τελευταίο μέλος που προσχώρησε στη διακλαδική πρωτοβουλία για τη μείωση του μεθανίου

CMA CGM: Οι Γάλλοι του ΟΛΘ επενδύουν 20 δισ. στα λιμάνια των ΗΠΑ - Τι είπε ο Τραμπ
Στα σχέδια της CMA CGM και ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία των ΗΠΑ - Αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Αιφνιδιαστικοί έλεγχοι της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε ακτοπλοϊκές εταιρείες
Στόχος, να εντοπίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στην ερευνώμενη αγορά

Fast Ferries προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: «Η Seajets επιδιώκει απόλυτο μονοπώλιο στο Αιγαίο»
Νέες καταγγελίες από την Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου στις τιμές των εισιτηρίων