Aνοιχτή πρόσκληση απηύθυνε o Γερμανός υπουργός Οικονομικών προς το Ηνωμένο Βασίλειο να καταλήξει σε μια νέα συμφωνία για τη βελτίωση των εμπορικών σχέσεων του Brexit που θα μειώσει τους εμπορικούς φραγμούς και τα «εμπόδια στην καθημερινότητα του επιχειρηματικού κόσμου».
Ο Κρίστιαν Λίντνερ δήλωσε σχετικά το BBC πως «αυτή είναι μια διαρκής πρόσκληση για το Ηνωμένο Βασίλειο: εάν θέλετε να εντείνετε τις εμπορικές σας σχέσεις με την ΕΕ, καλέστε μας. Εκτιμούμε πραγματικά το Ηνωμένο Βασίλειο και τις αξίες του, τους ανθρώπους του… και θα το εκτιμούσα πραγματικά, πολύ αν μπορέσουμε να εντείνουμε ξανά [την εμπορική σχέση μας]».
Γαλλικό εμπόδιο στην αναβολή των «βρετανικών» δασμών για τα EV
Τα σχόλιά του ασφαλώς θα αιφνιδίασαν τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μάρος Σεφτσόβιτς, ο οποίος διαπραγματεύτηκε την εμπορική συμφωνία για το Brexit, και ανοίγουν την πόρτα στον ηγέτη των Εργατικών, Κιρ Στάρμετ, ο οποίος έχει πει ότι θα επιδιώξει «μια πολύ καλύτερη» σχέση με την ΕΕ εάν κερδίσει τις επόμενες γενικές εκλογές στη Βρετανία.
Ο Σεφτσόβιτς επέμεινε ότι η συμφωνία για το Brexit δεν θα «μπει στον καταστροφέα». Ανθίσταται επίσης στις εκκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ για τριετή αναστολή των δασμών, που έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε ισχύ τον Ιανουάριο, όσον αφορά στις εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Δεν αποκλείεται ωστόσο να υπάρξει μια συμφωνία για προσωρινή αναστολή ενός έτους ως συμβιβασμό.
Ο Λίντνερ δήλωσε ότι το Brexit είχε δημιουργήσει «εμπόδια στην καθημερινή επιχειρηματική ζωή» και έκανε πιο δύσκολο το εμπόριο με το Ηνωμένο Βασίλειο.
«Στην καθημερινή ζωή των γερμανικών εταιρειών, υπάρχουν νέα εμπόδια μετά το Brexit… Δεν νομίζω ότι [το] Ηνωμένο Βασίλειο επωφελείται από το Brexit», είπε.
Οι ειδικοί είπαν ότι ακόμη και χωρίς μια ριζική αναθεώρηση της συμφωνίας για το Brexit, υπάρχουν τρόποι να μειωθούν τα εμπόδια.
Βελτιώσεις σε 72 τομείς
Η Βουλή των Λόρδων του Ηνωμένου Βασιλείου προσδιόρισε 72 τομείς στους οποίους θα μπορούσαν να γίνουν βελτιώσεις νωρίτερα αυτό το έτος, συμπεριλαμβανομένων ευκολότερων διευθετήσεων έκδοσης βίζας για περιοδεύοντες μουσικά σχήματα και θεατρικούς θιάσους, επιστροφή στην αμοιβαία αναγνώριση των προσόντων για επαγγελματίες, όπως λογιστές, και χαλάρωση των κανόνων για επίσκεψη σε μαθητές.
Τα σχόλια του Λίντνερ είναι τα πρώτα από μια από τις μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ που υποδηλώνουν ότι η συμφωνία για το Brexit που διαπραγματεύτηκαν οι Μπόρις Τζόνσον και Ντέιβιντ Φροστ βλάπτει επίσης και τις επιχειρήσεις της ΕΕ.
Κι όλα αυτά υπό τους φόβους ότι η γερμανική οικονομία έχει περάσει σε «επιβράδυνση», με εκτιμήσεις ότι θα έχει συρρικνωθεί κατά 0,4% φέτος ως αποτέλεσμα του υψηλού πληθωρισμού, των υψηλών τιμών της ενέργειας και του αδύναμου διεθνούς εμπορίου.
Η γερμανική κυβέρνηση είχε προβλέψει ανάπτυξη 0,4% για το 2023 στις προβλέψεις της τον Απρίλιο, αλλά η αδυναμία στον βιομηχανικό τομέα και τα υψηλότερα επιτόκια της τελευταίας δεκαετίας πυροδοτούν φόβους για νέα ύφεση φέτος στη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης.
Η Γερμανία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος του Ηνωμένου Βασιλείου, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της βρετανικής κυβέρνησης που δημοσιεύθηκαν τον Σεπτέμβριο, αντιπροσωπεύοντας το 8% του συνολικού εμπορίου της χώρας.
Το ημερήσιο κόστος του εμπορίου έχει αλλάξει, ωστόσο, με τη γραφειοκρατία και την πιστοποίηση των τελωνείων και προτύπων που απαιτούνται μετά την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ενιαία αγορά.
Τι ζήτησε η αυτοκινητοβιομηχανία
Η αυτοκινητοβιομηχανία ζήτησε τριετή αναστολή του εκκρεμούς δασμού, αλλά η ΕΕ είναι διχασμένη επί της τελικής απόφασης. Ο επίτροπός της αρμόδιος για την εσωτερική αγορά, Τιερί Μπρετόν, είπε πρόσφατα στον Guardian ότι δεν μπορεί να προσφέρει ειδική προστασία για έναν κλάδο έναντι του άλλου.
Οι επικριτές λένε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία φταίει και όχι η συμφωνία για το Brexit, που δεν επιτάχυνε την παραγωγή χημικών που απαιτούνται για την κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών κινητήρων και επέτρεψε στους Κινέζους ανταγωνιστές να αποκτήσουν προβάδισμα.
Ένας εκπρόσωπος της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε: «Η συμφωνία εμπορίου και συνεργασίας (TCA) είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με μηδενικούς δασμούς και μηδενικές ποσοστώσεις. Εξασφαλίζει την πρόσβαση στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου σε βασικούς τομείς υπηρεσιών και ανοίγει νέες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου σε όλο τον κόσμο.
«Σύμφωνα με το πλαίσιο του Windsor, τόσο το Ηνωμένο Βασίλειο όσο και η ΕΕ έχουν δεσμευτεί δημόσια να μεγιστοποιήσουν ακόμη περισσότερο τις ευκαιρίες του TCA».
Latest News
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social