Περίπου 8.700 εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο παγκοσμίως εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford -στις κεντρικές ΗΠΑ- έχουν ξεκινήσει από την Τετάρτη απεργιακές κινητοποιήσεις, έπειτα από έκκληση του συνδικάτου United Auto Workers (UAW) σε απάντηση στην άρνηση της εταιρείας να κάνει επιπλέον υποχωρήσεις στις διαπραγματεύσεις για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας.
Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Λούιβιλ στο Κεντάκι εντάσσονται στο κίνημα που ξεκίνησαν στις 15 Σεπτεμβρίου τα μέλη του UAW στις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ (Ford, General Motors, Stellantis). Συνολικά σχεδόν 34.000 εργαζόμενοι, περίπου το 23% του συνόλου, απεργούν στις Big Three εδώ και τέσσερις εβδομάδες.
Η απεργία «κηρύχθηκε αφού η Ford αρνήθηκε να προχωρήσει περισσότερο στις διαπραγματεύσεις», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το συνδικάτο, ενώ προειδοποίησε ότι «η αιφνιδιαστική του απόφαση σηματοδοτεί ένα κεφάλαιο» στις κινητοποιήσεις.
Επένδυση μαμούθ της Ford στον Καναδά – Στήνει παγκόσμιο κόμβο στην ηλεκτροκίνηση
Η Ford δεν πήρε το μήνυμα
«Ήμασταν απολύτως ξεκάθαροι και περιμέναμε αρκετά», δήλωσε ο Σον Φέιν, πρόεδρος του συνδικάτου, αλλά «η Ford δεν πήρε το μήνυμα».
«Έχει έρθει η ώρα να καταλήξουμε σε μια δίκαιη συμφωνία στη Ford και στα άλλα μέλη των Big Three», συνέχισε: «Αν δεν το κατανοούν έπειτα από τέσσερις εβδομάδες, η απεργία 8.700 εργαζομένων σε αυτό το ιδιαίτερα επικερδές εργοστάσιο θα τους βοηθήσει».
Σε ξεχωριστή της ανακοίνωση η Ford χαρακτήρισε την ανακοίνωση του UAW «χονδροειδώς ανεύθυνη», προειδοποιώντας ότι η επέκταση της απεργίας «θα έχει επώδυνες συνέπειες» κυρίως σε άλλους κλάδους της εταιρείας όπως και στους προμηθευτές της.
Την προηγούμενη εβδομάδα το UAW αποφάσισε να μην κινητοποιήσει περισσότερα μέλη του, κάνοντας λόγο για «σημαντικές προόδους» στις διαπραγματεύσεις.
Οι συζητήσεις προσκρούουν κυρίως στο ποσοστό της αύξησης των μισθών. Το συνδικάτο ζητεί περίπου 40% σε διάστημα τεσσάρων ετών, ενώ η Ford φτάνει ως το 23% και η GM και η Stellatins περιορίστηκαν στο 20%.
Εκτός από υψηλότερους μισθούς, το UAW ζητάει μικρότερη εβδομάδα εργασίας, αποκατάσταση συνταξιοδοτικών επιδομάτων και ισχυρότερη εργασιακή ασφάλεια την ώρα που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στρέφονται προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Latest News
Έσβησε το «φανάρι» του κυβερνητικού συνασπισμού στη Γερμανία - Τι «βλέπει» η UBS
Όπως ανακοίνωσε ο καγκελάριος στη Γερμανία, αναμένεται να ζητήσει από την Bundestag ψήφο εμπιστοσύνης στις 15 Ιανουαρίου
Ιταλία: Πιλοτική εφαρμογή της τετραήμερης εργασίας
Ξεκινά σε υπουργεία και δημόσιους οργανισμούς στην Ιταλία
Το μεγάλο δίλημμα του Πάουελ μετά την εκλογή Τραμπ - Η κρίσιμη συνεδρίαση της Fed
Ο πρόεδρος της Federal Reserve αναμένεται να δεχθεί μπαράζ ερωτήσεων για τις επιπτώσεις της εκλογής Τραμπ στην οικονομία και τον ίδιο
Πληθωρισμός και... Τραμπ έριξαν τα επιτόκια στην Αγγλία - Το σήμα που έστειλε η BoE
Η Τράπεζα της Αγγλίας υπογράμμισε ότι νέα μείωση είναι απίθανη πριν από το επόμενο έτος, καθώς αυξάνει τις προβλέψεις για τον πληθωρισμό
Αλλάζουν ρότα οι ΗΠΑ – Τι λέει η DBRS πως πρέπει να περιμένουμε
Η DBRS αναμένει τρεις τομείς πολιτικής να διαμορφώσουν τις προοπτικές υπό μια ρεπουμπλικανική κυβέρνηση - Εκτιμήσεις, αλλαγές και προσδοκίες
Πόσο αποδίδει το μποϋκοτάζ στη Μέση Ανατολή στα αμερικάνικα προϊόντα
Εκτός από την Coca-Cola, πτώση εμφανίζουν και αμερικανικές μάρκες fast food
Μεγαλύτερα έσοδα αναμένουν τα Χριστούγεννα οι Γερμανοί έμποροι
Σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Εμπορίου (HDE), οι Γερμανοί σχεδιάζουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 297 ευρώ τα Χριστούγεννα
Πού πάνε τα λεφτά που απομένουν από τις δωρεές μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ
Υπάρχουν σαφείς κανόνες που διέπουν τι γίνεται με τα χρήματα που απομένουν στα funds των υποψηφίων μετά τις εκλογές
Αυτές οι εκλογές είναι μόνο η αρχή της εμπλοκής του Μασκ στην πολιτική
Ο Ίλον Μασκ σχεδιάζει να παραμείνει σημαντική δύναμη στην αμερικανική πολιτική σκηνή ακόμη και μετά τις εκλογές του 2024.
Η εντυπωσιακή επιστροφή του Orient Express
Καθώς οι εξαιρετικά πλούσιοι εγκαταλείπουν τις αγορές πολυτελείας υπέρ των ταξιδιών το Orient Express ετοιμάζεται για θρυλικό comeback