Η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών και plug in υβριδικών αυτοκινήτων, καθώς και η αντίστοιχη μείωση των υβριδικών μοντέλων τον προηγούμενο μήνα, δείχνει ότι ο Έλληνας καταναλωτής προτιμάει να εισέλθει γρηγορότερα στην ηλεκτροκίνηση. Έχει θέσει πλέον ως προτεραιότητά του τις μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Παρά τα προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν στην ηλεκτροκίνηση, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και plug-in υβριδικών μοντέλων (αυτών που έχουν ηλεκτρική αυτονομία) γνώρισαν για άλλον ένα μήνα αύξηση 8,5%, καταλαμβάνοντας συνολικά το 16,2% των συνολικών πωλήσεων.
Η πορεία της Ελλάδας στην ηλεκτροκίνηση μπορεί να θεωρηθεί καλή. Ακολουθεί την τάση της Ευρώπης, όπου το αντίστοιχο ποσοστό των πωλήσεων είναι 21,4%. Όμως κάθε χρόνο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξάνονται όσο πλησιάζουμε το 2035, όπου θα καταργηθούν οι πωλήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων.
«Φρένο» για την… ηλεκτροκίνητη Volkswagen – Εκτός στόχων οι παραγγελίες
Μείωση στα πετρελαιοκίνητα
Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν σταδιακή μείωση. Ενώ κάποια χρόνια πριν το μερίδιο αγοράς ήταν πολύ μεγάλο, σήμερα βλέπουμε να κρατά μόλις το 11,5% από το μερίδιο αγοράς. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζουν και οι κατασκευάστριες εταιρείες όπου έχουν βγάλει από την γκάμα τους τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Αντίθετα σταθερό παρέμεινε το ποσοστό των αυτοκινήτων με κύριο καύσιμο τη βενζίνη. Τον προηγούμενο μήνα οι πωλήσεις αντιπροσώπευαν το 40,2%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι στο 36,5%.
Από την άλλη τα υβριδικά αυτοκίνητα δείχνουν να χάνουν έδαφος. Αλλωστε είναι η κατηγορία που βοήθησε την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Με τίμιες προτάσεις μοντέλων και χαμηλές καταναλώσεις για τα περισσότερα, αποτελούν ακόμη εναλλακτική λύση σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Το φυσικό αέριο και ο υγραέριο γνώρισαν για άλλον έναν μήνα πτώση πωλήσεων, καταγράφοντας ποσοστά 0,2% και 2,8% αντίστοιχα. Αυτά τα ποσοστά συμβαδίζουν με τον μέσο όρο της Ευρώπης (3%).
Για άλλον έναν μήνα, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, η αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων οδηγών αναδείχθηκε η «Β», παίρνοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 50,2%. Αυτό σημαίνει ότι ένα στα δύο αυτοκίνητα που βγαίνουν στους ελληνικούς δρόμους ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Είναι η κατηγορία που συνδυάζει χώρους, άνεση, και επιδόσεις. Τώρα από το συνολικό ποσοστό των πωλήσεων της κατηγορίας, τα SUV κατέχουν το 23,2%, που δείχνει ότι οι προτιμήσεις των Ελλήνων έχουν να κάνουν με ένα αυτοκίνητο που μπορεί να συνδυάσει τα πάντα. Δηλαδή άνετη μετακίνηση στην πόλη λόγω μικρού όγκου και άνετες εξορμήσεις εκτός πόλης. Μάλιστα πολλά μοντέλα έχουν και τετρακίνηση, γεγονός που δίνουν ολοκληρωμένη λύση. Η αμέσως επόμενη αγαπημένη κατηγορία είναι η «C» με 30,7% και στην 3η θέση βρέθηκε η κατηγορία «Α» που δείχνει να κρατάει τη δυναμική της.
Latest News
COP29: Διάχυτη η απογοήτευση μετά τη διάσκεψη – «Καμία χώρα δεν πήρε αυτά που ήθελε»
Προβληματισμός επικρατεί μετά την ολοκλήρωση της διάσκεψης για το κλίμα COP29 που φιλεξονήθηκε στο Αζερμπαϊτζάν
Τι είπε η φον ντερ Λάιεν για τη συμφωνία στην COP29
Η απόφαση της COP29 «Θα οδηγήσει σε επενδύσεις στην καθαρή μετάβαση, μειώνοντας τις εκπομπές» είπε η πρόεδρος της Κομισιόν
Παγκόσμιος leader στα πράσινα ομόλογα η Ευρώπη - Έρχονται νέες εκδόσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, μέχρι στιγμής η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκδώσει πράσινα ομόλογα αξίας άνω των 65 δισεκατομμυρίων ευρώ
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων
Το πιο μεγάλο, καυτό καλοκαίρι στην Ελλάδα - Τι συνέβη στις θάλασσες το 2024
Αρνητικά νέα φέρνει έρευνα τριών ελληνικών πανεπιστημίων για τις θερμοκρασίες που «έπιασαν» οι θάλασσες το 2024 στην Ελλάδα