
Το International Maritime Bureau επισημαίνει αύξηση της πειρατείας στο εννεάμηνο του τρέχοντος έτους στον Κόλπο της Γουινέας και στο Στενό της Σιγκαπούρης.
Ειδικότερα, όπως καταγράφεται στα στοιχεία του IMB, σημειώθηκαν 99 περιστατικά ληστρικών και πειρατικών επιθέσεων τους πρώτους εννέα μήνες του έτους στα διεθνή ύδατα έναντι 90 το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Δράστες επιβιβάστηκαν σε 85 πλοία, σε δύο άνοιξαν πυρ, ενώ απόπειρα επίθεσης καταγράφηκε σε εννέα πλοία. Όπως τονίζεται, τα περισσότερα από αυτά τα περιστατικά συνέβησαν βράδυ.
Το ίδιο χρονικό διάστημα σημειώθηκαν 69 ομηρίες, 14 απαγωγές, οκτώ απειλές, τρεις τραυματισμοί και μία επίθεση.
Ναυτιλία: Ηττήθηκε η πειρατεία στη Σομαλία
Τα περιστατικά αυξήθηκαν στον Κόλπο της Γουινέας κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 και διαμορφώθηκαν σε 21 σε σύγκριση με 14 για την ίδια περίοδο του 2022. Δεκαεπτά ήταν ένοπλες ληστείες και τέσσερις πειρατικές επιθέσεις, με την ασφάλεια των ναυτικών να τίθεται σε κίνδυνο: 54 πιάστηκαν όμηροι, 14 απήχθησαν και δύο τραυματίστηκαν.
Σιγκαπούρη
Ανησυχία για την αναζωπύρωση του φαινομένου αποτελούν τα αυξημένα περιστατικά στα Στενά της Σιγκαπούρης. Τα καταγεγραμμένα περιστατικά ήταν 33 έναντι 31 την ίδια περίοδο πέρυσι. Δράστες επιβιβάστηκαν σε 31 πλοία, με πέντε μέλη του πληρώματος να κρατούνται όμηροι και δύο να απειλούνται, ενώ το 25% των περιστατικών αναφέρθηκε τον Ιούλιο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αναφέρθηκε ότι κλάπηκαν περιουσιακά στοιχεία του πλοίου.
Τέλος, το IMB υπογραμμίζει τον κίνδυνο καθυστερημένης ή ελλιπούς αναφοράς αυτών των περιστατικών και παροτρύνει όλες τις τοπικές αρχές να διερευνούν τα περιστατικά αυτά στο σύνολό τους. Ο διευθυντής του International Maritime Bureau ζήτησε να συνεχιστεί η περιφερειακή και διεθνής ναυτική παρουσία στη Γουινέα και να αποτελέσει ισχυρό αποτρεπτικό παράγοντα για την αντιμετώπιση αυτών των εγκλημάτων


Latest News

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά