Τη δημιουργικότητά τους αναγκάζονται να επικαλεστούν οι retailers, καθώς βιώνουν τις επιπτώσεις της ακρίβειας και των πληθωριστικών πιέσεων στους καταναλωτές.
Ήδη τα τελευταία στοιχεία του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή έδειξαν ότι ο πληθωρισμός παρέμεινε σταθερός τον Σεπτέμβριο, με τις τιμές να είναι κατά 3,7% μεγαλύτερες από την ίδια περίοδο του 2022. Αυτό ήταν το ίδιο ποσοστό με τον Αύγουστο μετά από μια πτώση τον Ιούλιο στο 3,2%. Κάτι που σημαίνει ότι οι τιμές εξακολουθούν να αυξάνονται ταχύτερα από τον στόχο της Fed για επαναφορά του πληθωρισμού στο 2,0%.
Eurostat: Μείωση 1,2% στον τζίρο λιανεμπορίου της ευρωζώνης
Δεν είναι αυτό που νομίζεις
Παρόλο που οι αγοραστές πλήττονται, δεν είναι πάντα προφανές πώς ακριβώς η κρίση πλήττει το budget τους. Κι αυτό μπορεί να αφορά και τα προϊόντα που πωλούνται με μεγάλη έκπτωση – ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο CNBC, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Walmart και σημερινό μέλος του διοικητικού συμβουλίου των εστιατορίων Hanes και Darden, Bill Simon, παρουσίασε πώς μπορούν οι καταναλωτές να εντοπίζουν πότε οι εκπτώσεις που οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει να περιμένουν δεν είναι τελικά τόσο σημαντικές όσο φαίνεται.
«Αν κοιτάξετε τις ιστοσελίδες της Amazon και της Walmart, υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα που συμβαίνουν», δήλωσε ο Simon στο «Fast Money». «Συνήθως λένε, ‘Τηλεόραση 50 ιντσών, 199 δολάρια” ή κάτι τέτοιο. Και τώρα λένε, ‘Τηλεόραση 50 ιντσών, 40% έκπτωση”. Αυτό που πρέπει όμως να γνωρίζουν όλοι, είναι ότι οι retailers χρησιμοποιούν ποσοστά όταν δεν είναι πραγματικά περήφανοι για την τιμή των προϊόντων τους».
Ένα ποσοστό έκπτωσης δεν σημαίνει ότι υπάρχει μια καλή συμφωνία μεταξύ των δύο μερών -πωλητή και αγοραστή-, αν η αρχική τιμή ήταν ήδη πολύ φουσκωμένη.
Η σελίδα της Walmart αποτελεί ένα κλασικό παράδειγμα της συγκεκριμένης στρατηγικής, όπου κυριαρχούν οι λέξεις «Προσφορές» και «έως και X%», που αποσκοπούν στο να αιχμαλωτίσουν τους καταναλωτές και να τους κάνουν να πιστέψουν ότι αγοράζουν ένα φθηνότερο προϊόν, χωρίς στην πραγματικότητα όμως να γνωρίζουν τη βασική τιμή.
Οι επιχειρήσεις έχουν επίσης χρησιμοποιήσει άλλα τεχνάσματα για να προσαρμοστούν στην αύξηση των τιμών χωρίς να απομακρύνουν τους πελάτες. Ορισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα χρησιμοποιούν οπτικά μοτίβα για να ωθήσουν τους πελάτες τους να κάνουν κάτι που διαφορετικά δεν θα έκαναν, όπως ένα ρολόι αντίστροφης μέτρησης που συνήθως οδηγεί σε περισσότερες παρορμητικές αγορές. Οι μάρκες χρησιμοποιούν επίσης το «shrinkflation», όπου μειώνουν την ποσότητα του προϊόντος διατηρώντας παράλληλα το επίπεδο της τιμής.
Μήπως ήρθε η ώρα για μια καταναλωτική παύση;
Ο Simon χρησιμοποίησε αυτή την τακτική ως παράδειγμα για το πώς οι καταναλωτές αρχίζουν να αισθάνονται μεγαλύτερη πίεση από πολλές πλευρές. Ενώ οι αγοραστές μπορεί να φαίνεται ότι πέφτουν στην παγίδα, τελικά θα συνειδητοποιήσουν ότι εξακολουθούν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα και θα κάνουν πίσω.
Εκτός από τον πληθωρισμό, ο Simon σημείωσε ότι οι προεδρικές εκλογές του 2024, τα παγκόσμια μακροοικονομικά ζητήματα, οι γεωπολιτικές εντάσεις, τα επιτόκια και η αποπληρωμή των φοιτητικών δανείων είναι παραδείγματα επίκαιρων θεμάτων που κάνουν τον καταναλωτή να κουράζεται και να μην θέλει τελικά να ξοδέψει χρήματα.
«Αυτού του είδους η συσσώρευση προβλημάτων και δυσχερειών φθείρει τον καταναλωτή και τον κάνει να κουράζεται, παρόλο που μπορεί να μην είναι τόσο άσχημα όσο αισθάνεται», δήλωσε ο Simon. «Είναι μια πρόκληση, αλλά νομίζω ότι συνολικά, για πρώτη φορά εδώ και πολύ καιρό, υπάρχει λόγος για τον καταναλωτή να κάνει μια παύση».
Ενώ οι δαπάνες συνολικά παρέμειναν ισχυρές στην αρχή του έτους, ολοένα και περισσότερες είναι οι ενδείξεις ότι οι καταναλωτές αλλάζουν ή σχεδιάζουν να αλλάξουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες και να δαπανούν συνειδητά και όχι απαραίτητα εξ ανάγκης λιγότερα χρήματα. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του τομέα αυτοκινήτων, μεγάλων και ογκωδών προϊόντα από τα Costco αλλά και τα προϊόντα που πωλούνται σε χαμηλή τιμή.
Latest News
Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες