Τη δημιουργικότητά τους αναγκάζονται να επικαλεστούν οι retailers, καθώς βιώνουν τις επιπτώσεις της ακρίβειας και των πληθωριστικών πιέσεων στους καταναλωτές.
Ήδη τα τελευταία στοιχεία του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή έδειξαν ότι ο πληθωρισμός παρέμεινε σταθερός τον Σεπτέμβριο, με τις τιμές να είναι κατά 3,7% μεγαλύτερες από την ίδια περίοδο του 2022. Αυτό ήταν το ίδιο ποσοστό με τον Αύγουστο μετά από μια πτώση τον Ιούλιο στο 3,2%. Κάτι που σημαίνει ότι οι τιμές εξακολουθούν να αυξάνονται ταχύτερα από τον στόχο της Fed για επαναφορά του πληθωρισμού στο 2,0%.
Eurostat: Μείωση 1,2% στον τζίρο λιανεμπορίου της ευρωζώνης
Δεν είναι αυτό που νομίζεις
Παρόλο που οι αγοραστές πλήττονται, δεν είναι πάντα προφανές πώς ακριβώς η κρίση πλήττει το budget τους. Κι αυτό μπορεί να αφορά και τα προϊόντα που πωλούνται με μεγάλη έκπτωση – ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο CNBC, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Walmart και σημερινό μέλος του διοικητικού συμβουλίου των εστιατορίων Hanes και Darden, Bill Simon, παρουσίασε πώς μπορούν οι καταναλωτές να εντοπίζουν πότε οι εκπτώσεις που οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει να περιμένουν δεν είναι τελικά τόσο σημαντικές όσο φαίνεται.
«Αν κοιτάξετε τις ιστοσελίδες της Amazon και της Walmart, υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα που συμβαίνουν», δήλωσε ο Simon στο «Fast Money». «Συνήθως λένε, ‘Τηλεόραση 50 ιντσών, 199 δολάρια” ή κάτι τέτοιο. Και τώρα λένε, ‘Τηλεόραση 50 ιντσών, 40% έκπτωση”. Αυτό που πρέπει όμως να γνωρίζουν όλοι, είναι ότι οι retailers χρησιμοποιούν ποσοστά όταν δεν είναι πραγματικά περήφανοι για την τιμή των προϊόντων τους».
Ένα ποσοστό έκπτωσης δεν σημαίνει ότι υπάρχει μια καλή συμφωνία μεταξύ των δύο μερών -πωλητή και αγοραστή-, αν η αρχική τιμή ήταν ήδη πολύ φουσκωμένη.
Η σελίδα της Walmart αποτελεί ένα κλασικό παράδειγμα της συγκεκριμένης στρατηγικής, όπου κυριαρχούν οι λέξεις «Προσφορές» και «έως και X%», που αποσκοπούν στο να αιχμαλωτίσουν τους καταναλωτές και να τους κάνουν να πιστέψουν ότι αγοράζουν ένα φθηνότερο προϊόν, χωρίς στην πραγματικότητα όμως να γνωρίζουν τη βασική τιμή.
Οι επιχειρήσεις έχουν επίσης χρησιμοποιήσει άλλα τεχνάσματα για να προσαρμοστούν στην αύξηση των τιμών χωρίς να απομακρύνουν τους πελάτες. Ορισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα χρησιμοποιούν οπτικά μοτίβα για να ωθήσουν τους πελάτες τους να κάνουν κάτι που διαφορετικά δεν θα έκαναν, όπως ένα ρολόι αντίστροφης μέτρησης που συνήθως οδηγεί σε περισσότερες παρορμητικές αγορές. Οι μάρκες χρησιμοποιούν επίσης το «shrinkflation», όπου μειώνουν την ποσότητα του προϊόντος διατηρώντας παράλληλα το επίπεδο της τιμής.
Μήπως ήρθε η ώρα για μια καταναλωτική παύση;
Ο Simon χρησιμοποίησε αυτή την τακτική ως παράδειγμα για το πώς οι καταναλωτές αρχίζουν να αισθάνονται μεγαλύτερη πίεση από πολλές πλευρές. Ενώ οι αγοραστές μπορεί να φαίνεται ότι πέφτουν στην παγίδα, τελικά θα συνειδητοποιήσουν ότι εξακολουθούν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα και θα κάνουν πίσω.
Εκτός από τον πληθωρισμό, ο Simon σημείωσε ότι οι προεδρικές εκλογές του 2024, τα παγκόσμια μακροοικονομικά ζητήματα, οι γεωπολιτικές εντάσεις, τα επιτόκια και η αποπληρωμή των φοιτητικών δανείων είναι παραδείγματα επίκαιρων θεμάτων που κάνουν τον καταναλωτή να κουράζεται και να μην θέλει τελικά να ξοδέψει χρήματα.
«Αυτού του είδους η συσσώρευση προβλημάτων και δυσχερειών φθείρει τον καταναλωτή και τον κάνει να κουράζεται, παρόλο που μπορεί να μην είναι τόσο άσχημα όσο αισθάνεται», δήλωσε ο Simon. «Είναι μια πρόκληση, αλλά νομίζω ότι συνολικά, για πρώτη φορά εδώ και πολύ καιρό, υπάρχει λόγος για τον καταναλωτή να κάνει μια παύση».
Ενώ οι δαπάνες συνολικά παρέμειναν ισχυρές στην αρχή του έτους, ολοένα και περισσότερες είναι οι ενδείξεις ότι οι καταναλωτές αλλάζουν ή σχεδιάζουν να αλλάξουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες και να δαπανούν συνειδητά και όχι απαραίτητα εξ ανάγκης λιγότερα χρήματα. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του τομέα αυτοκινήτων, μεγάλων και ογκωδών προϊόντα από τα Costco αλλά και τα προϊόντα που πωλούνται σε χαμηλή τιμή.
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας