Επί… ποδός βρίσκεται ο επιχειρηματικός κόσμος με αφορμή την κλιμάκωση της πολεμικής σύρραξης στη Γάζα. Τα επιτελεία παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στον πόλεμο του Ισραήλ με την Χαμάς, ώστε να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους εφόσον οι συνθήκες το απαιτήσουν.
Η ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή, η οποία έρχεται να προστεθεί στο ήδη εκρηκτικό διεθνές περιβάλλον (π.χ. πόλεμος στην Ουκρανία, υψηλά επιτόκια, πληθωρισμός) εκτιμάται πως θα υποχρεώσει τα εταιρείες, κυρίως αυτές που επηρεάζονται πιο άμεσα να «ξαναδούν» τα επενδυτικά τους πλάνα.
Αναλυτές και ειδικοί προειδοποιούν για σοβαρές επιπτώσεις στην ανάπτυξη αλλά και στην τιμή του πετρελαίου σε περίπτωση που η σύρραξη στο Ισραήλ έχει διάρκεια. Κάποιοι δεν αποκλείουν και το ενδεχόμενο η παγκόσμια οικονομία να εισέλθει σε… ύφεση, με τον μαύρο χρυσό να ίπταται πάνω από το ψυχολογικό όριο των 100 δολαρίων το βαρέλι.
Economist: Τα χρυσά μετάλλια στην ελληνική οικονομία
«Οι κρίσεις είναι αλλεπάλληλες και διαρκείς. Οφείλουμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις και να είμαστε επιφυλακτικοί…», δήλωσε χαρακτηριστικά μιλώντας πρόσφατα στον «ΟΤ» ο διευθύνων σύμβουλος της Prodea, Άρις Καρυτινός.
Στην «πρώτη γραμμή»
Στην «πρώτη γραμμή του πυρός» βρίσκονται οι τουριστικές επιχειρήσεις, ειδικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που έχουν επωφεληθεί τα… μάλα τα τελευταία χρόνια από την αλματώδη άνοδο των ισραηλινών επισκεπτών.
Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, ήδη παρατηρούνται ακυρώσεις στα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας, η οποία περίμενε χιλιάδες επισκέπτες από το Τελ Αβίβ μέχρι τέλους του χρόνου. Όλα αυτά τη στιγμή που οι αφίξεις στη χώρα μας τουριστών από το Ισραήλ κατέγραφαν φέτος ρεκόρ υπερβαίνοντας για πρώτη φορά τις 20.000 σε εβδομαδιαία βάση.
Ο απερχόμενος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρηγόρης Τάσιος μιλώντας πρόσφατα σε εκπροσώπους του Τύπου ανέφερε ότι έως ότου αποκατασταθεί η τάξη η Ελλάδα χάνει ένα σημαντικό κομμάτι των ισραηλινών τουριστών, επισημαίνοντας πως το πέρυσι ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο!
Συνολικά την Ελλάδα επισκέφτηκαν φέτος το οκτάμηνο 612.000 ισραηλινοί, ήτοι 60% περισσότεροι σε σχέση με πέρυσι που ήταν 455.000. Οι Ισραηλινοί, αν και δεν ανήκουν στους πλέον ανοιχτοχέρηδες όπως οι Αμερικάνοι, θεωρούνται από τους καλύτερους τουρίστες καθώς ταξιδεύουν 12 μήνες τον χρόνο.
Σε επιφυλακή
Σε αυξημένη ετοιμότητα βρίσκονται και οι εξαγωγείς, και ειδικότερα όσοι δραστηριοποιούνται στον χώρο των αγροδιατροφικών προϊόντων.
Οι ελληνικές εξαγωγές οπωροκηπευτικών (νωπών και μεταποιημένων) ανήλθαν σε περίπου 20 εκατ. ευρώ, με τους παράγοντες του κλάδου να εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την πορεία του διμερούς εμπορίου σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
«Όλα θα εξαρτηθούν από την διάρκεια του πολέμου και πόσο διάστημα θα μείνουν κλειστά τα λιμάνια που είναι οι βασικές πύλες εισόδου και εξόδου των προϊόντων στην χώρα», σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Το κερασάκι στην… τούρτα
Η πολεμική ανάφλεξη στο Ισραήλ βάζει νέους προβληματισμούς στις εταιρείες που σχεδίαζαν να προχωρήσουν σε απαιτητικές και μεγάλης έντασης επενδύσεις για το μέγεθός τους. Όπως στη περίοδο της βαθιάς κρίσης που βίωσε η Ελλάδα, έτσι και τώρα ελλοχεύει ο κίνδυνος project μακράς πνοής να πάνε πιο πίσω. Να «παγώσουν» δηλαδή μέχρι… νεωτέρας.
Όπως εξηγούν άνθρωποι που γνωρίζουν, η αβεβαιότητα των επιπτώσεων από την σύγκρουση Ισραήλ Χαμάς καθιστά τους μάνατζερ πολύ πιο επιφυλακτικούς και διστακτικούς αναφορικά με την υλοποίηση επενδύσεων που ενέχουν υψηλό ρίσκο.
«Κάποιες εταιρείες ίσως επιλέξουν να μεταθέσουν για αργότερα κάποια project έως ότου ξεκαθαρίσει το τοπίο. Η πρόσθετη αβεβαιότητα που δημιουργηθεί ο πόλεμος στο Ισραήλ είναι ανασχετικός παράγοντας», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.
Μην ξεχνάτε, λένε, πως το περιβάλλον είναι ήδη γεμάτο με αρκετές προκλήσεις με τα υψηλά επιτόκια, την ακριβή ενέργεια και τον πληθωρισμό να θεωρούνται τα βασικότερα εμπόδια ενώ υπενθυμίζουν πως υπάρχει ακόμη ένας πόλεμος σε πολύ κοντινή απόσταση, αυτός στην Ουκρανία που συνεχίζει να προκαλεί προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.
Latest News
Νέο πόλο στη μικρή λιανική από τη Motor Oil - Η Core Innovations και οι εξαγορές
Οι κινήσεις της Motor Oil στη λεγόμενη «μικρή λιανική» - Ο κλάδος αθροίζει πωλήσεις πάνω από 5 δισ. ευρώ
Οι τράπεζες που συνεργάζονται με την Αναπτυξιακή για το «Σπίτι μου ΙΙ»
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται κατά 50% από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και κατά 50% από τα τραπεζικά ιδρύματα
Syndea: Αναπροσαρμόζει τα ασφάλιστρα των Ισόβιων Συμβολαίων Υγείας
Η Syndea ανακοίνωσε ότι προσπαθεί να απορροφήσει σημαντικό μέρος των αυξήσεων, μειώνοντας τον αντίκτυπο στους ασφαλισμένους
Από σήμερα εισιτήριο στο... κινητό - Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλάζει τα δεδομένα στις αθηναϊκές συγκοινωνίες
Με το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το tap2ride μετατρέπει το κινητό τηλέφωνο σε εισιτήριο και εισάγει τις συγκοινωνίες της Αθήνας στο μέλλον
Toyota Ελλάς: Αύξηση 39% στις πωλήσεις το 2024
Η Toyota Ελλάς ανακοίνωσε ότι ταξινομήθηκαν 25.626 οχήματα, σημειώνοντας 17,4% μερίδιο αγοράς, το υψηλότερο στην ιστορία της στην Ελλάδα
Νέα συνεργασία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ με σούπερ μάρκετ Θανόπουλος
ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Από τις 9 Ιανουαρίου μέχρι και τις 7 Φεβρουαρίου 2025 το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ενημερώνεται με κεντρικό μήνυμα το «Το ‘ψαξες;»
Eurobank για «Σπίτι μου ΙΙ»: Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης στεγαστικών δανείων
Με το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης της Eurobank, ο πελάτης υποβάλει την αίτησή του στο κατάστημα ή μέσω video κλήσης
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Ασφάλεια Hellas Direct: Περισσότερη διαφάνεια με την υπηρεσία gov.gr
Η εταιρία δημιουργεί νέο πρότυπο στην ασφάλεια αυτοκινήτου
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς