Έκκληση να υιοθετήσει αυστηρότερα πρότυπα στην οικονομία των καυσίμων έως το 2032 από αυτά που προτείνουν οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές, απηύθυνε η Tesla προς την κυβέρνηση των ΗΠΑ.
Το πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά καύσιμα – Πόσο CO2 θα εκπέμπουν
Τον περασμένο Ιούνιο, η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) πρότεινε να αυξηθούν οι απαιτήσεις της Εταιρικής Μέσης Οικονομίας Καυσίμου (CAFE) για τα αυτοκίνητα κατά 2% και κατά 4% για τα φορτηγά και τα SUV ετησίως, για το διάστημα μεταξύ 2027 και 2032. Η Tesla θέλει η υπηρεσία να οριστικοποιήσει τους κανόνες που καθιστούν πιο αυστηρούς τους κανόνες για τα αυτοκίνητα κατά 6% ετησίως και κατά 8% για τα φορτηγά και τα SUV, λέγοντας ότι αυτό θα ήταν καλύτερο «για την εξοικονόμηση ενέργειας και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής».
Η πρόταση της NHTSA θα έχει ως αποτέλεσμα η μέση αποδοτικότητα του καυσίμου να φτάσει τα 58 μίλια (93 χιλιόμετρα) ανά γαλόνι μέχρι το 2032.
Η θέση αυτή της Tesla την φέρνει σε έντονη αντίθεση με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Χθες Δευτέρα, μια ομάδα που εκπροσωπεί τη General Motors, την Toyota, τη Volkswagen και σχεδόν όλες τις άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες επέκρινε έντονα την πρόταση της NHTSA, λέγοντας ότι είναι παράλογη και ζήτησε σημαντικές αναθεωρήσεις.
Το Αμερικανικό Συμβούλιο Πολιτικής για το Αυτοκίνητο, μια ομάδα που εκπροσωπεί τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ, κάλεσε ξεχωριστά τη NHTSA να περιορίσει κατά το ήμισυ τις προτεινόμενες αυξήσεις στην οικονομία καυσίμου στο 2% ετησίως για τα φορτηγά, λέγοντας ότι η πρόταση «θα επηρεάσει δυσανάλογα τον στόλο των φορτηγών».
Η ομάδα σημείωσε ότι το 83% των οχημάτων που παράγονται από τις Ford, GM και Chrysler είναι φορτηγά.
Από τη μεριά της, η NHTSA απάντησε ότι ο κανόνας της «επικεντρώνεται στην εξοικονόμηση χρημάτων για τους Αμερικανούς στην αντλία βενζίνης και στην ενίσχυση της αμερικανικής ενεργειακής ανεξαρτησίας» και εκτίμησε ότι τα συνδυασμένα οφέλη της πρότασης υπερβαίνουν το κόστος κατά περισσότερα από 18 δισ. δολάρια.
Τον περασμένο μήνα, η Alliance for Automotive Innovation δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα χρειασθεί να καταβάλουν περισσότερα από 14 δισ. δολάρια σε ποινές για μη συμμόρφωση, το διάστημα μεταξύ 2027 και 2032.
Σήμερα, η Toyota δήλωσε ότι τα πρόστιμα αποτελούν «απόδειξη ότι δεν υπάρχει επαρκής τεχνολογία για την τήρηση των προτεινόμενων προτύπων και ότι τα πρότυπα αυτά έχουν τεθεί πέραν του μέγιστου εφικτού». Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποίησαν ξεχωριστά ότι τα πρόστιμα θα κοστίσουν στην GM 6,5 δισ. δολάρια, στη Stellantis 3,1 δισ. δολάρια και στη Ford 1 δισ. δολάρια, επικαλούμενες τις προβλέψεις της NHTSA.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξέπεμψαν επίσης σήμα κινδύνου για την πρόταση του υπουργείου Ενέργειας, να αναθεωρήσει σημαντικά τον τρόπο υπολογισμού της ισοδύναμης με πετρέλαιο οικονομίας καυσίμου για τα ηλεκτρικά οχήματα στο πρόγραμμα CAFE της NHTSA, λέγοντας ότι αυτό θα υποτιμούσε την οικονομία καυσίμου των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 72%».
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις