![Ναυτιλία: Πώς ο πόλεμος στο Ισραήλ επηρεάζει το θαλάσσιο εμπόριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/naytil.jpg)
Τις επιπτώσεις που έχουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα στη ναυτιλία τα τραγικά γεγονότα στο Ισραήλ απασχόλησαν και το διεθνές συνέδριο Greek Ship Finance Forum του Marine Money, που πραγματοποιήθηκε χθες στο Ίδρυμα Ευγενίδου. Παράλληλα μεταξύ άλλων θεμάτων εξετάσθηκε ακόμη η πορεία της ναυτιλίας προς την απανθρακοποίηση, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει και οι νέες ευκαιρίες που παρουσιάζονται.
Η ελληνική και διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία, παρακολουθεί στενά τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τα τραγικά γεγονότα στο Ισραήλ και θεωρεί ότι, αν και προσωρινά ορισμένοι ναυτιλιακοί κλάδοι κυρίως της ενέργειας, βγαίνουν κερδισμένοι, εάν παραταθεί ή γενικευτεί η σύγκρουση θα χάσει η παγκόσμια οικονομία και η ναυτιλία. Αυτό ήταν το συμπέρασμα όσον αφορά τις εξελίξεις στο Ισραήλ από μία συζήτηση που είχαν οι Πέτρος Παππάς, διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk Carriers, Γιάννης Κούστας διευθύνων σύμβουλος της Danaos Corp, Γεράσιμος Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners, Λέων Πατίτσας, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Atlas Maritime και Ηλίας Σακέλλης Partner and Chief Investment Officer, της Borealis Maritime.
Θαλάσσιες μεταφορές: Οι τρεις αιτίες που αυξάνουν τα ναύλα
Ο κ. Παππάς σημείωσε ότι τις περισσότερες φορές οι γεωπολιτικές εξελίξεις ευνοούν τη ναυτιλία ωστόσο έσπευσε να συμπληρώσει ότι είναι άγνωστο τι θα συμβεί εάν το Ισραήλ εισέλθει στη Γάζα, η εάν υπάρξει εμπλοκή του Ιράν. Εκτίμησε ότι οι τιμές του πετρελαίου σε μια γενικευμένη σύγκρουση θα αυξηθούν σημαντικά.
Ο κ. Καλογηράτος αφού αναφέρθηκε αρχικά στην ανθρωπιστική κρίση που προκαλούν οι εξελίξεις στο Ισραήλ σημείωσε ότι η ναυτιλία ζει τα δυο τελευταία χρόνια με γεωπολιτικές εντάσεις οι οποίες μάλιστα ξεσπούν στη γειτονιά μας. Εκτίμησε ότι προς το παρόν κλάδοι που συνδέονται με την ενέργεια όπως τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου κερδίζουν, ωστόσο εάν η κατάσταση αυτή παραταθεί και επιδεινωθεί, αναμένεται περαιτέρω άνοδος των τιμών του πετρελαίου, η οποία με τη σειρά της θα προκαλέσει πλήγμα στην παγκόσμια οικονομία.
Ο κ. Κούστας ανέφερε αρχικά ότι πρόσφατα ήταν στο Τελ Αβίβ (πριν τα γεγονότα) και τίποτα δεν έδειχνε αυτό που ακολούθησε. Εστίασε ιδιαίτερα στο ρόλο των ΗΠΑ ως πολύ μεγάλου εξαγωγέα πετρελαίου που μπορεί να διαδραματίσει ένα εξισορροπητικό ρόλο.
Τα στενά του Ορμούζ
Ο κ. Πατίτσας από την πλευρά του αναφέρθηκε στα στενά του Ορμούζ από τα οποία μεταφέρεται το 30% του πετρελαίου και εξέφρασε την ελπίδα να μην εμπλακεί το Ιράν σε αυτή τη σύγκρουση.
Τέλος ο κ. Σακέλλης υπενθύμισε ότι τα τελευταία χρόνια η ναυτιλία είναι αντιμέτωπη με γεωπολιτικές κρίσεις όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία. Η συζήτηση επεκτάθηκε και στην πορεία της ναυτιλίας προς την απανθρακοποίηση όπου όλοι οι ομιλητές αναφέραν ότι ο κλάδος είναι προσανατολισμένος προς τις επενδύσεις εκσυγχρονισμού του στόλου και την πράσινη μετάβαση.
Ο κ. Πατίτσας σημείωσε ότι η εταιρεία του πούλησε τα δυο προηγούμενα χρόνια πολλά δεξαμενόπλοια μεγάλης ηλικίας και τοποθέτησε παραγγελίες σε σύγχρονα νεότευκτα πλοία. Ο κ. Κούστας τόνισε ότι οι επενδύσεις θα πρέπει να αφορούν στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, στην ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης και άλλες τεχνολογίες.
Η πράσινη μετάβαση
Από την πλευρά του ο κ. Καλογηράτος αφού υπογράμμισε ότι η ναυτιλία πρέπει να ακολουθήσει τον δρόμο της πράσινης μετάβασης που είναι ένα παγκόσμιος και όχι μόνο ναυτιλιακός στόχος έκανε ειδική αναφορά στη νέα αγορά που ανοίγεται αυτή της μεταφοράς, δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακος. Όπως τόνισε η αγορά δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα θα γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη καθώς μόνο στη Δυτική Ευρώπη σχεδιάζονται έργα που στοχεύουν στην αποθήκευση ετησίως 60-100 εκατ. τόνων CO2.
H Capital συμπλήρωσε ο κ. Καλογηράτος επενδύει στη νέα αγορά και υπενθύμισε ότι πρόσφατα ο όμιλος Capital τοποθέτησε παραγγελία στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries της Νότιας Κορέας για τη ναυπήγηση των δύο πρώτων στον κόσμο καινοτόμων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2) χωρητικότητας 22.000 κ.μ. το ένα. Τα πλοία αυτά έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν έως 22.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου CO2 στους -55 βαθμούς Κελσίου, ενώ διαθέτουν επίσης τη δυνατότητα μεταφοράς αμμωνίας (ΝΗ3) και υγραερίου (LPG), θέτοντας νέα πρότυπα στην εμπορική ευελιξία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης
![Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ: Συνεχίζει την ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Ηλεκτροκίνητα-οχήματα-μεταφοράς-τσιμέντου-Ομίλου-ΗΡΑΚΛΗΣ-2-600x400.jpg)
Συνεχίζεται η ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ
Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ φέρνει τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα μεταφοράς τσιμέντου