Η Check Point Research, και ο τομέας Threat Intelligence της Check Point Software Technologies δημοσίευσε την έκθεση Brand Phishing Report για το τρίτο τρίμηνο του 2023. Η έκθεση αναδεικνύει τα brands που έχουν μιμηθεί συχνότερα οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στις προσπάθειές τους να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή διαπιστευτήρια πληρωμών ατόμων κατά τη διάρκεια του Ιουλίου, του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου 2023.
Το περασμένο τρίμηνο, η αμερικανική πολυεθνική εταιρεία λιανικής Walmart αναδείχθηκε ως το εμπορικό σήμα που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο σε επιθέσεις phishing, αντιπροσωπεύοντας το 39% όλων των προσπαθειών phishing. Αυτό σηματοδοτεί ένα σημαντικό άλμα από την έκτη θέση που κατείχε το προηγούμενο τρίμηνο. Ο τεχνολογικός γίγαντας Microsoft ήρθε δεύτερος με 14%, ενώ η πολυεθνική εταιρεία χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών Wells Fargo κατέλαβε την τρίτη θέση με ένα ποσοστό τέτοιων προσπαθειών στο 8%.
Αναγνωρίστε, αποφύγετε και καταγγείλτε το phishing
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Mastercard, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης πληρωμών παγκοσμίως, μπήκε για πρώτη φορά στην πρώτη 10άδα, καταλαμβάνοντας την 9η θέση. Ο αριθμός των εκστρατειών ηλεκτρονικού «ψαρέματος» που σχετίζονται με απομιμήσεις της Amazon παρέμεινε επίσης υψηλός, γεγονός που συνέπεσε με την ανακοίνωση της εταιρείας για τις φθινοπωρινές εκπτώσεις της Prime Day 2023, γνωστές ως Prime Big Deal Days, που είχαν προγραμματιστεί για τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου.
Σε μια επίθεση phishing για ένα εμπορικό σήμα, οι εγκληματίες προσπαθούν να μιμηθούν τον επίσημο ιστότοπο ενός γνωστού εμπορικού σήματος χρησιμοποιώντας ένα παρόμοιο όνομα domain ή διεύθυνση URL και ένα σχεδιασμό ιστοσελίδας που μοιάζει με τον αυθεντικό ιστότοπο. Ο σύνδεσμος προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να σταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματος κειμένου, ο χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί κατά τη διάρκεια της περιήγησης στον ιστό ή μπορεί να ενεργοποιηθεί από μια απατηλή εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που αποσκοπεί στην κλοπή των διαπιστευτηρίων των χρηστών, των στοιχείων πληρωμής ή άλλων προσωπικών πληροφοριών.
Top Phishing brands
Ακολουθούν τα 10 εμπορικά σήματα στην κορυφή της κατάταξης βάσει της συνολικής εμφάνισή τους σε συμβάντα ηλεκτρονικού «ψαρέματος» κατά το γ’ τρίμηνο του 2023:
- Walmart (39%)
- Microsoft (14%)
- Wells Fargo (8%)
- Google (4%)
- Amazon (4%)
- Apple (2%)
- Home Depot (2%)
- LinkedIn (2%)
- Mastercard (1%)
- Netflix (1%)
Latest News
Τι αξίζει η Google χωρίς τον Chrome;
Στη «δίκη της δεκαετίας» οι Αμερικανοί δικαστές ζητούν από την Google να αποχωριστεί τον Chrome. Πόσο σημαντικός είναι ο browser για τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό;
Πού επεκτείνουν τη δράση τους Κινέζοι χάκερ - Ποιους διπλωμάτες παρακολουθεί το Ιράν
Τι δείχνει η τελευταία Έκθεση Δραστηριότητας APT της ESET για την κυβερνοασφάλεια και τη δράση επιλεγμένων ομάδων προηγμένων επίμονων απειλών (APT)
Αυξημένες κατά 21% οι παγκόσμιες δαπάνες για το cloud το 3ο τρίμηνο του 2024
Oι παγκόσμιες δαπάνες για υπηρεσίες cloud ανήλθαν το γ' τρίμηνο του 2024 στα 82 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένεες κατά 21%
Το Google.org ρίχνει 20 εκατ. δολάρια σε Τεχνητή Νοημοσύνη και Επιστήμη
Στο πρώτο Forum “AI for Science”, που έλαβε χώρα χθες, το Google.org ανακοίνωσε χρηματοδότηση ύψους 20 εκατ. δολαρίων για την υποστήριξη της Τεχνητής Νοημοσύνης για επιστημονικά επιτεύγματα.
SOS για τα SMS
Η χρήση των SMS για προσωπική επικοινωνία έχει πάρει την κατιούσα. Εξακολουθούν πάντως να παίζουν σημαντικό ρόλο σε περιόδους έκτακτης ανάγκης.
Μέχρι τις αρχές του 2027 έτοιμο το πρώτο data center της Data4
Tο campus της Data4 στην Παιανία, όταν ολοκληρωθεί, θα είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και θα βοηθήσει να καταστεί η χώρα πύλη εισόδου δεδομένων στη νότια Ευρώπη, είπε ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, Ολιβιέ Μισελί
Πιέσεις στην Google να πουλήσει το Chrome - Τα σχέδια της Ουάσιγκτον
Η μηχανή αναζήτησης της Google βρίσκεται στο στόχαστρο των αντιμονοπωλιακών αρχών - Πότε αναμένεται η απόφαση
Η Sony μπαίνει σε anime και manga και φλερτάρει με το Elden Ring
Η Sony με έδρα το Τόκιο θέλει να επεκτείνει το ήδη τεράστιο χαρτοφυλάκιο πνευματικής ιδιοκτησίας της και η Kadokawa μπορεί να βοηθήσει σε αυτό
Η άνοδος των AI PC - «Τρέχει» η αγορά υπολογιστών Τεχνητής Νοημοσύνης
Οι παραδόσεις AI PC έφτασαν τα 13,3 εκατομμύρια μονάδες το γ' τρίμηνο του 2024, αντιπροσωπεύοντας το 20% του συνόλου
Η αδηφάγα Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης - Που πάνε τα νέα data centers
Η πεινασμένη για ενέργεια τεχνητή νοημοσύνη καταπονεί τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της Ιρλανδίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως τεχνολογικού κόμβου της Ευρώπης