Το 2022 αποτέλεσε μια χρονιά-ορόσημο, καθώς σηματοδότησε τη σταδιακή, αλλά σταθερή επιστροφή στην κανονικότητα μετά από μια μακρά και δύσκολη περίοδο στο παγκόσμιο γίγνεσθαι.
Την περσινή χρονιά, οι ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες πέτυχαν άλλο ένα ρεκόρ, σημειώνοντας αύξηση κατά 36,7% από το 2021, στα 54,68 δισ. ευρώ. Γενικότερα, την τριετία 2020-22, η πορεία των εξαγωγών μας ήταν συνεχώς ανοδική σημειώνοντας μια εντυπωσιακή συνολική αύξηση της τάξης του 78%, μια ανοδική πορεία που φαίνεται ότι συνεχίζεται και το 2023. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ, η συνολική αξία των εξαγωγών αγαθών για το επτάμηνο Ιανουάριος-Ιούλιος του 2023 χωρίς τα πετρελαιοειδή, σημείωσαν αύξηση 4,3% από το ίδιο διάστημα του 2022.
Αναμφισβήτητα, οι εντυπωσιακές αυτές επιδόσεις των ελληνικών εξαγωγών, είναι αποτέλεσμα μιας συλλογικής και συντονισμένης προσπάθειας του ελληνικού επιχειρείν – μια προσπάθεια στην οποία, η Enterprise Greece – ο εθνικός φορέας προσέλκυσης επενδύσεων και προώθησης εξαγωγών, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών – συμμετέχει και συμβάλλει ενεργά.
Ο σκοπός της Enterprise Greece, είναι διττός. Αφενός, η προσέλκυση επενδύσεων και η προβολή της χώρας μας ως επενδυτικό προορισμό και αφετέρου, η προώθηση των ελληνικών επιχειρήσεων και των προϊόντων τους στην παγκόσμια αγορά. Αποτελεί ένα μοναδικό φορέα που λειτουργεί ως one-stop shop, για την εξωστρέφεια με μία ολιστική προσέγγιση. Γι’ αυτό παρέχει στους Έλληνες εξαγωγείς ολοκληρωμένη υποστήριξη για την προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών τους στις διεθνείς αγορές, ενισχύοντας έτσι και το brand name της χώρας μας στο εξωτερικό.
Στο πλαίσιο αυτό η Εταιρεία έχει σχεδιάσει και παρέχει ένα ολοκληρωμένο, συνεκτικό πρόγραμμα υπηρεσιών, δράσεων και εργαλείων, το οποίο ανταποκρίνεται στις ανάγκες των εξαγωγικών μας επιχειρήσεων και εστιάζει στην παροχή υπηρεσιών, μέσω τριών πυλώνων:
- Δικτύωση: αφορά σε εξειδικευμένες υπηρεσίες δικτύωσης ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων με ξένους αγοραστές και καταναλωτές, μέσω της συμμετοχής τους, ή/και γενικότερα της εθνικής συμμετοχής σε διεθνείς εμπορικές εκθέσεις, παγκόσμιας εμβέλειας διοργανώσεις ως ευκαιρία προβολής της χώρας, επιχειρηματικές αποστολές, ψηφιακές/υβριδικές πλατφόρμες, εξειδικευμένες εκδηλώσεις, καθώς και συναντήσεις B2Bs. H εκθεσιακή συμμετοχή πλαισιώνεται πάντα από δράσεις προώθησης και δικτύωσης, ώστε να μεγιστοποιείται το αποτέλεσμα της συμμετοχής των εξαγωγικών επιχειρήσεων. Ενδεικτικά, την χρονιά που πέρασε η Enterprise Greece διοργάνωσε και υποστήριξε το εθνικό περίπτερο με την ελληνική αποστολή σε 33 Διεθνείς Εμπορικές Εκθέσεις για όλους τους εξαγωγικούς κλάδους, ενώ οργάνωσε 10 επιχειρηματικές αποστολές. Οι δράσεις αυτές υλοποιήθηκαν σε περισσότερες από 15 χώρες, σε 4 ηπείρους, με πάνω από 1 δις δυνητικούς αγοραστές και καταναλωτές, ενώ πραγματοποιήθηκαν πάνω από 80.000 επιχειρηματικές επαφές (Β2Βs) για τις εξαγωγικές μας εταιρείες.
- Εκπαίδευση και Ενδυνάμωση: αφορά σε προγράμματα εκπαίδευσης, ενδυνάμωσης και αναβάθμισης δεξιοτήτων σε εξειδικευμένες θεματικές που υλοποιούνται μέσω της Enterprise Greece Exports Academy και απευθύνονται σε όλες τις εξαγωγικές ή δυνητικά εξαγωγικές επιχειρήσεις. Πέραν αυτών, υλοποιούνται προγράμματα εξαγωγικής επιτάχυνσης για καινοτόμες επιχειρήσεις που επιθυμούν να διεισδύσουν σε διεθνείς αγορές. Μέσω της Ακαδημίας μας, το τελευταίο διάστημα έχουν ήδη υλοποιηθεί 2 κύκλοι εξαγωγικών και διαπολιτισμικών σεμιναρίων, με τη συμμετοχή 400 εκπαιδευομένων από 229 επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα διοργανώθηκαν ποικίλα εξαγωγικά σεμινάρια, σε συνεργασία με Περιφέρειες και Επιμελητήρια.
- Συμβουλευτική και Ενημέρωση: αφορά στη διαχείριση και διεκπεραίωση αιτημάτων των εξαγωγικών εταιρειών μέσω συνεδριών εξατομικευμένης συμβουλευτικής προς νέους ή/και δυνητικούς εξαγωγείς, αλλά και ενημερωτικές υπηρεσίες και εκδηλώσεις, μέσω των οποίων παρέχεται χρήσιμη και έγκυρη ενημέρωση για στρατηγικές αγορές – στόχους και συγκεκριμένους κλάδους/ προϊόντα. Mόνο τη χρονιά που πέρασε, η Enterprise Greece διαχειρίστηκε πάνω από 900 αιτήματα εξαγωγικών επιχειρήσεων, από 28 κλάδους που αφορούσαν 61 χώρες, ενώ πραγματοποίησε 59 εξατομικευμένες συνεδρίες συμβουλευτικής προς νέους εξαγωγείς.
Η Enterprise Greece δεν επαναπαύεται και διερευνά καινοτόμες δράσεις προώθησης των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών. Η νέα της υπηρεσία που θα ανακοινωθεί εντός του Νοεμβρίου ονομάζεται Export Help Desk και αφορά μια πρωτοποριακή διαδικτυακή πλατφόρμα που τίθεται στην υπηρεσία των Ελλήνων εξαγωγέων. Το Export Help Desk στοχεύει στην ενημέρωση των εξαγωγικών μας επιχειρήσεων με χρήσιμες πληροφορίες για την εξαγωγική τους δραστηριότητα, όπως: διαδικασίες, αγορές, εξαγωγική δυναμική, καθεστώς εισαγωγής και κανονισμούς και επιπλέον παρέχει στοιχεία εισαγωγέων και διανομέων του εξωτερικού, προκειμένου οι ελληνικές επιχειρήσεις να ενισχύσουν την παγκόσμια παρουσία τους. Στην ουσία, είναι α) μία σύγχρονη online συμβουλευτική υπηρεσία αλλά και β) πηγή ενημέρωσης των ελληνικών εξαγωγικών και εν δυνάμει εξαγωγικών επιχειρήσεων που προσφέρει πληροφορίες μέσω εναλλακτικών καναλιών (τηλέφωνο, email, web interface, ηλεκτρονικές φόρμες, κ.λπ.), αντλώντας στοιχεία του Διεθνούς Κέντρου Εμπορίου (ITC), της Eurostat, της ΕΛΣΤΑΤ και εγνωσμένες βάσεις δεδομένων (Kompass, Hoovers, Kompass Public Tenders, Euromonitor-Passport και Export Potential Map), τα οποία επεξεργάζεται και εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα υπό μορφή έρευνας γραφείου (desk research).
Για την ενημέρωση των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων αναφορικά με την νέα υπηρεσία προγραμματίζονται εκδηλώσεις εξωστρέφειας σε πέντε μεγάλες πόλεις της χώρας μας, σε συνεργασία με τους αρμόδιους Φορείς, Συνδέσμους και Επιμελητήρια.
Η Enterprise Greece στέκεται αρωγός στην προσπάθεια των ελληνικών επιχειρήσεων να διεθνοποιηθούν και να προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε όλες τις γωνιές του κόσμου, μέσω του ισχυρού δικτύου των επαφών μας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, την πολύχρονη τεχνογνωσία μας και τα καινοτόμα εργαλεία και υπηρεσίες μας.
Η Μπέττυ Αλεξανδροπούλου είναι Εντεταλμένη Σύμβουλος- Εκτελεστικό μέλος Δ.Σ. Enterprise Greece
Latest News
Πώς κινείται ο τραπεζικός δείκτης στη σκιά των πιέσεων του ΧΑ
Στο ναδίρ η ψυχολογία των επενδυτών, που ξεπούλησαν τις τραπεζικές μετοχές. Το τρέχον επίπεδο του Τραπεζικού Δείκτη αφορά σε κρίσιμες μεσοπρόθεσμες στηρίξεις.
Επενδύσεις σε ασφαλή «καταφύγια»: Γιατί «μαγνητίζουν» χρυσός, ομόλογα και ακίνητα
Για αμυντικούς ή «ψαγμένους» επενδυτές με χαμηλό προφίλ κινδύνου
28η Οκτωβρίου είναι υποχρεωτική αργία
Εισαγωγή – Θεσμικό πλαίσιο
Θεσμοί και οικονομική ανάπτυξη
Το πρόσφατο Nobel οικονομίας φέρνει στην επιφάνεια το ζήτημα όσον αφορά την συνεισφορά των θεσμών στην ανάπτυξη
Η δημιουργική οικονομία ως στρατηγικός πυλώνας για τη βιώσιμη ανάπτυξη
Η Δημιουργική Οικονομία μπορεί να αποτελέσει τον καταλύτη για μια νέα ισορροπία ανάμεσα στην οικονομική ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα
Οι δασμοί πλήττουν τους εργαζομένους
Το κόστος των δασμών είναι σημαντικό
Rebrain Greece: Κλείνοντας το χάσμα δεξιοτήτων και δημιουργώντας γέφυρες επαναπατρισμού
Με τη πρωτοβουλία του Rebrain Greece δημιουργείται μια νέα δυναμική που μπορεί να μετατρέψει την επιθυμία σε πράξη
Αποποίηση κληρονομιάς: Τι γίνεται σε περίπτωση ανάμιξης του προσωρινού κληρονόμου
Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις κληρονομιές
Αγορές με τεχνητή νοημοσύνη
Η νέα Εκθεση Παγκόσμιας Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας εξετάζει νέα δεδομένα της αγοράς για να κατανοήσει πού μπορεί να μας οδηγήσει αυτή η τεχνολογία.
Ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση παραστατικών διακίνησης – Β’ Μέρος
Στην περίπτωση των εξαιρέσεων από την υποχρέωση έκδοσης ψηφιακών παραστατικών, το παραστατικό διακίνησης εκδίδεται από τον παραλήπτη