Στις 18 Ιουνίου, ο κόσμος βρέθηκε καθηλωμένος στις τηλεοπτικές οθόνες του μετά την ανακοίνωση ότι το ιδιωτικό βαθυσκάφος Titan της OceanGate, που θα έφερνε επισκέπτες στα βάθη του Ατλαντικού για να δει από κοντά τα συντρίμμια του Τιτανικού, είχε εξαφανιστεί, με πέντε άτομα που επέβαιναν. Στις 22 Ιουνίου, ανακοινώθηκε ότι το Titan είχε εκραγεί και δεν υπήρχαν επιζώντες.
Η κατάκτηση των ψηλότερων κορυφών, η κατάδυση στα βάθη του ωκεανού, η πτήση στο διάστημα, δεν είναι για λιπόψυχους ή αδύναμους. Ωστόσο, και παρά το δυστύχημα στο Titan ο λεγόμενος «ακραίος τουρισμός» ανθεί.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι άνθρωποι κάθονταν στα σπίτια τους, κάτι που πάγωσε τη ζήτηση για ταξίδια. Μετά την πανδημία τα ταξίδια περιπέτειας γνωρίζουν άνθηση.
Η βιομηχανία, όμως, ήρθε αντιμέτωπη με την πραγματικότητα στις 18 Ιουνίου.
«Χτύπησε τον πυρήνα τόσων πολλών, όσον αφορά τη γοητεία και το άγχος για τους κινδύνους που είναι διατεθειμένοι να αναλάβουν οι άνθρωποι για να βιώσουν κάτι τόσο ακραίο», είπε στην ιστοσελίδα Robb Report ο Ματ Μπέρνα, πρόεδρος της Intrepid Travel. «Ελπίζαμε για το καλύτερο αποτέλεσμα, πράγμα που δεν έγινε. Εκ φύσεως, αυτό θα επηρεάσει τον κλάδο μας. Έχει ρίξει φως στο γεγονός ότι υπάρχουν πολλά πράγματα για την εκτέλεση ενός ταξιδιού με πιστοποίηση, άκρως ασφαλές, επιθεωρημένο και αξιόπιστο».
Και πλανάται το ερώτημα, αν παρά το γεγονός ότι ο ελλοχεύων κίνδυνος έγινε πραγματική τραγωδία, οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να θέλουν μια έκρηξη αδρεναλίνης στις διακοπές τους; Ή αν θα αρχίσουν να κάνουν περισσότερες ερωτήσεις, ή θα αποφασίσουν να μην πάνε; Θα παρουσιάσουν κάμψη οι κρατήσεις για δραστηριότητες όπως η κατάδυση με καρχαρίες, που προσφέρονται σε μέρη όπως το VOMO Island Resort στα Φίτζι;
Είναι αξιοσημείωτο ότι, μόλις μήνες μετά, οι ειδικοί λένε ότι η καταστροφή της OceanGate δεν απώθησε τους ταξιδιώτες που ήταν ήδη πρόθυμοι να ξεπεράσουν τα όριά τους. Ειδικά οι πλούσιοι ταξιδιώτες που έχουν τα μέσα και τον χρόνο να συσσωρεύσουν μοναδικές εμπειρίες τις οποίες μπορούν να προβάλουν στα κοινωνικά δίκτυα για να κομπορρημονούν, είναι πιο πρόθυμοι από ποτέ.
Το 2021, η παγκόσμια αγορά τουρισμού περιπέτειας αποτιμήθηκε στα 282,1 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με έκθεση της Grand View Research. Τώρα προβλέπεται να επεκταθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 15,2% από το 2022 έως το 2030, με το τμήμα της επικίνδυνης περιπέτειας να αντιπροσωπεύει μερίδιο εσόδων άνω του 20%. Αυτό πιστώνεται στη σταδιακή αύξηση του αριθμού των ταξιδιωτών που είναι πρόθυμοι να αναλάβουν δραστηριότητες υψηλού κινδύνου και είναι ανοιχτοί σε περιπέτειες.
Απ’ ότι λένε ειδικοί του κλάδου, υπάρχει άνοδος στις κρατήσεις από έτος σε έτος, ενώ βλέπουν ότι το συμβάν με το Titan δεν έχει επηρεάσει αυτές τις επιχειρήσεις. Αντίθετα φαίνεται να υπάρχει σταθερή αύξηση του ενδιαφέροντος.
Άλλοι μάλιστα υποστηρίζουν ότι οι αυτοί οι λάτρεις του κινδύνου και της περιπέτειας δεν θα έπρεπε να αποθαρρύνονται από την καταστροφή του Titan. Όμως, η OceanGate θόλωσε τα όρια μεταξύ των επιστημονικών αποστολών και ακραίου τουρισμού για τους πλούσιους, η έρευνα που δημιουργήθηκε ήταν γνήσια και στο αληθινό πνεύμα της εξερεύνησης. Στόχος της, αναφέρει ήταν να ερευνήσουν το οικοσύστημα του βαθέως Βόρειου Ατλαντικού Ωκεανού και να κατανοήσουν καλύτερα πώς και γιατί ορισμένες κοινότητες οργανισμών αναπτύσσονται σε γεωγραφική απομόνωση, ενώ άλλες εκτείνονται σε μεγάλο βαθμό στον πυθμένα του ωκεανού.
Στην Wall Street Journal, ο Πρόεδρος του Explorer’s Club, Ρίτσαρντ Γκαριό ντε Καγιού ανέφερε: «Ο Χάρντινγκ και ο Ναργεολέτ (μέλη του πληρώματος του Titan) ήταν άτομα που αδιάκοπα πίεζαν τα όρια για τη βελτίωση της επιστήμης. Οι κριτικοί μπορεί να χαρακτηρίσουν την αποστολή τους ως «ακραίο τουρισμό», και ίσως ήταν, αλλά ήταν το πνεύμα εξερεύνησής τους που τους ώθησε να αναζητήσουν, να βιώσουν και να μάθουν… δεν θα σταματήσουμε να εξερευνούμε».
Με τον τρόπο αυτό «ξεπλένεται» η τραγωδία ως «θυσία στην επιστήμη» προσθέτοντας αίγλη σε κάτι που ίσως δεν είναι τίποτα άλλο από της αναζήτηση των κροίσων για θεραπεία της πλήξης τους.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη