
Την αύξηση του εμπορίου με την Κίνα, μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού, επιθυμεί η Ρωσία, με τον αντιπρόεδρο της ρωσικής κυβέρνησης Αλεξάντερ Νόβακ να επισημαίνει πως βούληση του Κρεμλίνου είναι να καταστεί το Πεκίνο κορυφαίος προμηθευτής της σε υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν επισκέφθηκε την Κίνα αυτή την εβδομάδα και απηύθυνε έκκληση για διεθνείς επενδύσεις στη Βόρεια Θαλάσσια Οδό η οποία όπως είπε μπορεί να διευρύνει το εμπόριο μεταξύ Ανατολής και Δύσης.
Η διαδρομή ξεκινάει από το Μουρμάνσκ, κοντά στα σύνορα της Ρωσίας με τη Νορβηγία, και κατευθύνεται προς τα ανατολικά μέχρι τον Βερίγγειο Πορθμό, κοντά στην Αλάσκα.
Ο Νόβακ, ο οποίος συμμετείχε στην αντιπροσωπεία που επισκέφθηκε την Κίνα, συνάντησε τον αντιπρόεδρο της κινεζικής κυβέρνησης Ντινγκ Σουεσιάνγκ και μίλησε σε ένα ρωσο-κινεζικό επιχειρηματικό φόρουμ, ανακοίνωσε η ρωσική κυβέρνηση.
Παιχνίδια Πούτιν με το ρωσικό diesel – Κρατάει κλειστή τη στρόφιγγα
Ο ίδιος δήλωσε ότι η Ρωσία είναι αυτή τη στιγμή ο τέταρτος μεγαλύτερος προμηθευτής υγροποιημένου φυσικού αερίου της Κίνας. Η Ρωσία ανταγωνίζεται το Κατάρ, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Αυστραλία στην παγκόσμια αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). «Η Ρωσία μπορεί να γίνει ο κύριος αξιόπιστος προμηθευτής υγροποιημένου φυσικού αερίου της Κίνας, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα έργα που πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή», δήλωσε ο Νόβακ, σύμφωνα με την κυβερνητική παρουσίαση της ομιλίας του στο φόρουμ.
Ενίσχυση των εμπορικών όγκων
Νόβακ και Ντινγκ Σουεσιάνγκ συζήτησαν τρόπους ενίσχυσης των εμπορικών όγκων μέσω των δύο χωρών στους τουλάχιστον 50 εκατομμύρια μετρικούς τόνους φορτίου που θα αποστέλλονται μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού.
Η Ρωσία πέρυσι ενέκρινε ένα αναπτυξιακό σχέδιο για τη διαδρομή αυτή, προσδοκώντας κύκλο εργασιών 80 εκατομμυρίων τόνων σε φορτίο για το 2024 και 150 εκατομμυρίων τόνων το 2030.
Παράλληλα, η Μόσχα θεωρεί από καιρό τη διαδρομή αυτή ως εναλλακτική λύση στη διώρυγα του Σουέζ. Αν και είναι δύσκολη από φυσικής απόψεως λόγω του πυκνού πάγου κατά τη χειμερινή περίοδο, θα μπορούσε να μειώσει τους χρόνους των θαλάσσιων μεταφορών μεταξύ Ευρώπης και Ασίας σε μια εποχή που το εμπόριο της Ρωσίας με τις δυτικές χώρες βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα μετά τον Ψυχρό Πόλεμο, μετά την απόφαση της Μόσχας να στείλει στρατεύματα στην Ουκρανία.


Latest News

Νέα πετρελαϊκή στην Ελλάδα; - Ενδιαφέρον για τα κοιτάσματα στο «Μπλοκ 2»
Οι υδρογονάνθρακες στο «Μπλοκ 2» των Energean – HELLENiQ ENERGY συγκεντρώνουν το επενδυτικό ενδιαφέρον πετρελαϊκών

Σχέδια της Chevron για data centers που θα τροφοδοτεί η ίδια με ενέργεια
Η Chevron προωθεί τα σχέδιά της για να εκμεταλλευθεί την μεγάλη ζήτηση ενέργειας για data centers, σύμφωνα με τις δηλώσεις στελέχους της

Enaon EDA: Ποιος είναι ο αριθμός άμεσης επέμβασης - Πώς λειτουργεί
Ο Αριθμός Άμεσης Επέμβασης της Enaon EDA λειτουργεί χωρίς χρέωση για τον καλούντα, όλες τις ημερολογιακές ημέρες του έτους σε 24ωρη βάση

Η επιστροφή Παπασταύρου στην κυβέρνηση - Τα καυτά μέτωπα της ενέργειας και της πολεοδομίας
Τι σηματοδοτεί το εξωκοινοβουλευτικό και τεχνοκρατικό δίδυμο Σταύρου Παπασταύρου και Νίκου Τσάφου στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Πάιατ: Η Κρήτη στο επίκεντρο των ενεργειακών εξελίξεων
Ο κ. Πάιατ συμμετείχε σε πάνελ στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης με τους Αναστάσιο Χατζηβασιλείου και Νικόλαο Μπακατσέλο

Οι δασμοί Τραμπ επιταχύνουν τα deal για αγορά εταιρικών αεροσκαφών
Συναγερμός έχει σημάνει στις αερομεταφορές σχετικά με τους δασμούς που πλήττουν την αλυσίδα εφοδιασμού της βιομηχανίας

Ποιοι «τζογάρουν» με το πετρέλαιο - Οι δασμοί Τραμπ και το στοίχημα των 50 δολ.
Το πετρέλαιο Brent έφτασε σε χαμηλό έξι μηνών και οι κερδοσκόποι μείωσαν τις θέσεις αγοράς και πώλησης

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Μπορεί η Ευρώπη χωρίς το ρωσικό φυσικό αέριο;
Η επαναπροσέγγιση ευρωπαίων ηγετών στην Ρωσία για το φυσικό αέριο- Θα ανοίξουν ξανά οι στρόφιγγες;

Μηνιαία χρέωση και εντατικοί έλεγχοι μειώνουν τις ρευματοκλοπές
Το πρώτο εννεάμηνο του 2024 οι απώλειες υπολογίστηκαν σε 11,54%, έναντι 12,64% το πρώτο εννεάμηνο του 2023 και 12,21% του πρώτου εννεαμήνου του 2022