
Ανοίγει ο δρόμος για την πλήρη και ουσιαστική επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας μετά την επικύρωση από το αρμόδιο δικαστήριο της συμφωνίας εξυγίανσης και του επενδυτικού σχεδίου της ONEX Elefsis Shipyards. Την έκδοση της απόφασης γνωστοποίησε ο υπουργός Εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης σε συνέντευξη τύπου για το νέο ασφαλιστικό.
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Εγκρίθηκε από το αμερικανικό Κογκρέσο δάνειο ύψους 125 εκατ. δολαρίων στην ΟΝΕΧ
Με την απόφαση ρυθμίζονται υποχρεώσεις των ναυπηγείων συνολικού ύψους 250 εκατομμυρίων προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία, τους εργαζόμενους, το Πολεμικό Ναυτικό και τις πιστώτριες τράπεζες. Παράλληλα η ΟΝΕΧ Elefsis Shipyards δεσμεύεται να επενδύσει μεσοπρόθεσμα 250 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των υποδομών του ναυπηγείου.
Το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας είχε υπογραφεί τον προηγούμενο Νοέμβριο από τον τότε υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, τον Πάνο Ξενοκώστα, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Onex Elefsis Shipyards, και τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους φορείς. Υπενθυμίζεται ότι το επιχειρησιακό σχέδιο της ONEX θα χρηματοδοτηθεί και με ομολογιακό δάνειο ύψους 125 εκατομμυρίων δολαρίων από την αμερικανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα DFC (U.S. International Development Finance Corporation – DFC).
Η συμφωνία
Η συμφωνία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας διαμορφώνει ένα βιώσιμο μοντέλο επανεκκίνησης των Ναυπηγείων Ελευσίνας καθώς όπως υποστηρίζει η ΟΝΕΧ:
- Υλοποιείται μια άμεση επένδυση 170 εκατ. δολαρίων
- Διασφαλίζονται όλες οι υφιστάμενες θέσεις εργασίας (600)
- Διατίθενται οφειλές και αποζημιώσεις ύψους 41 εκατ. ευρώ στους εργαζομένους
- Δημιουργούνται 1.400 νέες θέσεις εργασίας μέσα σε 3 χρόνια. Με τον συνολικό αριθμό των εργαζομένων να ανέρχεται στους 2.000
- Παράγονται επιπλέον έσοδα 1,1 δισ. ευρώ για το Ελληνικό Δημόσιο (άμεσοι και έμμεσοι φόροι, ασφαλιστικές εισφορές) κατά τα επόμενα 25 έτη
- Ενισχύεται η ελληνική οικονομία με περισσότερα από 1,6 δισ. ευρώ που θα κατευθυνθούν σε εγχώριους προμηθευτές και την ελληνική βιομηχανία
Υπενθυμίζεται επίσης ότι τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και η ΟΝΕΧ έχουν επιλεγεί ως συνεργάτης από τον ιταλικό ναυπηγικό όμιλο Fincantieri στο πλαίσιο της διεκδίκησης του προγράμματος ναυπήγησης κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού.


Latest News

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες