Οι ανοδικές τάσεις στους ναύλους των Capesizes οδήγησαν τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index (BDI) σε νέα υψηλά 15 μηνών. Χθες έκλεισε στις 2.105 μονάδες καθοδηγούμενος κυρίως από τους ναύλους των μεγαλύτερων πλοίων των capes. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος σε ένα capesize πλοίο έφτασε χθες τα 31.089 δολ και ο δείκτης Baltic Capesize Index τις 3.749 μονάδες.
Ο BDI είχε να βρεθεί πάλι στα επίπεδα αυτά από τα μέσα Ιουλίου του 2022. Κύρια αιτία της ανόδου οι ναύλοι των Capesize πλοίων που συνέχισαν να ενισχύονται πέραν των προσδοκιών, οδεύοντας προς την περίοδο αιχμής του τέταρτου τριμήνου, υποστηριζόμενες από σταθερά υψηλούς όγκους σιδηρομεταλλεύματος τόσο στον Ατλαντικό όσο και τον Ειρηνικό Ωκεανό, ενώ υπάρχει αισιοδοξία για τις προοπτικές της ζήτησης βραχυπρόθεσμα λόγω των χαμηλών αποθεμάτων την Κίνα.
Ναυτιλία: Οι πωλήσεις Capesizes πολλαπλασιάζονται
Επίσης ενισχυτικός παράγοντας της ζήτησης είναι και οι αυξημένες εισαγωγές άνθρακα από την Ευρώπη, λόγω του επερχόμενου χειμώνα, που υπερκέρασαν τις ασθενέστερες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία και τη Δυτική Αυστραλία, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal.
Παράλληλα στα πλοία Panamax, σημειώθηκε αύξηση της ζήτησης φορτίου στην αγορά του Ειρηνικού μετά την ολοκλήρωση των κινεζικών αργιών, που οδήγησε σε άνοδο των ναύλων στην περιοχή. Θετικά ήταν τα νεά και για τους πλοιοκτήτες πλοίων Geared που φέρουν γερανούς για την φόρτωση και εκφόρτωση του φορτίου καθώς καταγράφηκαν ισχυρότερες εξαγωγές από τον Κόλπο των ΗΠΑ και την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ.
Η περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων στον Ατλαντικό οδήγησε σε άνοδο των ναύλων σημειώνουν οι αναλυτές.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη