Οι ανοδικές τάσεις στους ναύλους των Capesizes οδήγησαν τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index (BDI) σε νέα υψηλά 15 μηνών. Χθες έκλεισε στις 2.105 μονάδες καθοδηγούμενος κυρίως από τους ναύλους των μεγαλύτερων πλοίων των capes. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος σε ένα capesize πλοίο έφτασε χθες τα 31.089 δολ και ο δείκτης Baltic Capesize Index τις 3.749 μονάδες.
Ο BDI είχε να βρεθεί πάλι στα επίπεδα αυτά από τα μέσα Ιουλίου του 2022. Κύρια αιτία της ανόδου οι ναύλοι των Capesize πλοίων που συνέχισαν να ενισχύονται πέραν των προσδοκιών, οδεύοντας προς την περίοδο αιχμής του τέταρτου τριμήνου, υποστηριζόμενες από σταθερά υψηλούς όγκους σιδηρομεταλλεύματος τόσο στον Ατλαντικό όσο και τον Ειρηνικό Ωκεανό, ενώ υπάρχει αισιοδοξία για τις προοπτικές της ζήτησης βραχυπρόθεσμα λόγω των χαμηλών αποθεμάτων την Κίνα.
Ναυτιλία: Οι πωλήσεις Capesizes πολλαπλασιάζονται
Επίσης ενισχυτικός παράγοντας της ζήτησης είναι και οι αυξημένες εισαγωγές άνθρακα από την Ευρώπη, λόγω του επερχόμενου χειμώνα, που υπερκέρασαν τις ασθενέστερες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία και τη Δυτική Αυστραλία, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal.
Παράλληλα στα πλοία Panamax, σημειώθηκε αύξηση της ζήτησης φορτίου στην αγορά του Ειρηνικού μετά την ολοκλήρωση των κινεζικών αργιών, που οδήγησε σε άνοδο των ναύλων στην περιοχή. Θετικά ήταν τα νεά και για τους πλοιοκτήτες πλοίων Geared που φέρουν γερανούς για την φόρτωση και εκφόρτωση του φορτίου καθώς καταγράφηκαν ισχυρότερες εξαγωγές από τον Κόλπο των ΗΠΑ και την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ.
Η περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων στον Ατλαντικό οδήγησε σε άνοδο των ναύλων σημειώνουν οι αναλυτές.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση