
Οι πωλήσεις κατοικιών στην Πορτογαλία υποχώρησαν τους πρώτους έξι μήνες του έτους, καθώς η αύξηση των επιτοκίων και η απόφαση της κυβέρνησης να τερματίσει τα κίνητρα για ορισμένους ξένους αγοραστές επηρέασαν την αγορά κατοικίας, σύμφωνα με τον πάροχο υπηρεσιών ακινήτων Jones Lang LaSalle.
Οι πωλήσεις κατοικιών μειώθηκαν στη χώρα της Ιβηρικής κατά 22% στις 68.000 μονάδες το πρώτο εξάμηνο του έτους από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, δήλωσε η JLL σε παρουσίαση την Πέμπτη. Το 2022, περίπου 168.000 κατοικίες πωλήθηκαν στην Πορτογαλία, ο υψηλότερος όγκος πωλήσεων που έχει καταγραφεί.
Την έξοδο θα δείχνει η Amazon σε όσους δεν επιστρέφουν στο γραφείο
Ωστόσο, οι τιμές των ακινήτων δεν αναμένεται να μειωθούν σύντομα καθώς η ζήτηση για κατοικίες συνεχίζει να ξεπερνά τη διαθεσιμότητα, σύμφωνα με την JLL.
«Συνεχίζει να υπάρχει διαρθρωτική έλλειψη προσφοράς», δήλωσε η Τζοάνα Φονσέκα, επικεφαλής έρευνας στο JLL, σε παρουσίαση στη Λισαβόνα την Πέμπτη. «Ο ρυθμός των νέων κατοικιών που φτάνουν στην αγορά συνεχίζει να είναι πολύ χαμηλότερος από τον όγκο της ζήτησης».
Η μετανάστευση
Νωρίτερα φέτος, ο Πορτογάλος πρωθυπουργός Αντόνιο Κόστα ανακοίνωσε ότι θα κλείσει το πρόγραμμα χρυσής βίζας για να περιορίσει την κερδοσκοπία στην αγορά ακινήτων και να βοηθήσει να τερματιστεί η στεγαστική κρίση σε πόλεις όπως η Λισαβόνα, όπου οι τιμές των ακινήτων υπερτριπλασιάστηκαν από το 2015. Η σοσιαλιστική κυβέρνησή του θα τερματίσει το λεγόμενο καθεστώς μη συνήθους κατοίκου το επόμενο έτος, το οποίο προσφέρει χαμηλότερους συντελεστές φόρου εισοδήματος για μια περίοδο 10 ετών σε άτομα που πληρούν τις προϋποθέσεις που θα μετακομίσουν στη χώρα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, και τα δύο προγράμματα συνέβαλαν στην αναζωογόνηση της ετοιμοθάνατης αγοράς ακινήτων της Πορτογαλίας μετά το 2011, καθώς η χώρα αγωνιζόταν να βγει από βαθιά ύφεση. Ενώ αυτά τα προγράμματα εξακολουθούν να βοηθούν στην προσέλκυση ξένων αγοραστών ακινήτων, τώρα αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό κλάσμα των συμφωνιών ακινήτων στην Πορτογαλία.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς