![Αυτοκίνητα: Στη «δαγκάνα» της ΕΕ οι εκπομπές ρύπων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/w17-131145DIESELEMISSION.jpg)
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη μια από τις πιο ολοκληρωμένες και αυστηρές προσεγγίσεις για τις εκπομπές ρύπων παγκοσμίως στα αυτοκίνητα. Η τεχνολογία αιχμής που εφαρμόζονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη κατάφερε να περιορίσει σε μεγάλο βαθμό τις εκπομπές ρύπων, ενώ όλες οι εκπομπές καυσαερίων είναι πλέον μετρήσιμες.
Τα πιο πρόσφατα πρότυπα (Euro 6/VI) που εισήχθησαν από το 2014 έχουν βελτιώσει την κατάσταση. Την τελευταία δεκαετία η Ευρώπη είναι μια Ήπειρος που δείχνει έμπρακτα ότι στηρίζει την πράσινη κινητικότητα. Και αυτό γιατί από το 2014 έχουν ληφθεί επιπλέον μέτρα ως βελτιωτική προέκταση του Euro6 για αυτοκίνητα και φορτηγά που προέβλεπαν περαιτέρω μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOx) και των εκπομπών ρύπων σωματιδίων υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Οι εκπομπές που μετρώνται στο δρόμο με χρήση φορητών συστημάτων μέτρησης εκπομπών (PEMS) βρίσκονται πλέον σε ελάχιστα μετρήσιμα επίπεδα. Το Euro VI επέκτεινε τις διαδικασίες συμμόρφωσης των δοκιμών, σε πραγματικές συνθήκες παρέχοντας πραγματικά χαμηλές εκπομπές.
Τέλος στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα η Volvo έως τις αρχές του 2024
O υπόλοιπος πλανήτης
Η Κίνα, η Ιαπωνία και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επίσης κανονισμούς για τη μείωση των εκπομπών των οχημάτων, αλλά δεν είναι τόσο αυστηροί όσο αυτοί στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Για παράδειγμα, η προσέγγιση των ΗΠΑ είναι λιγότερο αυστηρή από εκείνη της ΕΕ σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι οριακές τιμές εκπομπών που επιτυγχάνονται από οχήματα στις ΗΠΑ μετρώνται βάσει ελεγχόμενων εργαστηριακών δοκιμών και όχι βάσει της μεταβλητότητας της οδήγησης στο δρόμο. Τα όρια βασίζονται στον μέσο αριθμό νέων αυτοκινήτων που πωλούνται από τους κατασκευαστές, αντί να ισχύουν για κάθε όχημα που πωλείται, όπως συμβαίνει στην ΕΕ, ενώ οι ΗΠΑ δεν έχουν όρια για τις εκπομπές εξαιρετικά λεπτών σωματιδίων.
Αυτό πάντως που αξίζει να αναφερθεί, σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, είναι ότι αυτή η τεχνολογία που διαρκώς εξελίσσεται έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής των αυτοκινήτων. Όχι σε μεγάλο βαθμό που αναμένεται να αυξήσουν τα νέα όρια Euro7, αλλά όλο το προηγούμενο διάστημα έπαιξε τον δικό του ρόλο στην διαμόρφωση των εκάστοτε τιμών των καινούριων αυτοκινήτων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard